Problem med Firefox, zombier och X i Ubuntu?

Permalänk
Medlem

Problem med Firefox, zombier och X i Ubuntu?

OBS. ingen problemtråd då det är löst redan. lite konfunderad bara.

nån mer som fick problem iom uppgraderingen från Firefox .06 > .07?

när jag skulle starta burken efter att jag uppgraderat så vägrade X starta, fick ominstallera GDM så funkade det igen.

sen startade Firefox hala tiden som zombie som inte hjälpte att döda, ominstallerade det också och fick döda zombien igen när det till min förskräckelse inte fungerade efter ominstall heller direkt.

vad kan ha gått snett? =/

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

vad jag vet var det många som hade problem med uppgraderingen. Jag hade, några vänner och på Ubuntus IRC-kanal var det ett hett samtalsämne ett tag.

För mig räckte det att installera om det, och starta om burken.

Visa signatur

People... What a bunch of bastards... | Mac Pro 2x2.26GHz QuadCore - Nehalem, 24GB DDR3, ATI HD4870, 3TB HDD | MacBook Pro 13.3 ", Core 2 Duo - 2.26GHz, 8GB DDR3, 9400M 256MB, 120GB SSD | PowerMac G4 MDD, Dual 1,25GHz, 2GB DDR, 1,45TB HDD | FCNSA | VCP4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av larsrohdin

För mig räckte det att installera om det, och starta om burken.

bara Firefox alltså?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

Nej jag tror det var paketen mozilla-firefox, mozilla-firefox-gnome-support och firefox... men jag är inte bombsäker... Men jag antar att det inte skadar att prova.

Visa signatur

People... What a bunch of bastards... | Mac Pro 2x2.26GHz QuadCore - Nehalem, 24GB DDR3, ATI HD4870, 3TB HDD | MacBook Pro 13.3 ", Core 2 Duo - 2.26GHz, 8GB DDR3, 9400M 256MB, 120GB SSD | PowerMac G4 MDD, Dual 1,25GHz, 2GB DDR, 1,45TB HDD | FCNSA | VCP4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av larsrohdin
Men jag antar att det inte skadar att prova.

ah, försent. det löste sig lätt. men jag ville mest försäkra mig om att det inte var enbart mitt fel.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint