Komplett eller datorbutiken ?

Permalänk
Avstängd

Komplett eller datorbutiken ?

skulle vara kul o se vad ni tycker
Komplett eller datorbutiken ?

Visa signatur

[Amd Athlon64 3200+ 939] [Msi k8n neo2-fx] [Corsair Value 1024DDR(400mhz)] [ Msi 6800GT 256mb 442/1167 ]
[Thermaltake Purepower Butterfly 480W] [Cooler Master Stacker] [Creative Inspire 5.1]

Permalänk

Vad vi tycker angående vad? Pris? Service? Lagerhållning? Leveranstid?

Visa signatur

Odla hemma, odla borta.

Permalänk
Avstängd

ja allmänt

Visa signatur

[Amd Athlon64 3200+ 939] [Msi k8n neo2-fx] [Corsair Value 1024DDR(400mhz)] [ Msi 6800GT 256mb 442/1167 ]
[Thermaltake Purepower Butterfly 480W] [Cooler Master Stacker] [Creative Inspire 5.1]

Permalänk
Medlem

Jag rekar båda....

Permalänk
Medlem

handlat från båda och ingen av dem har misskött sig. Har haft lite problem med RMA på komplett och lite problem med leveranstid på db.com.

Överlag så tycker jag bättre om komplett just därför att jag förväntar mig att få sakerna inom den angivna tiden.

Visa signatur

optimisten påstår att vi lever i den bästa av världar, medan pessimisten fruktar att det är sant

Permalänk
Avstängd

jag köpte ett chassi från db o det fick jag vänta på 3 veckor o det var inte slut heller så jag håller mig till komplett

Visa signatur

[Amd Athlon64 3200+ 939] [Msi k8n neo2-fx] [Corsair Value 1024DDR(400mhz)] [ Msi 6800GT 256mb 442/1167 ]
[Thermaltake Purepower Butterfly 480W] [Cooler Master Stacker] [Creative Inspire 5.1]

Permalänk
Medlem

Köper där det är billigast

Permalänk
Medlem

Där det är billigast så det brukar bli varannan gång från dom 2.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

Hm Äpple päron ,volvo saab Komplett Datorbutiken , Bägge är överlag bra och är priset bra samt de finns i lager så kvittar det, Servicen är ungefär likvärdig ,( annars blir de dustinhome mer och mer )

Permalänk
Medlem

handlat från båda, beställde mobo och cpu från db i tisdags, och så beställde jag graffe, minne m.m från komplett i onsdags, båda paketen kom på torsdagen, kan inte klaga på någon

Permalänk
Medlem

jag är lite kluven i denna frågan ... fick 2000:- presentkort av datorbutiken för ett rätt så roligt skämt i forumet men ändån beställde jag större delen av mig dator hos komplett då dom hadde dom grejerna jag ville ha ...

Visa signatur

Steve Jobs: We're better than you are! We have better stuff.
Bill Gates: You don't get it, Steve. That doesn't matter!

Permalänk
Medlem

Tycker det är hugget som stucket. Jag köper där priset är bäst och grejerna finns i lager.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jokke
jag är lite kluven i denna frågan ... fick 2000:- presentkort av datorbutiken för ett rätt så roligt skämt i forumet men ändån beställde jag större delen av mig dator hos komplett då dom hadde dom grejerna jag ville ha ...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Norther_86
jag köpte ett chassi från db o det fick jag vänta på 3 veckor o det var inte slut heller så jag håller mig till komplett

Det där skulle jag vilja veta historien bakom, har svårt att tro på det
Jag håller mig till db om det inte är nåt särskilt jag ska ha som bara komplett har

Visa signatur

detta är min nya sign!

Permalänk
Medlem

-

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CLn
Det där skulle jag vilja veta historien bakom, har svårt att tro på det
Jag håller mig till db om det inte är nåt särskilt jag ska ha som bara komplett har

Jopp det är så sant det kan bli, fast det var ju iofs för 2 år sen

Visa signatur

[Amd Athlon64 3200+ 939] [Msi k8n neo2-fx] [Corsair Value 1024DDR(400mhz)] [ Msi 6800GT 256mb 442/1167 ]
[Thermaltake Purepower Butterfly 480W] [Cooler Master Stacker] [Creative Inspire 5.1]

Permalänk
Medlem

Den som har varan billigast.

