Return to Castle Wolfenstein

Permalänk

Return to Castle Wolfenstein

...är helt klart det bästa shoot'em up multi-player spelet någonsin. Simpliciteten men ändå den grymt bra och intensifierade spelupplevelsen är motiveringen varför.

Bräcker allt vad CS och BF2 m.m och annat trams heter.

Så är det bara - hej hopp pillesnopp

Visa signatur

Train hard, fight easy.

Permalänk

va roligt att du tycker så, dessvärre måste jag meddela dig om att quake 2 piskar wolfenstein i mp och sp

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem

Ett roligt MP spel, men Doom knäcker det i SP.

Efter Doom så är nog Half-Life det bästa SP spelet.

Permalänk

Har i ärlighetens namn aldrig spelat Qauke2 så jag kan inte utala mig.

Quake3 suger dock.

Kul att du diggar old school koncept iaf.

Mer klassiker åt folket...

Ps

DOOM och Half-life är sannerligen schyssta SP lir.

Visa signatur

Train hard, fight easy.

Permalänk
Medlem

Um vad jag vet så finns där inte för mycket servrar uppe nu för tiden va? Inte en enda svensk server heller för den delen. Ta steget över till Enemy Territory

Permalänk

Jo fan, det finns en hel del schyssta servrar och även någon svensk om du lirar o-patchade orginalet.

Folk börjar gå över mer och mer till orginalet för att slippa gnälligt folk bl.a och cheaters som det vimlar av på v. 1.41

Try it out dude.

Visa signatur

Train hard, fight easy.

Permalänk
Medlem

Hmm, la i princip av med RtCW efter Qcon 2003, dog ut rätt snabbt när det inte var några feta tävlingar längre

Permalänk
Medlem

Enemy Territory är otroligt fint. Acceptabel grafik, kul gameplay och bäst av allt, GRATIS!

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Någon som hört något om en uppföljare till rtcw?

Visa signatur

Serru...

Permalänk
Medlem

Todd Hollstein har sagt att det ska komma. Sen kommer ju Enemy Territory: Quake Wars också

Permalänk

Return to Castle Wolfenstein ÄGER!!!!!!!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 Black Edition @ 4Ghz // Gigabyte GA-890GPA-UD3H // Gigabyte Radeon AMD 6850 // Corsair Dominator DDR3 2x2GB PC12800 // Samsung SpinPoint F3 500GB // Corsair CMPSU-650TX 650W // Eizo FlexScan S2431W + NEC MultiSync LCD20WGX2 // Logitech Z-5400 // Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer

Permalänk
Medlem

Håller med. RtCW är grymt, går inte att tröttna på heller. Burkade sitta och spela 24/7 på Happy Penguin (Classic Depot) servern hela tiden...ET är också helt OK men inte samma känsla som RtCW...

-k0nsl

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).

Permalänk
Medlem

Jag rent ut sagt älskade RTCW MP demot, med banan Omaha beach eller vad det nu var för bana? för den påminde då allt om Omaha beach :). Men gud vad jag älskade den banan.

Visa signatur

skönhet förfaller med åren men en vacker personlighet består hela livet..
Mer CO-OP åt folket.

Permalänk
Medlem

mot alla odds verkar tråden bli nästan seriös.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

United we stand - divided we fall!

Mycket bra kära RTCW kamrater!

Otroligt glädjande att se Wolfen människor hålla fanan högt *schwing*

Visa signatur

Train hard, fight easy.

Permalänk
Medlem

NU blev jag sugen på att plocka fram RTCW igen

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem

Hade just börjat lira SP-kampanjen igen innan jag ominstallerade, kanske skall köra vidare

Permalänk
Medlem

Return to Castle Wolfenstein är bara fjantigt...
Jag fattar inte, det utspelar sig under 2:a världskriget... med zombisar o sånt skit?

Jag visste inte att det fanns zombies soldater under 2:a världskriget

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av King-eleN
Return to Castle Wolfenstein är bara fjantigt...
Jag fattar inte, det utspelar sig under 2:a världskriget... med zombisar o sånt skit?

