Datorbutiken.com - Blivit billigare?

Permalänk
Avstängd

Datorbutiken.com - Blivit billigare?

Hej, satt o tråksurfade runt lite på datorbutiken.com
och så lade jag märke till att allting var mkt billigare än förut?

Vad har hänt?

Permalänk
Medlem

Kollat så att du har inkl. moms ikryssat?

Permalänk
Medlem

Re: Datorbutiken.com - Blivit billigare?

Vad är det som blivit billigare till exempel?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av krill3
Hej, satt o tråksurfade runt lite på datorbutiken.com
och så lade jag märke till att allting var mkt billigare än förut?

Vad har hänt?

Permalänk
Medlem

Min uppfattning är att DB alltid legat lite under snittet när det gäller priser, tyvär också service men billiga har de väl alltid varit?

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Permalänk
Avstängd

Re: Re: Datorbutiken.com - Blivit billigare?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AnkanII
Kollat så att du har inkl. moms ikryssat?

Japp

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredrol
Vad är det som blivit billigare till exempel?

ja t.e.x datorpaket när man plockar ihop.
låg alltid över 12k medans ppå komplett 11 500 för samma prylar

Permalänk
Medlem

Gillade DB förrut sedan höjde de priserna och sänkte servicen (enligt min uppfattning såklart) och då gick jag över till Komplett och Webhallen istället.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte010
Gillade DB förrut sedan höjde de priserna och sänkte servicen (enligt min uppfattning såklart) och då gick jag över till Komplett och Webhallen istället.

Ja samma här, man kanske skulle ta o gå tillbaka till DB?
men det känns ändå som att komplett håller högre kvalité

Permalänk
Medlem

Det är väl så marknaden ska fungera? Dvs när det finns flera aktörer så när en konkurent sänker priserna så blir även medaktörerna tvungna att sänka sina priser "om" dom inte kan konkurera med ett annat vapen som t.ex kvalitet vilket kanske kan lura den som köper färdia paket men vi som loggar in på Swec dagligen vet nog antagligen vad den kvaliten står för?

Föredrar själv låga priser iom att man inte är nån höginkomstagare direkt men märker jag att serviceandan hos det företag där jag lagt mina pengar hos är "för" låg så lägger jag gärna på nån krona för att få iaf acceptabel service som i mitt fall består i att det ska funka snabbt och smärtfritt vid ev reklamation för support räknar jag med att klara av själv ändå.

men men kul at DB har sämnkt sina priser men får hoppas atg det inte går ut över servicen för någonstans måste ju deras prissänkning tas ifrån nu när världsmarknaden är orolig t o m pga vädret som ju har blivit en ny faktor att räkna med tydligen.