Visa signatur

citera om du vill få svar.

Permalänk

Väldigt svårt att välja.
Datorbutiken har börjat nitat datorerna, och detta är totalt jävla idiotiskt, vilke gör att jag aldrig kommer handla en dator av dom.
Komplett däremot känns lite som en skittillverkare av datorer, min kompis har haft värmeproblem med sitt 6600GT sen starten... Och jag har hört några andra ha liknande problem (dålig stabilitet).

Ingen av dom väljer jag.
Känns lite löjligt att en dator från t.e.x Dell är bättre än två vanliga datorbutiker!

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk

400kr i fraktkostnad av Komplett..... nejdu... Datorbutiken for the WIN !

Permalänk
Medlem

tror nog trådskaparen menade lösa delar och inte hela datorer ...

Visa signatur

Steve Jobs: We're better than you are! We have better stuff.
Bill Gates: You don't get it, Steve. That doesn't matter!

Permalänk

Tycker att det är dött lopp mellan dessa nätbutiker , tycker dock att båda ska utöka sitt sortiment och att de ska ha fler grejer i lager.
Bara hatar att vänta på saker.

Visa signatur

:D "Det är roligare att ha kul" :D
<@L/\/\()$t-Üñ®è@L>

Permalänk
Geeks
SweClockers

Jag tycker inte datorbutiken spelar i samma liga som Komplett. Komplett har bra lagerhållning, finfin support och dessutom slöar de inte på lagda order, något som DB.com är kända för.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Tycker att Komplett känns lite mer proffsiga än Datorbutiken, det är iaf den uppfattningen jag har fått utav mina köp.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem

Jag handlar både från komplett och datorbutiken och måste säga att båda håller samma klass.

Dock föll rösten på db den här gången.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att datorbutiken håller en högre klass, inte bara på hemsida och service, utan även på leveranstider och priser.

Från komplett tog det en hel vecka att få hem lite delar...skickades dessutom från norge(?).
Datorbutiken brukar skicka delarna samma dag, tar 2-3 dagar. Datorbutiken är den bästa datorbutiken på nätet, enligt mig.

(Nej, jag arbetar inte för dem, och ja, jag vet att det lät otroligt smörigt.)

Visa signatur

AMD64 x2 4400+ | Asus M2N-E | 2048mb DDR2 | GeForce 6600GT | WD 200gb S-ATA | Zalman 9500A

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Jag tycker inte datorbutiken spelar i samma liga som Komplett. Komplett har bra lagerhållning, finfin support och dessutom slöar de inte på lagda order, något som DB.com är kända för.

Håller med.

Visa signatur

2500k @ 4.0GHz 1.190v | MSI P67A-GD55 | 8GB @ 1333MHz 9-9-9-24-1T 1.48v | Gigabyte 6970 OC (tre fläktar ver) @ core 920MHz mem 1490MHz 1.175v | Corsair TXV2 650W | Win 7 Ultimate x64

Permalänk
Medlem

saknar ett mellanalternativ då jag har köpt en hel del från datorbutiken utan problem och även har handlat lite av komplett också det utan problem

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Antielefant

Har handlat hos DB för säkert 10 kkr senaste 2 åren... men då pratar vi om småsaker som kylflänsar, fläktar el dyl. Varför?
Jo... skickar jag en order till DB har jag den 7-10 dagar senare.

Har handlat hos Komplett för mer än 60 kkr de senaste 2 åren. Skickar jag en order till dem har jag den 1(!)-3 dagar senare.

Sen är ju inte ens Komplett i klass med ex Dustin vad gäller RMA etc, men det begär jag inte heller när grejorna kostar 5-25% mindre.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Jag handlar produkter ifrån både DB och Komplett, båda har fungerat bra för mig och levererat det som skall levereras. Inget strul.

-k0nsl

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).

Permalänk

Dustin.

Visa signatur

"Oneofakind: Jag hamnade på akuten på grund av en bowlingolycka"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av J. Hansson
Dustin.

är dustin med ?

Visa signatur

[Amd Athlon64 3200+ 939] [Msi k8n neo2-fx] [Corsair Value 1024DDR(400mhz)] [ Msi 6800GT 256mb 442/1167 ]
[Thermaltake Purepower Butterfly 480W] [Cooler Master Stacker] [Creative Inspire 5.1]