Tv-kort med DVB-T med bra stöd i linux?

Permalänk

Tv-kort med DVB-T med bra stöd i linux?

Håller på och bygger en htpc och det som fattas är tvkort. Jag vill ha ett som kommer att fungera med debian gnu/linux och har dvb-t för digitaltv. Det skulle vara trevligt om ni som har htpc med ett sådant kort meddelar vilka som fungerar bra med linux.

Visa signatur

Firewall 1 och 2: obsd Filserver: fbsd Mediaserver till Atv: debian Testserver: debian Produktionsserver: debian Desktop: os x, svorak

Permalänk
Medlem

http://www.linuxtv.org/wiki/index.php/DVB-T_cards
här står lite om vilka kort som stöds. Planerar själv att köpa ett AverMedia AverTV 771 (dock inte i en HTPC, utan bara för att kunna glo på tv medan man slöar framför IRC el dyl)

Permalänk
Medlem

Mitt TwinHan DVB-T lär ha stöd vad jag vet. Dock utan CI-modul.

köpte det från komplett för ett tag sen.. strax under tusenlappen

Permalänk
Medlem

offtopic: Nån som fått det inbyggda TV-kortet i ATi Radeon 9800 att funka i Linux?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikHK
offtopic: Nån som fått det inbyggda TV-kortet i ATi Radeon 9800 att funka i Linux?

Menar du tv-tuner:n som sitter på Radeon All-In-Wonder 9800 eller är det kanske VIVO-funktionen som du tänkte på? I vilket fall som helst så är det lite si och så att få det att fungera under linux. ATI:s egna officiella drivrutiner har ju 0% stöd för video-in funktion samt 0% stöd för tv-tuner på AIW-kort.

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se