Permalänk
Melding Plague

ATI räknar neråt

<font style="font-size: 10pt"><b>ATI räknar neråt</b></font> <small class="small">lördag 24 september av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
<a href="http://www.ati.com/" target="_blank">ATI</a> har lagt till en klocka på deras hemsida. Klockan räknar neråt och har räknat klart 5 oktober svensk tid. ATI förklarar inte vad som händer den 5 oktober men en vild gissning är att Radeon X1800 och ATI:s andra grafikkortsserier lanseras då. Förhoppningsvis kommer vi kunna läsa några tillförlitliga recensioner om produkterna innan dess, och förhoppnignsvis för ATI är produkternas prestanda bättre än Nvidias motsvarigheter.<br /><br />Se nedräkningen hos <a href="http://www.ati.com/" target="_blank">ATI</a>.<br /><br /><b>Uppdatering:</b> Ulf Paulsson, en uppmärksam läsare, noterar att man kan se vad klockan räknar ner till om man ställer fram sin systemklocka till efter 5 oktober. Mycket riktigt är det lanseringen av Radeon X1000-serien som klockan räknar till.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

redan, de är lite sena tycker jag

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem

Blir en jätte lansering av X1800 och Crossfire tror jag.

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem

Själv är jag rädd för ett brutalt antiklimax.

Permalänk
Medlem

Då är frågan om de klarar att följa Nvidias exempel och ha sakerna ute i affär vid lanseringen oxo.

Permalänk
Medlem

d/t=v :S

Visa signatur

Gigabyte P43-ES3G|E6700 2.67GHz 4MB Cache|XFX Radeon HD 5870|2*2048 XMS2-8500

Permalänk
Medlem

Jag har slutat följa Ati och Nvidia för det börjar bli uttjatat. Man tröttnar lite i längden. Både Ati och Nvidia bara drar ut på tiden och stter relase datum ett ½ år innan så man blir helt slut när produkten lanseras.

Permalänk
Medlem

Alltså jag vet inte vad jag ska tro egentligen...

Att lägga upp en tidsklocka för en lansering på ett nytt gfx kort och en ny grafikkrets samt lite coola Crossfire förbättringar? Är inte det lite väl att ta i ? Får mig iaf att tro att det ska ske något revolutionerande vid det tidsslaget.

Men men.. den som lever får se.

Visa signatur

3dMark05: 15.100 -> E4300 1.8Ghz @ 3.15Ghz , 2x1gb OCZ PC6400, 8800GTS 320mb, ASUS P5N-E SLI

Permalänk
Hedersmedlem

Vi kan alltid drömma att ATI släpper något som slår konkurensen hårt på fingrarna samtidigt som korten ligger runt 2000 i pris. Men som vanligt, det blir bara en massa kort för 4000 och uppåt

Permalänk
Medlem

Då kan vi bara hoppas att korten finns i butiken till lanseringen. För ifall det inte sker så ligger nog ATi väldigt illa ute på High-End marknaden

Permalänk
Medlem

d/t=v är formeln för medelhastighet på engelska.
http://en.wikipedia.org/wiki/Velocity

Visa signatur

heh..

Permalänk
Medlem

Vadå på engelska? Mattematikens symboler funkar på alla språk, får man inte lära sig det numera?

Hur som helst, jag vill verkligen se korten i affärerna, vilket kort som är bäst spelar inte så stor roll, helst ska de ha jämnbra prestanda så att det blir ett massivt priskrig, annars är det helt meningslöst för mig som bara är en fattig student.

Visa signatur

P4 2.0 GHz@2.26 GHz | GF6600GT Core 500 MHz@580 MHz Mem 900 MHz@1135 MHz | 1 GB pc2700 <<Lite kuriosa bara: Ping eller mer korrekt latency är en storhet, ms är enheten. Spänning är också en storhet medan volt är enheten. Tänk vad skoj det skulle låta om du sa: "Hörru höj upp kilometer per timmen va!" (Brun hårig sjuk sköterska)>>

Permalänk
Medlem

d/t=v

det är alltså distance/time=velocity

svenska är: v=s/t

som är sträcka/tiden=velocity

Permalänk
Medlem

Radeon X1K
-enter the world of velocity

Visa signatur

Gigabyte P43-ES3G|E6700 2.67GHz 4MB Cache|XFX Radeon HD 5870|2*2048 XMS2-8500

Permalänk
Medlem
Citat:

Radeon X1K
-enter the world of velocity

håll i hatten

Visa signatur

heh..

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zie
Vi kan alltid drömma att ATI släpper något som slår konkurensen hårt på fingrarna samtidigt som korten ligger runt 2000 i pris. Men som vanligt, det blir bara en massa kort för 4000 och uppåt

Får jag nämna Sapphire X800GTO?
Upplåst bios och klock så är det 16pips och X850XT (kanske till och med PE) frekvenser.

Det är vad jag kallar ett budget kort!!! Och jag köpte ett 6800Le en gång i tiden för jag tyckte det var mycket prestanda för pengarna upplåst!

Mmmm. X800GTO och några feta vmoddar *dreglar*

Permalänk
Medlem

nu börjar det bli spam varning på mig, men....

Kolla vad som händer om man ställer klockan till efter release datumet

EDIT: men fan! nu ser jag på nyhetsidan att nån annan upptäkte det innan.
shit happens

Visa signatur

heh..

Permalänk

Hahaha kul för Ati att klanta till sig så med klockan. Nu är hela "överaskningen"(som om man inte fatta redan från början att det handla om 1000serien) förstörd. För dom iallafall.

Visa signatur

I've... seen things

Permalänk
Medlem

Wohooo Jo.. slarvigt med klockan :S