ingen cd-rom men boota från floppy??

Permalänk
Medlem

ingen cd-rom men boota från floppy??

Har en laptop utan cd-rom men vill ha linux på den. Undrar om det går ladda någonstans ubuntu boot floppy så det går köra net install.

Permalänk
Medlem

det finns bootfloppys till debian och om ubuntu är baserat på det så är väl saken biff ?

borde finnas till ubuntu oxå

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

det finns ingen färdig installationsfloppy till ubuntu vad jag vet.

kanske kan du installera minsta möjliga debian och emigrera till ubuntu därifrån?

Visa signatur

bitte kein Hotlinking!

Permalänk
Medlem

vilken floppylinux som helst borde duga men du måste sparka igång nätverket, kanske via ndiswrapper

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

aha, du tänkter så...

jag menade alltså att man skulle kunna 'omvandla' sitt debian till ubuntu genom att ändra sources odyl, men det låter kanske lite riskabelt...?

Visa signatur

bitte kein Hotlinking!

Permalänk
Medlem

borde det inte vara möjligt att ta ur hårdisken och skriva en iso till en partion med rawrite och sedan göra den bootbar, och boota upp den på din bärbar, om du har ett icke trådlöst nätverkskort så borde du kunna få igång nätverket utan något större krångel.

Permalänk
Medlem

om man använder Debian floppy's (4st om jag inte minns fel)

kan man inte ändra till Ubuntu's arkiv att ladda ner resterande komponenter därifrån ?

skall testa med Microsoft virtual pc - återkommer med svar

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

testade igår Debians boot - root - net-install disketter men datorn hittar inte 3st nätverkskort,frågar hela tiden efter drivers. Datorn fungerar perfekt inget fel på pcmcia ingångar eller nätverkskort.