Sapphire GTO² testad

Permalänk
Melding Plague

Sapphire GTO² testad

<font style="font-size: 10pt"><b>Sapphire GTO² testad</b></font> <small class="small">lördag 1 oktober av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
<a href="http://www.hexus.net/content/item.php?item=1636" target="_blank">Hexus</a> har recenserat det omtalade grafikkortet Sapphire Radeon X800 GTO² som <a href="http://forum.sweclockers.com/showthread.php?threadid=502469">gjort sig känt</a> för att kunna modifieras och överklockas till liknande specifikationer som Radeon X850 XT. Hexus testar grafikkortet i bland annat 3dMark05 och Doom III, med och utan upplåsta pipes. Kan vara intressant om man vill ha ett grafikkort nu.
<br />
<br /><i>What's more, the use of R480 cores means that a 16-pipe GTO² may well overclock to ATI Radeon X850 XT/XT PE levels. Think of it as a 2-minute job that can potentially save you £100 right now, giving you an X850 card on the cheap. This is precisely what makes the SAPPHIRE Radeon X800 GTO² an attractive proposition at around the £150 mark. A word of warning, flashing the card with a non-approved BIOS invalidates the card's 2-year warranty, but you can, of course, flash back if everything hasn't already gone Pete Tong.</i>
<br />
<br />Läs hela testet på <a href="http://www.hexus.net/content/item.php?item=1636" target="_blank">Hexus</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

detta kort gillar jag!

Visa signatur

//HundSkit

Permalänk
Medlem

Sjukt nice !!

Visa signatur

E8400 3.0GHz, Asus Maximus Formula iX38 , 4gb ram. Asus x1950pro. Antec P180 . 950gb space.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

//HundSkit

Permalänk

ok det är ju fi¨na resultat men hur skulle dom se ut med en P4northwood 3ghz för A64 4000+ är ju inte intressant för mig
sitter med ett X800Bravo ED 1.6ns gddr3 minnen 256mb PowerCOlor
så är detta saphire nån större prestanda eller bör jag avvakta och se om X850XT går ner i pris nu när X1800 koomer ut

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem

Oj! Det där är väl lagom prisvärt? Det är ju t.o.m med bättre än jag trodde! Att slå 7800GTX som kostar mer än dubbelt så mycket och är det bästa kortet på marknaden är inte dåligt!

VILL HAAA!!!

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legoloppa
ok det är ju fi¨na resultat men hur skulle dom se ut med en P4northwood 3ghz för A64 4000+ är ju inte intressant för mig
sitter med ett X800Bravo ED 1.6ns gddr3 minnen 256mb PowerCOlor
så är detta saphire nån större prestanda eller bör jag avvakta och se om X850XT går ner i pris nu när X1800 koomer ut

Detta kort blir ju i praktiken ett 850XT om man låser upp det och klockar det...
Så det skulle ju vara ett slöseri med pengar så länge GTO2 är billigare än XT om man tänker efter lite.

OnT:
Jag vill ha! Det här är precis varför jag inte köpt nått nytt grafikkort på ett tag, och se där, Den som väntar på nått gott 7800 släng dig i väggen dit övervärderade skrälle!

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

WOW säger jag bara. Jo du hadfe rätt om det där med att vänta iallafall Belga.
Snacka om hjärtat dunkar hårt nu. MÅSTE HA ETT NU!!!

Visa signatur

I've... seen things

Permalänk

spöar gtx ? fan ser n ide,, ser inte det nånstans på hexus, inte ens närheten. på far cry är det ända jag ser ?. sen får ni tänka påatt gtx kortet r "old" nu, gto2 är nytt, men det slår fortfaarande inte gtx,, långt ifrån

dessutom var Gto2 klockat som in i helvete,, få utav er därute som kan klocka så mycket sen så var gtx kortet original ^^

svar ja sapphire är det fetaste märket på ati produkter. iaf på dom äldre versionerna dom har lanserat iaf.

Visa signatur

pengar är ett mått på akumulerat arbete..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maestro.64
spöar gtx ? fan ser n ide,, ser inte det nånstans på hexus, inte ens närheten. på far cry är det ända jag ser ?. sen får ni tänka påatt gtx kortet r "old" nu, gto2 är nytt, men det slår fortfaarande inte gtx,, långt ifrån

dessutom var Gto2 klockat som in i helvete,, få utav er därute som kan klocka så mycket sen så var gtx kortet original ^^

svar ja sapphire är det fetaste märket på ati produkter. iaf på dom äldre versionerna dom har lanserat iaf.

Ja, och det räcker inte för att imponera? Det är ju ändå ett R480 kort vi snackar om, inte nya R520 korten. Det framstod också som om det är väldigt enkelt att klocka kortet pga kylningen och minnena, så klaga kan du göra när motsatsen är bevisad.

Visa signatur

I've... seen things

Permalänk

well sry jag ser ingenstans att gtx blir ägd utav nåt kort än så länge, visar inget på denna sidan förutom i just far cry, och det spelet är old enough to compete with, så visst dom har gjort ett ordentligt lyft, mendet skulle bara finnas ett kort som tar 7800gtx och det skulle möjligen vara 1800xt, men lungan där. nvidia släpper nåt snart som tar de kortet me så ati får svara som dom brukar få göra *igen*

Visa signatur

pengar är ett mått på akumulerat arbete..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peterthegreat
WOW säger jag bara. Jo du hadfe rätt om det där med att vänta iallafall Belga.
Snacka om hjärtat dunkar hårt nu. MÅSTE HA ETT NU!!!

