Rekommendrar Dustinhome

Permalänk

Rekommendrar Dustinhome

Vill bara säga en positiv sak också. Dustinhome levererar snabbare än de lovar och även fraktfritt över 500 kr (i oktober, de har haft så ett tag nu visserligen).

http://www.dustinhome.se En bra butik som ersätter giganterna komplett och datorbutiken.

Jag är mycket nöjda med dem. (Ångrar att jag inte upptäckte dem innan jag beställde från datorbutiken, läs mitt andra inlägg).

Visa signatur

MSI P67A-C45 B3|250GB SSD Samsung|115 GB, SSD Corsair|1TB Samsung F3|Intel Core i7 2600K 3,4GHz|Samsung SyncMaster 27" 1ms P2770FH| Corsair 16GB DDR3 1600Mhz|GeForce GTX 580 1536MB| Windows 8 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

Finns en del hyllningstrådar till detta företaget numer.
Men kunde ändå inte låta bli att le på smilbanden när jag
läste "giganterna".

Permalänk

Uttala gärna giganterna med skånsk dialekt så blir det ännu roligare :).

Är väl de största i Sverige i allafall, tror jag.

Visa signatur

MSI P67A-C45 B3|250GB SSD Samsung|115 GB, SSD Corsair|1TB Samsung F3|Intel Core i7 2600K 3,4GHz|Samsung SyncMaster 27" 1ms P2770FH| Corsair 16GB DDR3 1600Mhz|GeForce GTX 580 1536MB| Windows 8 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

Har inga exakta siffror, men Dustin har högre omsättning än
de andra har tillsammans,

(Dustinkoncernen omsatte 2,2 miljarder kronor (2004) )

Därmed inte sagt att störst är bäst.

Permalänk
Medlem

Ja, Dustin är mycket stora, framförallt till företag, inte privatpersoner. Deras 'reklamtidning' är gigantisk.:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jeeq
Deras 'reklamtidning' är gigantisk.:)

... och ett helvete för brevbärare

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Har inga exakta siffror, men Dustin har högre omsättning än
de andra har tillsammans,

(Dustinkoncernen omsatte 2,2 miljarder kronor (2004) )

Därmed inte sagt att störst är bäst.

Enligt komplett.se har komplett en omsättning på över 2 miljarder SEK , så ditt uttalande stämmer ju inte riktigt

Permalänk

Dustin är lite dyrare men garanterat snabbast och bäst service!

Visa signatur

Veteran i självutnämd exil..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GoYoghurt
Enligt komplett.se har komplett en omsättning på över 2 miljarder SEK , så ditt uttalande stämmer ju inte riktigt

Jag menar omsättningen i sverige.

Permalänk

Dustin home ingår i Dustinkoncernen som omsätter 2,2 miljarder kronor (2004) och har 20 års erfarenhet i IT-branchen. Detta innebär inarbetade leverantörskontakter, väl fungerande organisation samt marknadens största lagerförda produktsortiment

Så står det och det är inte Dustin Home som är störst utan koncernen och det var Dustin Home jag menade. Så komplett och Datorbutiken har vad jag mer omsättning i Sverige.
Komplett är ju inte svenskt från början utan Norskt bolag och de finns i flera länder.
Men om vi just räknar bara i Sverige så är ju inte Dustin Home störst. Är det så så bevisa det :). Jag hittade inga sådan siffror på deras hemsidor men det ska ju finnas andra ställen att se om vi vill fortsätta :).

Så SUMITOMO du nämner ju alltså Dustinkoncernen inte Dustin Home :). Rätt ska vara rätt :).

Lite mer om Dustinkoncernen:
1984 föddes två för oss mycket viktiga saker, en hund och ett företag. Från början fick hunden namnet Dustin men vid närmare eftertanke passade detta företaget bättre och istället fick hunden heta Bamse. Dustin har sedan starten utvecklats till ett mycket starkt varumärke som förknippas med pålitlighet, god service och snabba leveranser.

Efter att ha varit över 20 år i branschen har Dustin vuxit till att innefatta tre framgångsrika företag: Dustin AB, Dustin Partner AB och Dustin home AB.

Dustinkoncernen omsatte 2,2 miljarder 2005 (sept 04 - aug 05).

www.dustin.se

Visa signatur

MSI P67A-C45 B3|250GB SSD Samsung|115 GB, SSD Corsair|1TB Samsung F3|Intel Core i7 2600K 3,4GHz|Samsung SyncMaster 27" 1ms P2770FH| Corsair 16GB DDR3 1600Mhz|GeForce GTX 580 1536MB| Windows 8 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

Dustin har alltid ersatt db och komplett när det gäller
service och leveranstider. Sen att de skapar ett bolag
med tillägget home, vilket mest märkts på deras billiga/gratis
frakt, förändrar egentligen ingenting när det gäller dem som företag.
Men visst, vill man vara paragrafryttare så är det skilda bolag.

Dustin eller Dustin Home, det är fortfarande Dustin.