Webhallen - bra service

Permalänk
Medlem

Webhallen - bra service

Hej!

Jag ville bara säga att Webhallen har riktigt bra service.

Jag köpte ett Via Epia M10000 till min HTPC, som beskrivs i byggloggen här.
I helgen testade jag att koppla in kortet, men det var dessvärre helt dött. Det pep inte ens när jag försökte köra utan minne.

Jag testade alla möjliga konstellationer med kringutrustning in- och urkopplad utan resultat, så i lördags förmiddag begav jag mig till Webhallens butik för att lämna tillbaks kortet. Då det kunde ta ett par veckor för felsökning och eventuell reparation, frågade jag om man inte kunde få det åtgärdat snabbare. Jag fick då tipset att höra av mig till serviceavdelningen, för att ev. kunna få pengarna tillbaka eller ett tillgodokvitto, så att jag kunde lägga en beställning på ett nytt, då detta tar väsentligt kortare tid.

Idag, måndag, ringde jag och fick mailadressen till en av killarna på serviceavdelningen. Klockan 13:01 mailade jag honom med en redogörelse för min felsökning och frågade om jag kunde få ett nytt kort i stället.

Mindre än en halvtimme senare fick jag ett svar som först berömde min felsökning och därefter meddelade att ett nytt kort skulle beställas från leverantören, då de inte fanns i lager, samt att jag får ett mail när jag kan hämta det.

Kanon, tycker jag!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Man blir bara glad är man läser sånt här.
Kanske inte alla som har sånt tur.

Permalänk
Medlem

Jag hade inte lika tur.
Hade ungefär samma problem som du med ett MSI i945P moderkort, det var helt dött när jag kopplade in det.
Felsökte efter konstens alla regler flyttade delar mellan datorer osv, och kom tillslut fram till att det var moderkortet som var den felande länken. Jag kontaktde webhallen och skickade över min felsökningsrapport, och fick svaret att det skulle ta ett pat veckor att felsöka och skicka ett nytt. Något annat alternativ fanns inte. Jag blev skitsur, skickade tillbka moderkortet, lovad att få pengarna, och sedan beställde jag samma moderkort från komplett som låg på posten 2 dagar senare.

Visa signatur

Windows XP Pro SP2 x32 | Ubuntu x64 | Firefox | Adobe Photoshop CS2 | Eclipse | Starcraft Broodwar
(X)HTML | CSS | XML | PHP | Java | C++ | vim script |
Daniel Örn, Eagleorn | Google is my friend, and he will be Yours to if You ask him »

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eagleorn
Jag hade inte lika tur.
Hade ungefär samma problem som du med ett MSI i945P moderkort, det var helt dött när jag kopplade in det.
Felsökte efter konstens alla regler flyttade delar mellan datorer osv, och kom tillslut fram till att det var moderkortet som var den felande länken. Jag kontaktde webhallen och skickade över min felsökningsrapport, och fick svaret att det skulle ta ett pat veckor att felsöka och skicka ett nytt. Något annat alternativ fanns inte. Jag blev skitsur, skickade tillbka moderkortet, lovad att få pengarna, och sedan beställde jag samma moderkort från komplett som låg på posten 2 dagar senare.

Sedär, bra service! Du fick ju tillbaka pengarna och slapp vänta på felsökning. Du fick till och med friheten att köpa kortet från en annan leverantör, eftersom de inte kunde hjälpa dig på kort tid.

Det tycker i alla fall jag är schysst. De hade ju kunnat säga "Nej, du får vänta tills vi har felsökt!". Det har de faktiskt rätt till.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tyvärr hade jag inte en lika bra upplevelse med webhallens retur. Fick olika besked om när den skulle vara klar i telefon, och om jag skulle eventuellt få pengar tillbaka eller ej. Det tog 6 veckor att få iväg min mp3 spelre till service där de konstaterade att den var trasig och bytte ut den. Av dessa 3 av totalt 6 veckor låg den på webhallen innan den ens kom ut till serviceföretaget.

