GeForce Go 7800 GTX prestandatestat

Permalänk
Melding Plague

GeForce Go 7800 GTX prestandatestat

<font style="font-size: 10pt"><b>GeForce Go 7800 GTX prestandatestat</b></font> <small class="small">tisdag 4 oktober av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
<a href="http://www.hothardware.com/viewarticle.cfm?articleid=733&cid=..." target="_blank">Hot Hardware</a> har recenserat Geforce Go 7800 GTX, Nvidias mobila 7800 GTX. Grafikkortet jämförs mot vanliga 7800 GTX och den mobila föregångaren GeForce Go 6800 Ultra. Tester inkluderar 3dMark05, Doom III, FEAR och Battlefield 2 med flera. Mycket intressant om man vill kunna spela på en bärbar dator.
<br />
<br /><i>Despite the rather odd performance issues witnessed in Half Life 2, we cannot help but be thoroughly impressed with NVIDIA's new GeForce Go 7800GTX. In addition to this GPU producing the fastest mobile benchmark results we have witnessed to date, the fact that you can buy a system configured with this card today makes this product launch a total success. It was very impressive to see a notebook outscore more than 95% of single-card desktop systems on the market.</i>
<br />
<br />Läs mer på <a href="http://www.hothardware.com/viewarticle.cfm?articleid=733&cid=..." target="_blank">Hot Hardware</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

6800Ultra GO är inte mycket efter...

Visa signatur

AMD Athlon 64 3200+ | ECS Elitegroup K8HT | 1024 mb PC3200 TwinMOS | Point Of View GeForce 6600GT | 2x Samsung Spinpoint | Chieftec Mesh Miditower | Tagan 420 | 3DMark 01 19400 | 03 = 9008 | 05 = 3795

Permalänk
Medlem

Nope.. var mest F.E.A.R där den verkligen lyste ordentligt...

Men 3DMark resultaten var nice som fan..... 2500p+ mer.. sånt en nice.. synd bara att dom inte vände någon AMD cpu i testet.. typ Turion ML-40 eller Mobile..

Permalänk
Medlem

bärbara datorn får ju mer poäng i 3d mark 05 än jag=)

Permalänk
Medlem

jäävlar vilken dålig jämförelse.

de kör en 3ghz p4, emot en pentium m på 2,2 ghz. inte direkt vad jag hadde kallat en "jämförelse" utan mera "skryt"

skulle ärligt talat hellre se en xps m170 gentemot en xps g2.

samma dator, annorlunda grafikkort.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ksw
jäävlar vilken dålig jämförelse.

de kör en 3ghz p4, emot en pentium m på 2,2 ghz. inte direkt vad jag hadde kallat en "jämförelse" utan mera "skryt"

skulle ärligt talat hellre se en xps m170 gentemot en xps g2.

samma dator, annorlunda grafikkort.

På vilket sätt menar du att det var jäävligt dålig jämförelse? Jag är inte sarkastisk!
Jag trodde pentium m 2,2ghz var en gamers våta dröm... har för mig att jag läst artiklar där en pentium m spöar en 3ghz intel p4 lätt i spel som doom3...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sin0
På vilket sätt menar du att det var jäävligt dålig jämförelse? Jag är inte sarkastisk!
Jag trodde pentium m 2,2ghz var en gamers våta dröm... har för mig att jag läst artiklar där en pentium m spöar en 3ghz intel p4 lätt i spel som doom3...

du glömde också amd

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)

Permalänk
Medlem

Det lär bli grymt varmt där inne när dom har överklockar och kör 3dmark05 i burken alltså...

Permalänk
Medlem

Satan vad mysigt det vore att ha en sån där bärbar...!

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Vill ha den som Eurocom skulle tillverka istället... FX-57, 7800GTX, 2GB RAM och 100GB hDD.... då kan man lika bra skita i den stationära datorn

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sin0
På vilket sätt menar du att det var jäävligt dålig jämförelse? Jag är inte sarkastisk!
Jag trodde pentium m 2,2ghz var en gamers våta dröm... har för mig att jag läst artiklar där en pentium m spöar en 3ghz intel p4 lätt i spel som doom3...

Precis, det är ju det som är så fel! Fattar du inte det?

Du kan ju inte jämföra en Athlon64 3000+ mot en P4 3GHz i spel om den ena har ett Geforce 2 och en andra en 7800GTX eller hur? Bara som exempel.

Man ser ju inte alls hur stor skillnad det är mellan 7800GTX och 6800 Ultra när 7800GTX bromsas av en långsammare processor eller hur? I vissa tester så förlorar ju 7800GTX stort mot ett gammalt 6800 Ultra på grund av processorn. Bland dom sämsta test jag sett!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Precis, det är ju det som är så fel! Fattar du inte det?

Du kan ju inte jämföra en Athlon64 3000+ mot en P4 3GHz i spel om den ena har ett Geforce 2 och en andra en 7800GTX eller hur? Bara som exempel.

Man ser ju inte alls hur stor skillnad det är mellan 7800GTX och 6800 Ultra när 7800GTX bromsas av en långsammare processor eller hur? I vissa tester så förlorar ju 7800GTX stort mot ett gammalt 6800 Ultra på grund av processorn. Bland dom sämsta test jag sett!

*hehe* sorry! tänkte inte längre än näsan räckte, då jag enbart reflekterade på processorn där man ofta får förklara att en pentium m är mycket kraftfull i spel....

Permalänk
Medlem

boris har sagt allt jag tänkte säga.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.