Processorer för vanliga människor

Permalänk
Melding Plague

Processorer för vanliga människor

<font style="font-size: 10pt"><b>Processorer för vanliga människor</b></font> <small class="small">måndag 3 oktober av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
<a href="http://www.digit-life.com/articles2/cpu/lowend-2005-part-3.ht..." target="_blank">Digit-Life</a> har publicerat en artikelserie om budgetprocessorer, eller som sidan själv formulerar det, processorer för vanliga människor. AMD Sempron, Athlon XP och Athlon 64 upp till 3200 testas mot Intel Celeron och Pentium 4. Tester inkluderar Photoshop, komprimering, Doom III med flera.
<br />
<br /><i>On the whole, the differences between Socket A Sempron and Athlon XP with identical model numbers are not significant. However, their technical characteristics are not significant either. So if you choose between Sempron / Socket A and Athlon XP, you have to take into account prices in the first place.
<br />The differences between identically-numbered Athlon XP and Athlon 64 / 754 are often immense. Athlon XP is inferior here. Sometimes "the old guys" profit by their clocks, but on the whole Athlon 64 (often with a lower model number) looks obviously more promising.</i>
<br />
<br />Läs produktjämförelsen hos <a href="http://www.digit-life.com/articles2/cpu/lowend-2005-part-3.ht..." target="_blank">Digit-Life</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vettigaste budjetprollen just nu är A64 2800+ enligt mig...

Permalänk
Medlem

kunde gärna ha haft med 939 socket i testet istället...

Visa signatur

AM2+ Gigabyte DS3 780 - AM2 5200+ X2 2.7 GHZ - 4096 MB DDR2 PC6400

Permalänk
Medlem

Gillade Barton :).

Permalänk
Medlem

asrock 939 plus a643000+ måste vara bästa budget-kombon

Visa signatur

jag är lyckligare än du. Jag är bra på poker...

Permalänk
Medlem

fick mig att bestämma mig för att behålla min barton istället för att slänga ut 5000 på nytt mobo och cpu.

Visa signatur

~warez the phuture~

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DualCore
Gillade Barton :).

Det gjorde inte jag. Snacka om utdaterad. Jag har haft flera AXP Barton och de var grymt trevliga, men när man ser de mot exempelvis Sempron S754 så inser man att deras tid är förbi.

För den som kan tänka sig att klocka tror jag definitivt att någon lågt klockad Sempron är bland det bästa. Min brorsa har exempelvis en billig 2800+ (64-bit, SSE3) som nu ligger på 2,2GHz på originalspänning och med originalkylaren. Med tanke på att minnet rullar lite snabbare också så är det rimligt att anta att den presterar som en A64 3200+. Inte så illa för 750kr. Det trevliga är också att den är så sval. Fortfarande har jag inte sett den gå över 43 grader under belastning. Med tanke på att kylflänsen knappt värms upp så stämmer det nog rätt bra.