Leveranstid webhallen?

Permalänk
Medlem

Leveranstid webhallen?

Har väntat i 2 1/2 vecka nu.. Hur lång tid brukar det ta egentligen?

Visa signatur

96.0 ram minne systemresurser 9% ledigt filsystem 32 bitar virtuellt minne 32 bitar diskkompicerning inte installerad pccard (pcmia) det finns inga pcmica fack installerade systemet är konfugureat för optimal prestanda hårddisk c:/ 1837 mb ledigt hårddisk d:/ 688 mb ledigt

Permalänk
Geeks
Säljchef

Beror på om varan du beställt finns i lager eller ej. Om det inte fanns i lager när du beställde bör det finnas ett levdatum, kika på det......

Fanns den i lager när du beställde borde du fått den typ dagen efter om man följer webhallens statistik.. Slå dem en signal ifall fallet är sådant.

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

Beställde typ 10 grejer... Under tiden har ju lagertatus varierat hej vilt.. Plockar de inte undan grejer åt en.. Funderar på att avbeställa..

Har föresten inte fåt nån orderbekräftelse.. Mailade och frågade och de svarade att ordern var ok och att de skulle skicka en ny.. Fick ingen ändå.. Nån som vet hur en sån länk för att se ordern ser ut? Jag har ju ordernr..

Visa signatur

96.0 ram minne systemresurser 9% ledigt filsystem 32 bitar virtuellt minne 32 bitar diskkompicerning inte installerad pccard (pcmia) det finns inga pcmica fack installerade systemet är konfugureat för optimal prestanda hårddisk c:/ 1837 mb ledigt hårddisk d:/ 688 mb ledigt

Permalänk

Du kan logga in på webhallen och kolla på "mina beställningar" där ser du om det är skickat eller inte

Permalänk
Medlem

Problemet är att jag inte var inloggad när jag beställde.. Fixade ett konto först efter att jag beställt..

Visa signatur

96.0 ram minne systemresurser 9% ledigt filsystem 32 bitar virtuellt minne 32 bitar diskkompicerning inte installerad pccard (pcmia) det finns inga pcmica fack installerade systemet är konfugureat för optimal prestanda hårddisk c:/ 1837 mb ledigt hårddisk d:/ 688 mb ledigt

Permalänk

klantig skövdebo

Permalänk
Medlem

Måste man skaffa konto. Jag kan se status på mina beställningar via en länk som jag får skickad till min mail UTAN att jag har registerat mig. Borde fungera i det här fallet också? Jag hämtar alltid ut själv från webhallen direkt men ändå.

Permalänk
Medlem

Jo.. det borde funka om man fått nåt mail.. Men jag har inte fått nåt trots att de påstår sig ha skickat ut det 2 ggr.. Kan ha fastnat i nåt spamfilter hos min arbetsgivare kanske.. Har avbeställt nu ivf.. Hoppas jag kan få avbeställningen bekräftad så man kan beställa av nåt snabbare företag.

Visa signatur

96.0 ram minne systemresurser 9% ledigt filsystem 32 bitar virtuellt minne 32 bitar diskkompicerning inte installerad pccard (pcmia) det finns inga pcmica fack installerade systemet är konfugureat för optimal prestanda hårddisk c:/ 1837 mb ledigt hårddisk d:/ 688 mb ledigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tuba
Jo.. det borde funka om man fått nåt mail.. Men jag har inte fått nåt trots att de påstår sig ha skickat ut det 2 ggr.. Kan ha fastnat i nåt spamfilter hos min arbetsgivare kanske.. Har avbeställt nu ivf.. Hoppas jag kan få avbeställningen bekräftad så man kan beställa av nåt snabbare företag.

inget företag kan vara snabba om varan inte finns i lager

sen så e de klart att dom kanske ger varan till en annan om det ser ut som att de får in nya av samma sak före de får nått annat du beställt.

hade ja varit du hade ja ringt och klagat på dom först, speciellt om man har beställt mycket

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem

När jag beställde fanns allt utom grafikkortet.. Nu finns grafikkortet men inte datorlåda.. Tänkte beställa från jme istället då de verkar ha allt i lager..

