Säga upp Hempc , Nicator ?

Permalänk
Medlem

Säga upp Hempc , Nicator ?

har haft vår bärbara nu i ca 8 månader men börjar lessna mer o mer på att den är så stor och väsnas så mkt. och att batteritiden är på drygt en timme.

P4 3 GHz.

någon som vet om det går att säga upp avtalet och vad det kostar om det nu går osv ..

mvh Andreas

Visa signatur

|
|

Permalänk
Medlem

Re: Säga upp Hempc , Nicator ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av aGGe!
har haft vår bärbara nu i ca 8 månader men börjar lessna mer o mer på att den är så stor och väsnas så mkt. och att batteritiden är på drygt en timme.

P4 3 GHz.

någon som vet om det går att säga upp avtalet och vad det kostar om det nu går osv ..

mvh Andreas

Har du skrivit ett bindande avtal på en tidsbestämd period så är det nog väldigt svårt att säga upp.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Säga upp Hempc , Nicator ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av X00L
Har du skrivit ett bindande avtal på en tidsbestämd period så är det nog väldigt svårt att säga upp.

mm jo 3 år...

men tycker ändå att man borde kunna lämna tillbaka om man inte är nöjd.. jag hade ingen aning om det här "dåliga"

men jag kanske skulle hört av mig mkt tidigare.

men ja vet inte riktigt hur det fungerar med leasing osv

Visa signatur

|
|

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Säga upp Hempc , Nicator ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av aGGe!
mm jo 3 år...

men tycker ändå att man borde kunna lämna tillbaka om man inte är nöjd.. jag hade ingen aning om det här "dåliga"

men jag kanske skulle hört av mig mkt tidigare.

men ja vet inte riktigt hur det fungerar med leasing osv

Du måste ju ändå fått specifikationerna på datorn när du började leasa den. Om det är något fel på datorn så kan du ju be dom rätta till det men annars kan du ju självklart inte lämna tillbaka den. Då skulle man ju kunna lämna tillbaka en PC efter 6 månader och leasa en ny.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Säga upp Hempc , Nicator ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Du måste ju ändå fått specifikationerna på datorn när du började leasa den. Om det är något fel på datorn så kan du ju be dom rätta till det men annars kan du ju självklart inte lämna tillbaka den. Då skulle man ju kunna lämna tillbaka en PC efter 6 månader och leasa en ny.

jomen mot en avgift?

Visa signatur

|
|

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Säga upp Hempc , Nicator ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av aGGe!
jomen mot en avgift?

Säga upp dig ifrån jobb?

Permalänk
Medlem

Frågan och svaret kan göras väldigt kort.

Kontrollera i ditt avtalsbundna kontrakt vad som står där.
Kontakta även den ansvarige för detta hem-pc erbjudande på detta företag som Hem-pc har erbjudits.

Visa signatur

6 X Apple MacBook Pro 16" M3 Max chip M3 Max / 16.2" / 3456 x 2234 / 1 TB / 16-kärnor / 48 GB / Apple M3 Max 40-core / Silver / Space black

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyrus Grissom
Frågan och svaret kan göras väldigt kort.

Kontrollera i ditt avtalsbundna kontrakt vad som står där.
Kontakta även den ansvarige för detta hem-pc erbjudande på detta företag som Hem-pc har erbjudits.

hittar inte kontraktet, slarvpelle

jo har mailat men tar sån tid för dom att svara..
därför tänkte ja fråga här...

tack

Visa signatur

|
|

Permalänk
Medlem

Antagligen så kan du kanske säga upp avtalet om du ersätter företaget där datorn är hyrd ifrån med vad det kostar att hyra den för den återstående tiden dvs moment 22 för hur du än gör så kostar det lika mycket som att du fortsätter att hyra den.