Visa signatur

Define c | i5 8400 | 16 GB Corsair vengeance 3000 mhz |Gigabyte GTX 1080 Windforce OC| 500 GB SSD M2 + 1 TB HDD + 240 GB SSD SATA | EVGA 650GQ PSU | AOC AGON 27GQ 165 hz IPS | Logitech G610 | Steelseries Rival 310

Permalänk
Medlem

tycker webhallen är ett företag som bryr sig om sina kunder.
bra att där finns något.

men som alltid finns där allit de som är lyckligt lottade och de som är mindre lottade

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Base
Tyvärr hade jag inte en lika bra upplevelse med webhallens retur. Fick olika besked om när den skulle vara klar i telefon, och om jag skulle eventuellt få pengar tillbaka eller ej. Det tog 6 veckor att få iväg min mp3 spelre till service där de konstaterade att den var trasig och bytte ut den. Av dessa 3 av totalt 6 veckor låg den på webhallen innan den ens kom ut till serviceföretaget.

Ja, det håller jag med om är dålig stil. Var det nyligen? De kanske har skärpt sig på sistone.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dred
Sedär, bra service! Du fick ju tillbaka pengarna och slapp vänta på felsökning. Du fick till och med friheten att köpa kortet från en annan leverantör, eftersom de inte kunde hjälpa dig på kort tid.

Det tycker i alla fall jag är schysst. De hade ju kunnat säga "Nej, du får vänta tills vi har felsökt!". Det har de faktiskt rätt till.

Hm .. var nog inte tillräckligt tydlig ... skrev ju att jag blev lovad att få pengar ... Har fortfarande inte fått några pengar ... snackae dock med chefen för serbiceavdelningen i förra veckan så nu ser det ut att lösa sig ... efter 1.5 månader.

Visa signatur

Windows XP Pro SP2 x32 | Ubuntu x64 | Firefox | Adobe Photoshop CS2 | Eclipse | Starcraft Broodwar
(X)HTML | CSS | XML | PHP | Java | C++ | vim script |
Daniel Örn, Eagleorn | Google is my friend, and he will be Yours to if You ask him »

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eagleorn
Hm .. var nog inte tillräckligt tydlig ... skrev ju att jag blev lovad att få pengar ... Har fortfarande inte fått några pengar ... snackae dock med chefen för serbiceavdelningen i förra veckan så nu ser det ut att lösa sig ... efter 1.5 månader.

Ja, det var ju ganska ruttet, faktiskt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

det enda problemet med webhallen är att deras personal är små dryga fjortonåringar hela bunten.
sist jag var där såg jag inte mindre än 5 personer som bara sprang fram och tillbaka utan att till synes göra något vettigt. kön var ENORM samtidigt som det endast var 2 kassor(!) öppna, frågade då en av dessa springade grabbar om dom inte kunde öppna fler kassor varpå jag fick ett asdrygt svar om att "jag står minsann inte i kassan" (nähä, inte, du som är såå cool att du har ett jobb i en datoraffär )

det hela slutade med att jag fick köa i 46 minuter för 14 nummer, helt sjukt.

synd att jag numer totalt väljer bort en affär med bra utbud och priser pga. anställande av dålig personal.

ytterligare ett problem är ju att dom inte har någon snabbkassa (i stil med max 5 varor, INGA frågor), vet man som jag, och antagligen resten av er här också precis vad man vill ha, så är det ju sjukt jobbigt att stå och vänta när alla småbarnsmorsor ska ställa 3000 frågor om allt mellan himmel och jord för att sen i slutändan ändå dra till med en "nää jag återkommer".

och nej, att beställa är här inte ett alternativ eftersom man måste lägga ordern dagen innan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BasseBaba
det enda problemet med webhallen är att deras personal är små dryga fjortonåringar hela bunten.
sist jag var där såg jag inte mindre än 5 personer som bara sprang fram och tillbaka utan att till synes göra något vettigt. kön var ENORM samtidigt som det endast var 2 kassor(!) öppna, frågade då en av dessa springade grabbar om dom inte kunde öppna fler kassor varpå jag fick ett asdrygt svar om att "jag står minsann inte i kassan" (nähä, inte, du som är såå cool att du har ett jobb i en datoraffär )

det hela slutade med att jag fick köa i 46 minuter för 14 nummer, helt sjukt.