Visa signatur

96.0 ram minne systemresurser 9% ledigt filsystem 32 bitar virtuellt minne 32 bitar diskkompicerning inte installerad pccard (pcmia) det finns inga pcmica fack installerade systemet är konfugureat för optimal prestanda hårddisk c:/ 1837 mb ledigt hårddisk d:/ 688 mb ledigt

Permalänk

Ehm haha är du slö eller? ; )

Ring dom och fråga vad som försegår, ska du nog se att det löser sig.

Visa signatur

AMD 64 3200+ "Venice", Antec Sonata II, 80 Gb Maxtor diamond plus 9,Western digital 200GB, MSI GeForce 6800GT, Maya MkII ljudkort, Abit ATX K8T800 Pro, Twinmos 2 GB, Samsung 913N

Permalänk
Sötast

Förstår inte varför folk är så rädda för att lyfta luren och lösa problemen lättare,snabbare och bättre.

Webhallen är iafl den affären som jag vänder mig till om jag behöver något snabbt.

Permalänk
Medlem

ring och fråga, var beredd på lång telefonkö..

hade en beställning på en i princip komplett dator, var säkert 15 olika grejjer, stog att inget fanns i lager, ringer och då visar det sig att allt fanns undanlagt men de inte hunnit plocka orden och registrera den...

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Fick grejerna idag så nu e jag glad..

Visa signatur

96.0 ram minne systemresurser 9% ledigt filsystem 32 bitar virtuellt minne 32 bitar diskkompicerning inte installerad pccard (pcmia) det finns inga pcmica fack installerade systemet är konfugureat för optimal prestanda hårddisk c:/ 1837 mb ledigt hårddisk d:/ 688 mb ledigt

Permalänk
Medlem

Skönt att höra det

Permalänk
Medlem

Värre för mig...

Har väntat sedan den 16 september.... Och enligt deras webbplats är det 2-5 dagars leveranstid...?

Mailade för 2 dagar sedan och frågade vad som händer, sa att jag var beredd att avbeställa och frågade om det utgår någon kompensation.

Inget svar.

Permalänk
Medlem

du får nog vänta...

jag har väntat sedan den 17:e september... nästa vecka ska jag ringa dem om jag inte ser någon förbättring på hemsidan.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Wavemaster (Silver). || CPU: P4 S775 3.4 GHz. || RAM: 2 st. Kingston 1 Gb PC2-4200 CL4 DDR2 RAM. || GFX: HIS X600 Pro 256 Mb. || MB: Asus P5AD2 Premium. || HDD: Western Digital 74GB SATA Raptor, Maxtor 7B300S0 SATA 300 Gb, Maxtor 6L300S0 SATA 300 Gb. || PSU: ThermalTake PurePower 680W. || Extra: Cooler Master Musketeer (Silver), Cooler Master CoolDrive 5 (Silver).

Permalänk
Medlem

Finns det på lager går det ju fort. Alla "x till x dagar" är högst preliminära om det först ska komma in till webbis lager från leverantören, då kan man bara gissa.

Visa signatur

detta är min nya sign!

Permalänk
Medlem

De bytte lokaler för ungefär en och en halv vecka sedan. Detta kan nog vara en bidragande anledning till en del förseningar.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Jag har väntat sedan den 4:e september. Har dock fått någon av produkterna.

Permalänk
Medlem

Man kunde väl iallafall få ett svar när man mailar och frågar.

Permalänk

Hela grejen med Webhallen är att dom har mycket få saker i lager. När dom däremot har varorna i lager - DÅ GÅR DET FORT!
Annars kan man få vänta i dagar eller t.o.m veckor.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!