Databyggarna, ruffel å båg eller??

Permalänk

Databyggarna, ruffel å båg eller??

beställde ett 6800GT ifrån komplett men när jag såg att Databyggarna hade ett Asus X800XT PE för 100 kr mer så fick jag ju beslut ångest så klart.

Så jag avbeställde geforcet och beställde istället X800XT men det känns lite osäkert att beställa saker från så små företag tycker jag. Känns som om man aldrig riktigt vet om dom är ärliga eller inte.

Så nu är frågan är dom ärliga? Nån som handlat av dom?

www.databyggarna.se

Kom just på att jag tog postförskott så chansen att bli lurad blev ju genast mindre om dom inte skickat en tegelsten :P. Men hur som helst är det nån som har någon erfarenhet av dom?

Visa signatur

AMD 64 3200+ "Venice", Antec Sonata II, 80 Gb Maxtor diamond plus 9,Western digital 200GB, MSI GeForce 6800GT, Maya MkII ljudkort, Abit ATX K8T800 Pro, Twinmos 2 GB, Samsung 913N

Permalänk
Medlem

Bara för att ett företag är litet så behöver det inte betyda att de är tjuvar och bedragare. Så länge du inte betalar förskott eller med kort så är det väl aldrig några problem..

Visa signatur

xciso

Permalänk
Medlem

Å andra sidan så handlar det väl också om hur mycket du är beredd att förlora.
Jag menar OM det skulle vara så att du misslyckas och handlar av ett "oseriöst" företag.

Men jag tror nog att dom flesta företag som handlar på det där sättet att dom ger möjlighet till postförskott är rätt så ärliga .... faktiskt.

Visa signatur

Annoying bastard ?

Permalänk
Medlem

Hur har det gått?
Funderar på att beställa nätagg och lite andra prylar och är mycket nyfiken på din leveranstid om du är nöjd med databyggarna etc?

Visa signatur

/Jonas
Chassi: Silverstone TJ03 |PSU: SilverStone Strider ST60F |Moderkort: ASUS P6T Deluxe V2 |CPU: i7-950 @ 3.206GHz |Minne: 6 x 2GB Corsair XMS3 DDR3 1333MHz CL9| Grafikkort: ASUS Radeon HD 5770 |Systemdisk: Western Digital VelociRaptor 150GB |Operativsystem: Windows 7 Ultimate 64.