Permalänk
Medlem

jag vill bli rädd!

jag spelade F.E.A.R demot och det var tråkigt...
och folk säger att det är läskigt, dom moste ljuga?

doom3 demot var en dans.... inte läskigt.

nu undrar jag om det fins något spel som man kan bli rädd för... ?

(eller är jag för härdad..?)

Visa signatur

@gegoxaren på identi.ca
min personliga Blag ^_^
#python #cSharp #php #sqlite #freetard #loonix

Permalänk
Medlem

Vad för typ av saker skrämmer dig annars?

Visa signatur

[ -AMD Athlon64 3200+ (Winchester), NF4 Ultra-D, 2x TWINMOS 512MB PC3500 BH-5! 2-2-2-7 , Gainward 7800GTX GS- ]

Permalänk
Medlem

humm..vet ej... typ saker som händer plötsligt...

Visa signatur

@gegoxaren på identi.ca
min personliga Blag ^_^
#python #cSharp #php #sqlite #freetard #loonix

Permalänk
Medlem

Silent hill 3/4?
System shock 2

Tips: spela sent på natten, ensam i rummet

Visa signatur

Asus P8Z68-V, Intel Core i5 2500K, 8 GB Corsair Vengance, ASUS 6870

Permalänk
Medlem

Alien vs Predator 2

Lira igenom hela Marine-campaign. Du kommer att hoppa till minst EN gång, jag lovar

Edit: Samma som ovan. Spela när det är MÖRKT ute, sent på natten och du är ensam (försök uppfylla alla kriterier!) annars är det lame-varning. Gäller för de flesta skräckspel.

Lirar du Doom 3 med kompisen bredvid, klockan 10.00 en söndagmorgon så är det lek-och-lär varning

Permalänk
Medlem

Han kasnke inte skräms av skräck...

kör nåt mega barnsligt_gulligt manga spel eller liknande så kanske du kommer få rysningar........jag vet att jag får det. Kommer ihåg Sailor Moon som gick på TV...fii det bara rös igenom hela min kropp...det var min första anime upplevelse. Fast blanda inte ihop sailor moon med bra anime....

Edit..lr kanske något äckligt spel....då menar jag äckel äckel (äckligt) spel, om det finns

Permalänk
Medlem

Det beror mycket på hur du spelar igenom spelen med.
Om du tar det mer lungt och smyger omkring så kommer du att reagera kraftigare i spel som doom3 än om du rushar igenom banorna så fort du kan.

Visa signatur

(\__/) Det löser sig alltid!
(O.o) Låt honom/henne ha rätt så är saken ur världen!
(> <) Någonting annat klyftigt!

Permalänk

Vill du bli rädd. Resident evil 2, Alien vs Predator 2. Regeln gäller sent på kvällen då det är mörkt. Allt ska vara tyst bara spelets ljud ska låta i rummet....

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

någon som vet vad det är för fel när man ej kan starta fear med ljud, man måste stänga av det för att det ska fungera?

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X | ASUS ROG Ryujin II 360mm | ASUS ROG Crosshair X670E Hero | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 FURY Beast | WD Black SN850X 2TB Gen 4 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart | AOC CU34G2X 144Hz |

Permalänk
Medlem

Håller med "New". Jag går alltid ganska lagom sakta igenom spel, annars är det ingen vits att spela dem. Skillnad är det när man kör spelet igen eller så.

Permalänk
Medlem

Höj volymen när du spelar.
Det är ju alltid det som gör att man blir rädd (hoppar till).

Visa signatur

I'll be there till the end, When everything falls down, Will you hold my hand

Permalänk
Medlem

Kolla på paradise hotel och du kommer skrika av skräck

Nämen kör silenthill serien väldigt sent på natten högt ljud i ett ensamt hus

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Hedersmedlem

AVp är rätt lamt egentligen. Vad jag tycker är det läskigt är System Shock 2.

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

körde lh 1 på sin tid på natten när ett monster hoppade fram runt ett hörn min kompis blev skit rädd jag var för trött

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gi][Gurra
AVp är rätt lamt egentligen. Vad jag tycker är det läskigt är System Shock 2.

Huva.. har knappt kommit nånstans på grund av att det är en massa otäckheter =/

Iallafall, vill du ha överaskningsskräck så är det resident evil, AvP eller något liknande pang-pangspel du vill ha.

Om du däremot vill bli rädd på riktigt så rekomenerar jag Silent Hill-serien varmt.

Visa signatur

Gör annat nu för tiden.

