Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErnstVogel
Men hallå folket, skärpning för bövelen. Vi snackar Turion här.

Det mobot, 2 fina GF-kort, en Turoin prolle....
Nice.

Nej, vi BORDE snacka om SLI på socket 754, vilket jag tycker låter sjukt intressant.

Permalänk

Ja, men utan ett vettigt concept är det som Cyrix med SLI.

Mitt förslag = Epox-kortet, SLI och Turion.

Visa signatur

P5B-VM, E6400, XMS2 2048MB 800mhz, Sapphire X1900GT, Antec FUSION

Permalänk
Medlem

Är inte turion ganska dyra och borde man inte få en ganska fin 939-processor för samma pris? Om man nu ändå ska byta moderkort och grafikort.

Visa signatur

Opteron 146 CABYE 0540 FPMW@2740Mhz | NCP 2x1GB | Asrock Dual Sata II | 6800GT@Ultra | Big Tyhpoon | Antec Trueblue 480W | NEC 3520 | WD 180GB

Permalänk

De låter ju intressant men att vad jag skulle vilja se är ju SLI X16 på M-ATX kort

Permalänk

Jag sitter med ett 754 system och ett föråldrat grafikkort så det här låter ju riktigt fint, dock kanske de blir lite flaskhals med minnet och processorn?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0bzor!
Petig

Jepp, thats me
Tycker att om man ska skriva så ska det fanemej vara rätt för att använda starka ord som en del här tycker är kul.

Sen är det väl inte direkt någon ny grej att mobile processorer är svala och normalt klockar bra. Är bara det att vissa kommer på det lite senare än andra...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av isak88
Winchester kärnan finns inte på s754.

Det finns sempron och Athlon 64 Cpus. Athlon64 finns med kärnorna Newcastle och Clawhammer för s754.

Nu mera tilvlerkas dock bara Sempron för s754 vad jag vet.

Nu har du väl lite fel, är inte Turion en Winchester eller om det var Venice/Diego (med singelkanalig minneskontroller) och ännu lägre standardspänning?

Visa signatur

-EP45-DS3 -C2D 8500 -8GB OCZ DDR2 PC6400 -PowerColor 7990 -Corsair 850W -LG W2600HP BF