Wesselcd.com beställning.

Permalänk

Wesselcd.com beställning.

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload8/wesselcd.JPG

755kr Ska allt kosta (utan frakt).
880kr med frakt. (toatl vikt = 9.0kg)

Men jag har då en liten fråga..är momsen inräknad? Annars blir det rät dyrt om jag inte förstår detta fel? (33% moms = 880*1,33=1170kr)

Har aldrig beställt därifrån, och vill därför gärna veta vad kalaset kommer at gå på.

Visa signatur

GD65-Gaming Z97 | Samsung 840 Pro | Corsair Vengeance Pro 1866MHz 16GB | Corsair AX760 Platinum | Noctua NH-U14S | i7 4770K | EVGA 780 Ti | Fractal R4 | BenQ XL2430T | Win10 64

Permalänk
Medlem

Wesellcd ligger i tyskland=ingen svensk moms iaf. Har för mig att den tyska momsen är inräknad.

Visa signatur

"Signatur raderad. Inte denna typ av signaturer på forumet tack! /Najk" - Najk

Permalänk
Medlem

står väl någonstans på sidan.. dom MÅSTE skriva ut om priser är exkl. eller inkl moms.

Hittade detta på sidan: Alla priser i www.wesellcd.com - på webbadressen http://www.wesellcd.com -
kan visas inkl. och exkl. moms. Moms tillkommer alltid. Alla priser är utan frakt och avgifter.

Dock hittade jag inte vart man kunde ändra med el.utan moms.

Visa signatur

HP Pavillion DV9005EA
www.cannabisera.se/overgrow.html

Permalänk

Jag hittade lösningen, längst ner på sidan (när du valt en produkt), finns det ett mening som är klickbar där det står "Visa utan moms" och " visa med moms"..så det totala priset för mig kommer alltså att bli 880kr

Visa signatur

GD65-Gaming Z97 | Samsung 840 Pro | Corsair Vengeance Pro 1866MHz 16GB | Corsair AX760 Platinum | Noctua NH-U14S | i7 4770K | EVGA 780 Ti | Fractal R4 | BenQ XL2430T | Win10 64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deztron
Wesellcd ligger i tyskland=ingen svensk moms iaf.

Fel! Om de säljer för över X kronor per år så ska de betala svensk moms. Så har det iaf varit tidigare. Var denna gräns går kommer jag dock inte ihåg; vet heller inte hurvida det efterlevs eller om skatteverket bryr sig om de över huvud taget kan göra något åt saken.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mart
Fel! Om de säljer för över X kronor per år så ska de betala svensk moms. Så har det iaf varit tidigare. Var denna gräns går kommer jag dock inte ihåg; vet heller inte hurvida det efterlevs eller om skatteverket bryr sig om de över huvud taget kan göra något åt saken.

320,000:-/år, vilket de förmodligen säljer för per månad.
Shoppar som ex. amazon och hificomponents lägger på 25% moms,
men det stora flertalet skippar det. De har förmodligen ingen
större lust att vidarebefordra skattepengar till svenska staten
istället för att pressa sina priser.

Permalänk

Tack för alla underbara svar.
Nu är frågan bara vilka skivor jag ska ha.

Hastigheten spelar ingen roll för mig.
Måste vara Dvd+r.
Så det som finns att välja på är väl : Verbatim,TDK och platinum.

Skivorna ska användas till filmer,musik och xboxen

Visa signatur

GD65-Gaming Z97 | Samsung 840 Pro | Corsair Vengeance Pro 1866MHz 16GB | Corsair AX760 Platinum | Noctua NH-U14S | i7 4770K | EVGA 780 Ti | Fractal R4 | BenQ XL2430T | Win10 64

Permalänk
Medlem

Verbatim i alla väder öfr mig i alla fall... köpte nyligen en dvd-rw skiva av märket TDK, funkade inte.

Visa signatur

HP Pavillion DV9005EA
www.cannabisera.se/overgrow.html

Permalänk
Medlem

Vad menas med "WhiteTop"??

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

http://wesellcd.com/shop/productinfo.asp?id=513 har jag alltid använd till mina filmer, funkar perfekt.

Permalänk

superjoppe - Direktlänkning funkar inte. Något säger mig att det är noname-skitskivor. Andvänd inte dom. Visst, dom funkar säkert jättebra nu... Men vänta bara, ett år senare så slår jag vad om att minst var tionde skiva är oläsbar.

Onödigt att spara in så lite pengar på skitskivor, köp Verbatim och var glad.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Vad menas med "WhiteTop"??

