Permalänk
Medlem

ITbutiken.dk

Meningen var att jag skulle köpa ett P180 från komplett eftersom de skulle komma in på lördag.
Men under dagen så har de ändrat sitt datum till 21/10.
Men tyvärr orkar jag inte vänta så länge (DH på väg), så jag vill gärna köpa nu.
Sen såg jag att itbutiken säljer detta chassi och får in det om 3 dagar.
Jag blev överlycklig, men tyvärr så dras butiken med dåligt rykte.
Men alla trådarna om denna butik är från 2004 och tidigare, så jag tänkte att de kanske har ändrat på sig lite.
En annan viktig sak är att jag ska beställa ett chassi och då kan där inte vara så mycket som är fel.

Har de bättrat sig?
Någon som på senaste tiden (2005) har haft problem med dem?
Finns det stor risk att där är något fel på chassit, eller att det ar en fruktansvärd tid innan jag får det?

Edit*
Självklart menade jag itbutikken.dk
Men detta kan vara en stor anledning till att jag inte hittade så många trådar om det.
Ska fortsätta leta så fort sökfunktionen fungerar igen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det är otroligt sällsynt att det är fel på chassin , Om det dessutom är ett chassi utan nätdel så är det snudd på en omöjlighet att få ett som är defekt. Det som kan hända är ju att posten mosar det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoloth
Det är otroligt sällsynt att det är fel på chassin , Om det dessutom är ett chassi utan nätdel så är det snudd på en omöjlighet att få ett som är defekt. Det som kan hända är ju att posten mosar det.

Japp, jag skulle inte längre beställa ett aluminium-chassi på postorder då det är lätt att det blir skevt i postens hantering. Bättre att betala ett par spänn extra i butik för chassit och kolla det i butiken så det inte är skevt. (2 av 4 aluminiumchassin jag köpt har varit transportskadade).

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk
Vila i frid

Köpte ett grafikkort där ifrån för några månader sen, fungerade bra. Frakten tog runt 4 dagar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dance
Japp, jag skulle inte längre beställa ett aluminium-chassi på postorder då det är lätt att det blir skevt i postens hantering. Bättre att betala ett par spänn extra i butik för chassit och kolla det i butiken så det inte är skevt. (2 av 4 aluminiumchassin jag köpt har varit transportskadade).

Här finns endast 2 butiker i närheten.
Och båda får in dem om 2-3 månader.

Men jag litar på posten.
(Skulle det bli transportskada så kräver jag ersättning av posten plus ett nytt chassi)

Edit*
Mailade dem och frågade om de kunde garantera leveransdatumet.
Då fick jag som svar att där stod fel på hemsidan och att de inte fick in den från 21 Oktober.

Så nu blir det nog Gtek vecka 42.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag köper 99% av mina produkter från itbutikken dessa dagar

Leveransen är oftast snabb (har blivit slöare), priserna är oftast de lägsta och jag har _aldrig_ haft problem att RMA en produkt som varit paj (de skickar upp en retursedel och pröjsar då för frakten)

Har bara goda saker att säga

Permalänk
Medlem

Min erfarenhet av itbutikken:

Den 24/9 beställde jag en IDE-kabel , en fläkt och en 913B .

Ingen av sakerna fanns i lager för tillfället. Jag hade inte så brottom iaf.

Den 28/9 hade de fått in fläkten och kablen, så då skickade de dem!? (Fattar inte varför de inte väntade på skärmen...)

Men iaf, idag 3/10 kom AVI'n. Jag hämtade ut paketet på posten, kom hem och öppnade den.

Vad får jag se då? Jo, fläkten låg där men ingen kabel. Istället fanns en http://www.itbutikken.se/i/88372/1.htm
Den är 500kr dyrare än kabeln...

Avbeställde nyss skärmen, eftersom jag såg att de har den nyare modellen 940B. Men nu när jag trycker på köp så får jag bara error...

Ja... vad ska man säga... De verkar vara lite klantiga, till min fördel. Nu ska jag bara vänta på att de ska fixa sidan så jag kan beställa skärmen. Hoppas att de klantar sig igen så jag får en projektor istället