Jag visste inte att det fanns zombies soldater under 2:a världskriget

Var det verkligen nödvändigt att säga det är väl upp till var och en om man gillar spelet dessutom hade du ens inte behövt gå in i denna tråden överhuvudtaget så sluta gnäll!

Permalänk
Medlem

För en gångs skull vill jag ha svar på min fråga...

Behöver man Return to castle wolfenstein ( orginalet alltså ) för att lira enemy territory?

Tack på förhand

Visa signatur

Hyvää Joulua!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av King-eleN
Return to Castle Wolfenstein är bara fjantigt...
Jag fattar inte, det utspelar sig under 2:a världskriget... med zombisar o sånt skit?

Jag visste inte att det fanns zombies soldater under 2:a världskriget

Va? Har du ens gått i skolan eller? Det faktum att nazisterna experimenterade med de döda, och lyckades hitta en formel som kunde återuppliva de döda och göra den till köttätande och hjärnlösa monster, ingår ju i grundskole-historia!

Hur tror du att tyskarna lyckades bli så framgångsrika? Genom utmärkta strategier, taktiker och teknologi? Hallå, eller, du tror säkert på jultomten också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Va? Har du ens gått i skolan eller? Det faktum att nazisterna experimenterade med de döda, och lyckades hitta en formel som kunde återuppliva de döda och göra den till köttätande och hjärnlösa monster, ingår ju i grundskole-historia!

Hur tror du att tyskarna lyckades bli så framgångsrika? Genom utmärkta strategier, taktiker och teknologi? Hallå, eller, du tror säkert på jultomten också.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av risby
Todd Hollstein har sagt att det ska komma. Sen kommer ju Enemy Territory: Quake Wars också

Som fortfarande inte har det minsta att göra med vare sig RTCW eller ET

Moddg33k: Nej du behöver inte RTCW till ET... www.google.com

Permalänk

Spelar ET själv, fortfarande min favorit i multiplayer. ET: Quake Wars ser man verkligen fram emot!

Edit: det senaste trevliga minnet är väl en liten engineer som springer runt och dödar folk med sina riflegrenades tills han själv faller offer för en panzerfaust och genast börjar gnälla om panzernoob :).

Sedan har vi ju fenomenet med Covert Ops. Ibland kan det ju vara roligt att leka lite sniper, t.ex. för att täcka engineer som bygger rampen på Battery, men är det inte roligt när du är på det anfallande laget och 70 % av ditt lag består av wannabe-snipers som ligger och trycker i en defensiv position? De skjuter oftast många, men till ingen nytta eftersom de inte gibbar och den som blivit skjuten blir revivad direkt. Så man förlorar rundan, men alla cov-ops har hög K/D-ratio och är därför helt övertygade om att de gjort en enorm insats för laget :).

För att inte tala om när en engineer lägger alla lagets minor runt ett och samma ställe. Om en fiende råkar komma inom 10 meters radie från platsen så slutar det oftast med att nästan alla minorna sprängs. Eller så kommer ingen fiende dit och så är alla lagets minor upptagna, också efter att fienden kommit vidare och inte ens rör sig i närheten av minorna mera. Trevligt, trevligt.

Visa signatur

This is my signature. There are many like it but this one is mine.

Permalänk
Inaktiv

Tycker inte om ET något vidare, men jag ÄLSKAR RTCW! Det är häftigt att man oftast behöver ett fungerande sammarbete i laget osv.

Vore najs med en swecserver.

Permalänk

Vi kanske borde dra ihop en svensk server oss RTCW folk?

Visa signatur

Train hard, fight easy.

Permalänk

Snackar vi om det riktigt gamla Wolfenstein? Har nån länk till spelet?

Visa signatur

In Flames we trust

Permalänk
Hedersmedlem

Det spelet skulle jag kunna tänka mig att köpa.

Visa signatur

Eighty percent of air pollution comes from plants and trees. - Ronald Reagan

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LotiX
Um vad jag vet så finns där inte för mycket servrar uppe nu för tiden va? Inte en enda svensk server heller för den delen. Ta steget över till Enemy Territory

ET SUGER.

Tack.

Permalänk

"Mac schnell! PrrrNeeeoounze! Move!"

Visa signatur

Train hard, fight easy.