Vit ovansida så att man kan använda skrivare som kan skriva på CD-skivor för att skriva på dom

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
superjoppe - Direktlänkning funkar inte. Något säger mig att det är noname-skitskivor. Andvänd inte dom. Visst, dom funkar säkert jättebra nu... Men vänta bara, ett år senare så slår jag vad om att minst var tionde skiva är oläsbar.

Onödigt att spara in så lite pengar på skitskivor, köp Verbatim och var glad.

Det är 8x dvd+r från tdk... så noname skulle jag nog inte kalla dem.
Köpte 100 st sådana förra gången jag beställde, och de har funkat hur bra som helst.

Visa signatur

Core i7 @ 3.8GHz | Asus P6T Deluxe v2 | Corsair 3x2GB PC12800 | Radeon 5870 | Corsair 550W | 2x74 GB Raptor Raid 0 | Intel 160 GB SSD

Permalänk

Fan vad klipsk du är "random-person"

Citat:

Direktlänkning funkar inte.

Jo det gör den. Välj språk och klistra sen in länken igen.

Citat:

Något säger mig att det är noname-skitskivor.

Sen när gör TDK skitskivor?

Permalänk
Medlem

Brukar alltid köpa Traxdata eller Ritek och de har alltid fungerat för mig oavsett spelare. Har även kört dem hos kompisar utan problem.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superjoppe
Fan vad klipsk du är "random-person"

Jo det gör den. Välj språk och klistra sen in länken igen.

Det är klipp & klistra inte direktlänkning.

Permalänk
Medlem

sen när är momsen 33%? är ju 25% så ledes

Visa signatur

AMD 2500+ Barton @ 3200+ (2.2GHz) / 512MB Ram PC3200 / Asus A7V600 / Connect3D Radeon 9800 / 100GB Seagate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ganescha
Moms tillkommer alltid. Alla priser är utan frakt och avgifter.

Dock hittade jag inte vart man kunde ändra med el.utan moms.

Är du skön lr? Alla priser är ink. svensk moms dock så tillkommer frakt..
Jag beställde därifrån för en vecka sedan..( 100 st TDK ink. 100 dvd-cases..Vägde 10.10 kilo och frakten gick på 120 SEK.

Vad jag vet så ligger affären i danmark inte tyskland.. Har jag fel?

Permalänk
Medlem

Verbatim och Fujifilm är båda mycket bra skivor.
Jag har kört med båda dessa utan några som helst problem vare sej med bränning eller om jag vill använda skivan 6månader senare...

Platinum har varierande kvalitet ibland får man kanon skivor och ibland mer eller mindre skräpskivor.

TDK har jag inte prövat men jag har hört mycket bra saker om dom från kompisar...

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberhof
Verbatim och Fujifilm är båda mycket bra skivor.
Jag har kört med båda dessa utan några som helst problem vare sej med bränning eller om jag vill använda skivan 6månader senare...

Platinum har varierande kvalitet ibland får man kanon skivor och ibland mer eller mindre skräpskivor.

TDK har jag inte prövat men jag har hört mycket bra saker om dom från kompisar...

Word,
Tdk- är några riktiga kanonskivor Kan inget annat än rekomenderas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oli
Word,
Tdk- är några riktiga kanonskivor Kan inget annat än rekomenderas!

Kanske bara jag som fick ett måndags ex.

Visa signatur

HP Pavillion DV9005EA
www.cannabisera.se/overgrow.html

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ganescha
Kanske bara jag som fick ett måndags ex.

Förmodligen , jag köpte 100 st av de har jag bränt ca 50st och det har inte varit hel på någon(!)

Permalänk
Medlem

Jag förespråkar Verbatim, kolla kvalitet/pris.
TDK har jag haft så mycket kvalitetsrelaterade problem med att jag aldrig köper dessa mer.

Visst, många tillverkare kan vara bra, men varför nöja sig med något annat än det bästa, när det är frågan om 10-50:- mer per 25-pack?
Snålheten biter en i röven förr eller senare.

För övrigt är det mer intressant vilket bläck som använts i skivorna i de fall man jagar priser.

Permalänk
Medlem

Verbatim är nog de bästa skivorna jag provat faktsikt, kör uteslutande med dom nu för tiden.

Visa signatur

HP Pavillion DV9005EA
www.cannabisera.se/overgrow.html

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
320,000:-/år, vilket de förmodligen säljer för per månad.
Shoppar som ex. amazon och hificomponents lägger på 25% moms,
men det stora flertalet skippar det. De har förmodligen ingen
större lust att vidarebefordra skattepengar till svenska staten
istället för att pressa sina priser.

hehe rätta takter. skippa pengarna till göran...

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin