Är detta schysst av db.com?

Permalänk
Medlem

Är detta schysst av db.com?

Mitt nätagg la av helt oprovocerat efter ett drygt halvår. Reklamerade det och fick nu ett nytt av db.com.

Grejen är bara den att det var ett Antec TruePower 380, alltså orginal i Antec Sonata som gick sönder för mig, och jag fick ett Sirtec/Chieftec GPS-400AA-101A i retur.

Visst, det är på 400W, men är det bättre, sämre eller likvärdigt i övrigt?

Permalänk
Medlem

Eftersom Truepower 380 fortfarande finns och det bara är runt 6mån gammalt
tycker jag du borde fått ett likadant tillbaka.
Det är en annan sak om det skulle slutat tillverkats.

Annars ligger de ganska likvärdigt i pris.
Så det uppfyller kravet på ett likvärdigt i utbyte,
fast jag hade föredraget ett Antec.

Permalänk
Medlem

Det sitter inte ett Truepower i Sonata, det är ett Smartpower som är en mycket billigare variant. Ett Sirtec/Chieftec är hästlängder bättre, så jag hade varit hyfsat nöjd i ditt fall.

Visa signatur

detta är min nya sign!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CLn
Det sitter inte ett Truepower i Sonata, det är ett Smartpower som är en mycket billigare variant. Ett Sirtec/Chieftec är hästlängder bättre, så jag hade varit hyfsat nöjd i ditt fall.

Är det inte ett Smartpower i Sonata II, men i första Sonatan var det väl ett Truepower?

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem

Det var ett TruePower, det stod det på iaf.

Permalänk
Medlem

Truepower med bara en fläkt i Sonatan.

Permalänk
Medlem

Ja, det var bara en fläkt på det agget.

Permalänk

Så här skriver de själva:
Vi förbehåller oss rätten att ersätta defekt vara med likvärdig i fall identisk vara ej finnes tillgänglig vid tillfället för åtgärd av returnerad vara. Observera att erhållande av returnummer ej är att likställa med godkänt returärende.

Så de hade väl inte den inne när de fick din vara, så då får de ge en likvärdig vara.

Visa signatur

MSI P67A-C45 B3|250GB SSD Samsung|115 GB, SSD Corsair|1TB Samsung F3|Intel Core i7 2600K 3,4GHz|Samsung SyncMaster 27" 1ms P2770FH| Corsair 16GB DDR3 1600Mhz|GeForce GTX 580 1536MB| Windows 8 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

På sonata II vet jag inte hur det är, men inte var det något truepower jag fick i mitt gamla sonata. Det stod truepower på det, men det var identiskt med alla bilder jag sett på smartpower. Truepower såg helt annorlunda ut.

Visa signatur

detta är min nya sign!

Permalänk
Medlem

Ok, jag gick på specen. Har inte kollat upp det närmare.

Jaja, skit samma. Jag tänkte mest höra så att jag inte har gjort ett väldigt dåligt byte. Det har ju kostat mig en hel månad utan nätagg - utan att jag har gjort det minsta fel.

Tack för synpunkterna!