Permalänk

Re: jag vill bli rädd!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gego
jag spelade F.E.A.R demot och det var tråkigt...
och folk säger att det är läskigt, dom moste ljuga?

doom3 demot var en dans.... inte läskigt.

nu undrar jag om det fins något spel som man kan bli rädd för... ?

(eller är jag för härdad..?)

tja,du kan ju alltid köra resident evil spelen...tror nog inte det spelar någon roll om du har lirat dom spelen förut,för när dom där sabla kråkorna och hundarna hoppar in genom fönstren,då kan jag garantera att du hoppar till.
man vet att vilken sekund som helst så hoppar dom in genom fönstren,men likt förbannat så hoppar man till:p

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Clive Barkers Undying eller hur det nu stavas kanske kan passa....

Permalänk
Medlem

Silent Hill4 eller Alone in the Dark4 hahahah

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk

Spela Doom III mitt i natten med ett 7.1 system på mycket hög ljudnivå och jag lovar att du kommer hoppa till minst en gång. En riktigt häftig känsla

Annars kan du ju köpa en gamecube med Resident evil 4.

Permalänk
Medlem

Om du inte blir skrämd av doom 3/FEAR, testa AvP 2 (Marine), fortfarande inget? Spela Resident Evil 0-4.
Känns det fortfarande som en dagistripp till skansen en fredag eftermiddag spela Silent hill 1-4. Blir du inte skrämd eller mår psykiskt dåligt spela då Fatal Frame aka Project Zero 1 och 2.
Om du nu fortfarande inte har några större obehagskänslor, sätt på dig dina brillor/ta av dig ögonbindeln, ta en fotogenlampa, virra bort dig i en stor skog (vintertid är ett måste) i bara kallingar och känn skräcken när du inser att lampan precis slocknade.
Have Fun

Permalänk
Medlem

AvP som marine... musik-skivan är ett måste

Visa signatur

Logic is the art of going wrong with confidence.

Permalänk

kör resident evil på normal typ sedan kör du samma sak i svårare

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av meat4u
Om du inte blir skrämd av doom 3/FEAR, testa AvP 2 (Marine), fortfarande inget? Spela Resident Evil 0-4.
Känns det fortfarande som en dagistripp till skansen en fredag eftermiddag spela Silent hill 1-4. Blir du inte skrämd eller mår psykiskt dåligt spela då Fatal Frame aka Project Zero 1 och 2.
Om du nu fortfarande inte har några större obehagskänslor, sätt på dig dina brillor/ta av dig ögonbindeln, ta en fotogenlampa, virra bort dig i en stor skog (vintertid är ett måste) i bara kallingar och känn skräcken när du inser att lampan precis slocknade.
Have Fun

Haha :D:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Democalyps
Spela Doom III mitt i natten med ett 7.1 system på mycket hög ljudnivå och jag lovar att du kommer hoppa till minst en gång. En riktigt häftig känsla

Särskilt effektfullt blir detta om man har en lättirriterad psykopatisk granne.

Permalänk
Medlem

OnT: Vänta tills hela F.E.A.R kommer

OffT: *bort* (räddräddrädd)

Lägger du in en sådan länk igen blir du avstängd i minst en månad. /GAPa

Permalänk
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mark501
Särskilt effektfullt blir detta om man har en lättirriterad psykopatisk granne.

Hahaha eller om man har en arg morsa om man är liten och inte får va uppe sent, det kan fan va lite läskigt om jag minns rätt

Visa signatur

ABIT AN8 / 3000+ Winchester @2,31 Ghz / 2 x Corsair Value Select 512 MB / HIS Radeon X800XL / Creative Audigy 2 ZS / Tagan 380 W / Hyundai Q17

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av driot
OnT: Vänta tills hela F.E.A.R kommer

OffT: xxxxx.xxx (räddräddrädd)

Nasty länk =/

Permalänk
Medlem

själv har jag spelat F.E.A.R sittandes med en laptop mitt ute i skogen med hörlurar innehållande vibrator. skulle bara kolla hur de verkade. och jag säger de att de händer inte igen.

Visa signatur

Nikon D70s | 18-70/3.5-4.5G | 70-300/4-5.6G
Stolt medlem i filmteamet Kickass
www.kickassproduktioner.se|http://www.barbapappa.net/billman/

Permalänk
Medlem

Jag blev rätt uppskrämd av fahrenheit på vissa ställen iallafall. Det innehåller både skrämseleffekter och sån där kuslig stämning.

Visa signatur

It's every man's dream to have a penis so large that he must hire a small boy to carry it.