Permalänk
Medlem

Datorhandel.com

Köpte nyligen moderkort, prolle och minnen från Datorhandel. Efter att jag beställt gick jag hit och upptäckte att datorhandel.com inte direkt var populärt. Blev då lite smått nervös...

Men faktiskt så funkade allt över förväntan. Betalade in på deras postgiro på måndagen, fick besked om att leverans till närmaste "postkontor" skulle ske tidigast torsdag. Döm om min förvåning när en budkille plingar på dörren kl 13.00 på onsdagen!

Tänkte bara posta det här som motvikt till alla negativa kommentarer. Hade jag kollat här innan jag handlat hade det nog inte blivit datorhandel för min del, men det verkar som om de har skärpt till sig? Skulle personligen gärna handla där igen.

Permalänk

Jag har handlat där ett x-antal gånger och har gått bra.

Visa signatur

This plan is so perfect, It's retarded!

Permalänk
Medlem

Gick just in för att göra en sökning på datorhandel.com, funderar på att köpa ljudkort lite billigare där men ska kanske ta komplett istället, de vet jag är smidiga och seriösa.

Men vadå, du hade beställt postpaket, datorhandel gör fel och skickar hempaket istället, är det egentligen förtroendeingivande? Tror knappast de gjorde det för att vara snälla.

Permalänk
Medlem

dom hade förutspått att han skulle skriva omdöme på swec så därför fick han hempaket istället ^^

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima
dom hade förutspått att han skulle skriva omdöme på swec så därför fick han hempaket istället ^^

Jo skulle nästan kunna tro det men jag har varit med om att en av ägarna till en iofs mindre datoraffär i Eskilstuna kom hem med grejerna därför att jag hade först kollat på deras webbsida och då stod det där att grejerna fanns i lager (som jag idag vet bara speglar deras distributörs lagersaldo) så jag hade åkt dit för att köpa det ifrån Örebro som är iaf 10 mil sammanlagt ToR men det fanns ju förståss inte där så då erbjöd sig en av delägarna att komma förbi med grejerna iom som jag förstod det skulle han på en mässa nere i Göteborg så då åker han förbi Örebro.

Sen när han kom förbi så frågade han lite trött om jag även skulle ha grejerna monterade också vilket jag blev lite förvånad öven men sade till han att det fixar jag själv men nu när man tänker på det kanske man skulle ha sagt ja :confused:.

Men för att återgå till topic så Datorhandel.com är inte ett företag som jag skulle förskottsbetala till iom att dom har haft en massa fuffens för sig när folk inte har fått sina grejer och därigenom velat haft tillbaks sina pengar och då har dom på Datorhandel.com tagit ut en hanteringsavgifr vilket helt klart strider mot konsumentköplagen så lita på Datorhandel.com?

Nja då vill jag även se at dom komer till detta forum för att försvara sig vilket dom gjorde ett tag men sen drog sig ur då det började bli för "hett" för dom men som slutord kan jag väl säga som så att visst du kan handla hos dom men förskottsbetala inte för att ha minsta möjliga krångel och sen hur dom hanterar reklamationer det vet jag inte själv men det kan säkert någon med erfarenhet av det fylla på här?

Permalänk
Medlem

Till trådskaparen vill jag även tipsa om denna tråd där man kan se hur smarta dom på Datorhandel är
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=47285...

Fanns ju även en tråd förut där Datorhandel svarade på frågor o sånt med svar som var helt puckade, men den är tydligen borttagen..

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima
Till trådskaparen vill jag även tipsa om denna tråd där man kan se hur smarta dom på Datorhandel är
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=47285...

Fanns ju även en tråd förut där Datorhandel svarade på frågor o sånt med svar som var helt puckade, men den är tydligen borttagen..

'
Jo Datorhandel.com är nog helt "puckade" iaf när det gäller förtroende och mina pengar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ultima
Till trådskaparen vill jag även tipsa om denna tråd där man kan se hur smarta dom på Datorhandel är
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=47285...

Fanns ju även en tråd förut där Datorhandel svarade på frågor o sånt med svar som var helt puckade, men den är tydligen borttagen..

Har man inte varit med i debatten om datorhandel.com från början är det snarast alla svar i den tråden som är pinsamma.
Liknar mest en mass-psykos...

Permalänk
Medlem

Har handlat flera gånger på datorhandel och har fungerat riktigt bra.
De har väldigt bra priser och leveransen vet jag inte nåt om eftersom , bor i Malmö och hämtar grejor direkt hos de .
Så tummen upp för Datorhandel från mig, däremot tumme ner för Dustinhome som så många lovordar.(har försäkt handla av de ,men de har strullat till det otroligt och varit aroganta att jag trotnat på det och avbeställt grejorna.)

Permalänk
Medlem

Datorhandel låter ju sina leverantörer skicka direkt till kunderna, då blir det lite hejsan svejsan med leveranstiderna.
Skulle vilja se datorhandels lagerbyggnader... oj de fanns visst inte
Skulle vilja se personen som har skrivit köpvillkor som strider mot konsumentköplagen också. Han finns nog, men måste se rolig ut. Jag föreställer mig Svartepetter från musse pigg..

Visa signatur

detta är min nya sign!