Permalänk
Medlem

Snilleblixt.se?

Någon som har beställt från snilleblixt.se? Seriöst? Lång leveranstid?

Sjukt billiga på vissa saker, så man undrar ju ;D

Permalänk
Medlem

www.nic-se.se - Utökad sökning på www.snilleblixt.se
Börja med att kolla upp vem som står bakom domänen, är det ett företag eller en privatperson som står som ägare.

https://snr3.bolagsverket.se/snrgate/default.jsp Gör en sökning på följande: 19-6812125018

De anger att deras organisationsnummer är 6812125018, gör därefter en sökning i näringslivsregistret efter företaget med följande format: 19-6812125018. Dem verkar finnas registrerade som företag hos Bolagsverket. Vilket är en positiv sak.

Gör vi en sökning av företagsnamnet, Snilleblixt så får vi fram 2st träffar, den ena är avregistrerad, men med ett annat personnummer, och båda är/har varit registrerade i samma län.

www.eniro.se Gör en sökning av deras telefonnummer som de har angivit på webbplatsen. Nummret överensstämmer med namnet som står som registrerat som innehavare av domännamnet.

De har sin domän registrerad hos Loopia (www.loopia.se) och webbutiken tillhandahålls av Mamut, (www.mamut.com).

Min slutsats är att detta är en enskild firma som drivs av en privatperson och enligt dem själva så har dem varit verksamma sedan slutat av förra året.

Måste anta att dem är seriösa. Om dem inte skulle vara det så är det inte så svårt att få fram uppgifter som adress/telefon/personnummer osv om personen bakom företaget.

Om ni är extra paranoida så kan ni även ringa Skatteverket och/eller Kronofogdsmyndigheten för att kostnadsfritt få reda på om företaget sköter sin ekonomi och betalar in skatter och avgifter.

Har själv inte handlat från dem...

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk
Medlem

Verkar ju inte allför seriöst, står ju inget om organisationen/företaget