Nice att nån mer än jag ser fördelarna i att inte impulsköpa "värsting" saker...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av maestro.64
well sry jag ser ingenstans att gtx blir ägd utav nåt kort än så länge, visar inget på denna sidan förutom i just far cry, och det spelet är old enough to compete with, så visst dom har gjort ett ordentligt lyft, mendet skulle bara finnas ett kort som tar 7800gtx och det skulle möjligen vara 1800xt, men lungan där. nvidia släpper nåt snart som tar de kortet me så ati får svara som dom brukar få göra *igen*

Men tycker du helt allvarligt att ett 7800gtx är värt de pengarna extra som det kostar så visst...
Men om man kan få ett överklockat GTO2 för halva priset men med jämbördig prestanda så har ju inte nvidia nått att tävla med egentligen... Även om GTO2 är någta fps lägre i genomsnitt s¨är det långt mycket bättre prismässigt, viket ger en betydande fördel.

(är precis dyngrak frör tilfället... ber om ursäkt för eventuella fel och dåliga uttryck...)
¨Vilket är min poäng med att man mna inta skall köpa saker för att reviews/försäljarna säger att det är bäst...

Min erfarenhet säger att det "bästa" av allt i ett system ofta presterar sämmre än ett välbalanserat system där delarna är balanserade för att uppnå bäste prestanda...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Nice att nån mer än jag ser fördelarna i att inte impulsköpa "värsting" saker...

Men tycker du helt allvarligt att ett 7800gtx är värt de pengarna extra som det kostar så visst...
Men om man kan få ett överklockat GTO2 för halva priset men med jämbördig prestanda så har ju inte nvidia nått att tävla med egentligen... Även om GTO2 är någta fps lägre i genomsnitt s¨är det långt mycket bättre prismässigt, viket ger en betydande fördel.

(är precis dyngrak frör tilfället... ber om ursäkt för eventuella fel och dåliga uttryck...)
¨Vilket är min poäng med att man mna inta skall köpa saker för att reviews/försäljarna säger att det är bäst...

Min erfarenhet säger att det "bästa" av allt i ett system ofta presterar sämmre än ett välbalanserat system där delarna är balanserade för att uppnå bäste prestanda...

Det är lungt..

nu förklarar du så jag fattar. jag fick för mig att ni alla menade att gtx blev spöad i testerna, det var det jag tänkte *hmm ?*. okej så du menar om man skulle gämföra priserna mellan korten så får man mer prestanda för pengarna om man köper ett GTO². då hajar jag vad du menar. mjodet kan jag hålla med om. har man inte cash till ett GTX så tjänar man in mycket på att köpa ett GTO².

Men sen är frågan.. hur många klarar av att klocka så bra ?. dock bar dom kunniga. därför så tjänar man kanske inte så bra på att klocka kortet iaf.*för dom ej kunniga*

Visa signatur

pengar är ett mått på akumulerat arbete..

Permalänk
Avstängd

ati tool find max mem ,core ? hur svårt kan det vara för agda 83 år

Visa signatur

Chassi: Antec 300 ][ CPU: AMD FX 8320 4,2Ghz ][ Kylning: Zalman CNPS14X ][ Ram:8,00 Gb DDR3 1600 ][
Moderkort: ASUS M5A99 ][ Skärm: ASUS MX279H ][ Grafik: ______ ][ Psu: Corsair CX600M ][
SSD:OCZ Vertex plus 120gb

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte hur de vågar påstå att det ska/borde gå att låsa upp pipesen på alla kort.

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk
Medlem

någon som vet vart man kan köpa kortet i sverige?
Om man fråga mr. buggy så vet iaf inte han

Visa signatur

Bloggar om Hemautomation på HomeAutomateIt.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pekz0r
någon som vet vart man kan köpa kortet i sverige?
Om man fråga mr. buggy så vet iaf inte han

Undrar jag också. vad jag har set så finns kortet bara på två eller tre olika ställen. datobutiken och komplett viste inte ens vad dte var när jag frågade dem.

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem

Är inte Sapphire X800GTO Fireblade och Ultimate Edition de som kan låsas upp? I så fall finns de i alla fall på komplett.se.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

ja,jag såg också dom men jag tror bara att dom är X800GTO med högre klock

Visa signatur

Bloggar om Hemautomation på HomeAutomateIt.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Är inte Sapphire X800GTO Fireblade och Ultimate Edition de som kan låsas upp? I så fall finns de i alla fall på komplett.se.

Nej. Det är Vanliga X800 GTO. Fireblade har lite höre klocks och Ultimate är med ett passivt heatpipe bygge.

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk

Nån som vet om det här kommer att komma till AGP?

Visa signatur

Lian Li PC75B_ASUS P4GPL-X_Intel P4c Northwood 3.2Ghz_Kingston KHX4000LLK2/2G_PowerColor X1800XT 512MB_ASUS DVD-E616P2 + Plextor Plexwriter Premium_WD Raptor 74GBx2 + Raptor 36GB + Seagate 7200.7 200GB sata + 7200.8 400GB sata_LG N2200P 22" CRT_Speed-Link Ultra Flat Metal Keyb_Razer Diamondback Magma| "Assumption is the mother of all fuckups."

Permalänk
Medlem

tror inte den kommer till AGP om jag ska vara ärlig. AGP är påväg ut och det görs nästan inga nya AGP-kort

Visa signatur

Bloggar om Hemautomation på HomeAutomateIt.com

Permalänk
Medlem

komplett har fått in dem nu

Visa signatur

Har en fet ny dator

Permalänk
Medlem

Trevligt, men jag kommer aldrig mer köpa ATI. :/

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Jag hittar inte dom på Komplett, lohkmahr.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Bloggar om Hemautomation på HomeAutomateIt.com