Däremot vilket påpekats om det hade varit mycket strul med den så du i princip inte har kunnat utnyttja den datorn ingenting eller nästan ingenting och företaget som har tillhandahållit den inte gör ett fackmannamäsigt arbete på den för att avhjälpa felen så borde du kunna säga upp avtalet med hänvisning til just detta förhållande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Antagligen så kan du kanske säga upp avtalet om du ersätter företaget där datorn är hyrd ifrån med vad det kostar att hyra den för den återstående tiden dvs moment 22 för hur du än gör så kostar det lika mycket som att du fortsätter att hyra den.

Däremot vilket påpekats om det hade varit mycket strul med den så du i princip inte har kunnat utnyttja den datorn ingenting eller nästan ingenting och företaget som har tillhandahållit den inte gör ett fackmannamäsigt arbete på den för att avhjälpa felen så borde du kunna säga upp avtalet med hänvisning til just detta förhållande.

hmm

går detta att göra?? på nått sätt?

Visa signatur

|
|

Permalänk
Permalänk

I nödfall, om det då går att köpa loss den, kan man ju alltid sälja den vidare och bara förlora en del. Fast jag antar att man får betala ett saftigt pris för att få köpa loss den tidigare...

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk

Du har viss rätt att lämna tillbaka den tex om du hamnar i ekonomisk knipa
eller blir långtidssjukskriven.
Annars har du ingen rätt till det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Pruple
Du har viss rätt att lämna tillbaka den tex om du hamnar i ekonomisk knipa
eller blir långtidssjukskriven.
Annars har du ingen rätt till det.

vem avgör om det är i "knipa " då?

Visa signatur

|
|

Permalänk
Medlem

Min farsa sa upp avtalet på sin hempc då jag var väldigt missnöjd med den (aldrig mer märkesdator) och det var inga större problem. Vi förlorade de pengar vi betalt under den tid vi hade haft den men annars så var det bara lämna tillbaka. Detta var dock minst 5 år sedan och det var många på företaget som blev utan hempc och stod i kö för en.

Permalänk
Medlem

hehe du var inte nöjd? var det inte din farsas dator

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem

ring supporten och klaga på oljud och kasst batteri. Så får du hoppas på att de tar emot den och fixar till..

påpeka med att emingen med en bärbar är lite att man ska kunna använda den en stund utan sladden i väggen.. inte bara en timma.. på peka ochså att det är en fördel om man kan sitta i samma rum som datorn..

Permalänk
Medlem

Hör dig för på jobbet om någon vill ta över ditt avtal.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guru
ring supporten och klaga på oljud och kasst batteri. Så får du hoppas på att de tar emot den och fixar till..

påpeka med att emingen med en bärbar är lite att man ska kunna använda den en stund utan sladden i väggen.. inte bara en timma.. på peka ochså att det är en fördel om man kan sitta i samma rum som datorn..

finns det inget sätt man kan "förstöra" den på utan att det syns

Visa signatur

|
|

Permalänk
Medlem

Akta dig för sådant, har en vän som åkte på en rejäl smäll när det gäller moddning. Kan de bli så sura på grund av moddning så ska du nog kunna åka dit ganska rejält om du med vett och vilja förstör den för att slippa dem.

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem

Förbannat korkat att slarva bort kontraktet på en dator man leesar. Är det Hem PC som går runt i landet - Nej, du kan med 99 % säkerhet inte säga upp det.

3 år kvar. Läs innan du köper.

Permalänk
Avstängd

hör av med företaget du jobbar på, finns kryphål i alla avtal.

typ missköter utrustningen är en i mitt avtal

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
hör av med företaget du jobbar på, finns kryphål i alla avtal.

typ missköter utrustningen är en i mitt avtal

ok ska lusläsa avtalet om d finns nått

Citat:

Förbannat korkat att slarva bort kontraktet på en dator man leesar. Är det Hem PC som går runt i landet - Nej, du kan med 99 % säkerhet inte säga upp det.

3 år kvar. Läs innan du köper.

jo men när man läser om prestandan osv .. så låter det bättre än vad det är..
visst den fungerar bra .. men den är fan inte "bärbar" eftersom jag måste ha den kopplat till strömnätet hela tiden.
sen visste jag inte att den var högljudd, blev varm som fan, osv

Visa signatur

|
|