Itbutikken.se/returer

Permalänk
Medlem

Itbutikken.se/returer

Någon som vet hur lång tid det brukar ta att för en vara som man har skickat i retur till itbutikken att komma fram till dom i Danmark? Mitt paket som jag skickade till dom i retur för flera veckor sedan har inte kommit fram än (ligger antagligen och väntar i Malmö). På itbutikken säger dom att det beror på tullbestämmelserna. Det låter lite konstigt för det gick ju snabbt för dom att skicka paketet till mig.

Permalänk
Medlem

Låter som itbutikken drar en vals för dig eller så har posten
slarvat bort paketet. Du har väl kolli-ID så du ser vad paketet
befinner sig?
Ett paket bör vara framme på 2-3 dagar utan problem.
Att tullen skulle vara inblandad är rent nonsens.

Permalänk
Medlem

Jo jag har kolli-ID. Jag fick en lapp med en adress i Malmö av itbutikken. På posten sida står det bla:

5 sep: Avsändaren har lämnat in försändelsen på sitt serviceställe.
...
9 sep: Lund 1, Posten har kört ut försändelsen och överlämnat den till mottagaren.
23 sep: Tunggods Mö B, Försändelsen är på väg till mottagaren.

Efter det har det inte kommit någon mer information.

Permalänk
Medlem

Ring postens kundservice på måndag och be dem spåra paketet.
Något har gått fel om itbutikken nu inte skulle ha fått det.

Permalänk
Medlem

Nu har jag pratat med postens kundtjänst. Dom var trevliga att ha att göra med, men dom kunde tyvärr inte ta reda på var mitt paket är för tillfället. Dom tyckte att jag skulle göra en reklamation vilket jag nu också har gjort. Jag har mailat itbutikken igen, men dom verkar tycka att allt är normalt och säger bara att det kan ta lite tid ibland. Så jag får väl sitta här med min gamla 17" CRT ett bra tag till för det här verkar dra ut på tiden. I morgon är det en månad sedan jag reklamerade skärmen.

Permalänk
Medlem

Det är fan inte tull att skicka nåt från sveriget till danmark och tvärtom. Alltid ska nåt bli galet hos itbutiken dom är i princip värdelösa och deras kommunikation är helt åt skogen.

Permalänk
Medlem

Köper man en skärm av ett svenskt datorföretag har man oftast
3års garanti och 1-3 år på-platsen-garanti.
Det är ofta sånt man inte tänker på när man studerar
lägsta pris på buggy.

Nu hjälper inte detta dig, men kanske nåt att tänka på inför framtida köp.

Permalänk
Dustin

Om du vill så kan du söka på svenska kollinummer via danska postens sida, http://www.postdanmark.dk/index.jsp du matar in kollinumret som på svenska posten men glöm inte bokstäverna SE efter numret..
mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB
Nu även i Danmark & Norge!

Permalänk
Medlem

Jag har hört med itbutikken om samma grej.

De sänds till en uppsamlingsstation i Malmö. Där skrivs sen diverse papper som tydligen har med tull att göra.
Dock så skall det dock inte behöva ta flera veckor.
Mina returpaket har tagit ca 7-10 arb.dagar att komma fram till danmark.

Fortsätt ring å gnäll, tillslut får du tala med en vettig i personalen på itbutikken.

Visa signatur

Det hemska med att bli klokare är att man tyvärr inser hur lite man egentligen vet!
Everything good in life is about nitrous compounds. I mean: liquid nitrogen-Fun with CPUs! Nitromethane-Gets 5000HP from 8 litre engine! Nitrous oxide-A laughing matter! Btw, 78% of the atosphere contains pure nitrogen!!! That's probably why you are smiling now!

Permalänk
Medlem

Idag, en månad efter att jag skickade skärmen i retur, fick jag ett mail från itbutikken där dom talar om att paketet har kommit fram. Så nu lär det väl ta en månad till för dom att undersöka skärmen och sedan en månad till att skicka tillbaka den.

Permalänk

Har ett likande problem reklamerar ett grafikkort den 22/9 paktet hamnar på "Försändelsen är på väg till mottagaren. från tunggods." efter ett par dagar

5/10 Försändelsen är på väg till mottagaren. från tunggods. fortfarande
är i kontakt med posten och gör en reklamation-

6/10 paketet hittas och är på väg till itbutikken, kommer oxå en uräkt från posten.

7/10 enligt posten har paketet överlämnats till itbutikken

(på deras hemsida står det nu att en vis Kaj har hand om ärendet)

17/10 får svar på ett mail med frågan hur det går med grafikkortet
att de fortfarande inte fått något grafikkort