Konica Minolta Magicolor laserskrivare testad

Permalänk
Melding Plague

Konica Minolta Magicolor laserskrivare testad

<font style="font-size: 10pt"><b>Konica Minolta Magicolor laserskrivare testad</b></font> <small class="small">onsdag 28 september av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
<a href="http://arstechnica.com/reviews/hardware/2430dl.ars" target="_blank">Ars Technica</a> har skrivit en recension om en laserskrivare från Konica Minolta. Modellen heter Magicolor 2430DL och skriver ut 20 sidor per minut svartvitt eller 5 sidor per minut i färg. Det intressanta med den här skrivaren är att den kan anslutas direkt till nätverket så man slipper låta en specifik dator eller separat skrivarserver hantera utskrifterna. Andra specifikationer är en upplösning på max 2400x600 dpi och uppgraderbart minne. Priset i Sverige ligger på cirka 4 300 kronor.
<br />
<br /><i>The ease with which you can get the printer set up on a network is a big selling point. Sure, you can always go with USB Printer Sharing, but that doesn't do you a whole lot of good if the host computer is asleep or powered down. Having a truly networkable printer that can be administered and accessed from anywhere on your home or office network is a big plus.</i>
<br />
<br />Läs recensionen hos <a href="http://arstechnica.com/reviews/hardware/2430dl.ars" target="_blank">Ars Technica</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Fånigt billigt och dessutom ethernet...

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Trevligt med biliga alternativ. Har redan en HP Color LaserJet 2550N så detta är inget för mej

Permalänk

Gav 2880 för min Samsung CL500, visserligen utan nätverksinterface.
Men verkar ju sjyst annars, ska nog läsa recensionen

Permalänk
Medlem

Kan den skriva ut fotopapper? Pallar inte läsa recensionen då skrivare inte riktigt intresserar mig tillräckligt för att läsa igenom den. Men behöver en fotoskrivare.

Tack

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlimJim
Kan den skriva ut fotopapper? Pallar inte läsa recensionen då skrivare inte riktigt intresserar mig tillräckligt för att läsa igenom den. Men behöver en fotoskrivare.

Tack

Ska du ha feta fotoutskrifter inom rimlig ekonomi så är det bläckstråle + bra papper som gäller.

Visa signatur

Xeon e5-2670V2 @smp under utprovning¨¨ under vatten

Permalänk
Medlem

verkar bra, kan bli en sån nästa gång. skaffade nyligen en laser (svart bara) och jag säger bara en sak, aldrig att en bläckstråleskrivare tar sig över min tröskel igen.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint