Permalänk
Medlem

Borttagning av fläktgaller!

Hallå, jag har nu sett ett antal olika chassin där olika personer har valt att ta bort fläktgallrena för fläktarna.

Resulterar det i mycket lägre ljudnivå?

det är min fråga

Permalänk
Medlem

delvis....beror på hur petig du e
med fläktgallret så ökar turbulensen som ökar ljudnivån.
har själv aldrig provat men det är nog ingen revolusionerande sänkning.

Visa signatur

[DFI-Lanparty UT NF4 SLI-D][Opteron 146 2Ghz][2*512MB Crucial PC4000 BallistiX Tracer ][Connect 3D X800GTO]

Permalänk
Inaktiv

har tagit bort det på min burk, det resulterade till mer damm i lådan och lite liite liiiiiiiiiiiiiiiiiite lägre ljud, men om du har fläktar som blåser mycket så kan det sänka ljudet mycket, men om du har typ papst och adda fläktar runt 20 dbså sänks inte ljudet så mycket, men det är i så fall bättre om du trycker ut fläktgallret så det är ett större mellanrum mellan fläkten och gallret

Permalänk
Medlem

kapade alla befintliga galler för ungefär en vecka sedan, det gjorde ordentlig skilnad, låter underbart mycket mindre nu.

Iofs så var mitt galler av såkallad " honeycomb " och ganska täta.
Tror jag droppade några grader i idle oxå.

//O

Visa signatur

Nuvarande setup: Antec P182, E8400, HD4850, EP35-DS4, HX-520, 4GB XMS2, SpinPoint F1 1TB, SpinPoint F1 250GB

Foto: D80+MB * 50/1,8 * 24/2,8 * 11-16/2,8 * 18-70/3,5-4,5 * 70-200/2,8

Permalänk
Medlem

Jag har ett Antec AMG 1080 tror jag det heter, och fläktgallrena är rätt så feta...det jobbiga är att i plexiskivan, så är det typ "räfflat", och det höjer ljudnivån rätt mycket..någon som har en lösning på det? ^^