Så har jag inte upplevt det. Visst kunde det vara så när de hade den gamla butiken (hmm, källarlokalen passar nog bättre) men nu när de har öppnat den nya butiken så har jag inte haft några problem de två gånger jag har varit där de senaste veckorna. Kanske en kvarts kö på 10 nummer och då var det en hel del kassor öppna.

synd att jag numer totalt väljer bort en affär med bra utbud och priser pga. anställande av dålig personal.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BasseBaba
ytterligare ett problem är ju att dom inte har någon snabbkassa (i stil med max 5 varor, INGA frågor), vet man som jag, och antagligen resten av er här också precis vad man vill ha, så är det ju sjukt jobbigt att stå och vänta när alla småbarnsmorsor ska ställa 3000 frågor om allt mellan himmel och jord för att sen i slutändan ändå dra till med en "nää jag återkommer".

Håller med om detta med snabbkassa, skulle vara väldigt bra. De som vet vad de vill ha och inte behöver fråga om något är ju klara väldigt fort.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Man kan ju skicka ett SMS och få ett könummer tillbaka med SMS. Jag har inte testat det själv, men det verkar onekligen ganska smidigt.

Visa signatur
Permalänk

Ja jag har handlat på Webhallen massor med gånger. inte en enda gång har dom gjort mig besviken. Stod till o med o snacka skit med säljaren en gång... Händer itne alltför ofta.

Visa signatur

Dator: Snabb som blixten.
Skärm: Asus G-sync 27"
Svart skrivbord med repor.

Permalänk
Medlem

Kom nyss hem från webhallen. Stod i kö i 25 min å när jag väl kom fram fick de datastrul och man kunde inte hämta ut sina beställningar. Fick snällt gå hem igen

Visa signatur

System :: [AMD 64 3000+] [ASRock 939Dual-VSTA] [2gb Corsair PC3200 DDR] [ATI X1650] [80gb Maxtor PATA+250gb SATA-II HD]
Tillbehör :: [2 X 20" TFT] [Lian-Li PC-70] [TT Big Typhoon] [NEC 3550A@4551A DVDRW] [Epson Stylus DX4850]
Linux är bara gratis om din tid är värdelös

Permalänk
Geeks
Säljchef

Även solen har sina fläckar, datorhaveri kan man inte göra mkt åt.. De kommer någon gång..

Har varit med om att kasserna gick åt helvete på maxi supermarket.. Vi snackar 12 kassor och en affär med en omsättning på över miljonen per kassa/dag ... Då snackar vi irriterade kunder.. Jamen jag har ju fyllt min varukorg med 541 artiklar vad skall jag göra nu? Gå hem ...

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dred
Man kan ju skicka ett SMS och få ett könummer tillbaka med SMS. Jag har inte testat det själv, men det verkar onekligen ganska smidigt.

hur kallar du det smidigt? du har ju ingen aning om när det är din tur, visst man kan chansa på att beställa en kölapp t.ex när man går hemifrån, men då finns ju risken att det är kort kö oxå är ditt nummer förbi redan när du kommer dit

eller så är det en gigantisk kö som vanligt, oxå kommer du dit å får likförbannat stå och vänta halva dagen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BasseBaba
hur kallar du det smidigt? du har ju ingen aning om när det är din tur, visst man kan chansa på att beställa en kölapp t.ex när man går hemifrån, men då finns ju risken att det är kort kö oxå är ditt nummer förbi redan när du kommer dit

eller så är det en gigantisk kö som vanligt, oxå kommer du dit å får likförbannat stå och vänta halva dagen

Citat från Webhallen.com
"meddelandet står det hur många som är före dig, men tänk på att kötiderna varierar kraftigt."

Då får man väll hoppas på det bästa och chansa rätt