Permalänk
Melding Plague

AMD och NASCAR

<font style="font-size: 10pt"><b>AMD och NASCAR</b></font> <small class="small">torsdag 6 oktober av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
AMD har gått ut med att de kommer att bli den officiella teknologipartnern för NASCAR. AMD-processorer kommer bland annat användas för simuleringar och analys av data, tidtagning och poängräkning. Enligt AMD själva kommer deras 64-bit-processorer hjälpa sporten genom att göra den säkrare och snabbare.
<br />
<br /><i>AMD (NYSE: AMD) today announced it will become the Official Technology Partner of the National Association for Stock Car Auto Racing, Inc. (NASCAR), the foremost sanctioning body of stock car racing in North America. Through this unique relationship, AMD plans to play a critical role in helping NASCAR improve competition on the race track and enhance the safety of its participants. </i>
<br />
<br />Läs hela pressmeddelandet hos <a href="http://www.amd.com/us-en/Corporate/VirtualPressRoom/0,,51_104..." target="_blank">AMD</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Riktigt kul nyhet.
Trots att det går hett på banan så kommer informationen att vara svalkande för många av dom.

Permalänk
Medlem

AMD satsar hårt på motorsport, även om det inte gått så bra för Ferrari i år som dom velat. Det har det inte gjort för Intel-sponsrade Toyota heller för den delen. Tror jag sett AMD-loggan på någon WRC-bil också. Mer exempel?

Permalänk

AMD finns med i cykel också.

Permalänk
Medlem

Japp de sponsrade Lance Armstrong också har jag för mig om. Inte motorsport visserligen men det är ju på hjul i alla fall.

Permalänk
Medlem

AMD är dessutom teknologisk partner med FIA. Google hittade detta
http://www.amdmotorsports.com

[Edit]
Om DU vill bli sponsrad av AMD så har de till och med ett formulär för det. Kanske inte så stor chans men ändå
http://www2.amd.com/us-en/RegForms/1,,51_52_10781_12820,00.ht...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bom
Japp de sponsrade Lance Armstrong också har jag för mig om. Inte motorsport visserligen men det är ju på hjul i alla fall.

Med tanke på den "motorn" som många av cyklisterna har så vete 17 om det inte borde räknas som motorsport iaf... Kan man gör 70km i timmen på slätan så...

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

börjar se amd logon överallt
Var någon ferrari f1 bil på obs parkeringen här i skellefteå för ett tag sedan

kollade in i den "powered by amd" på ratten oxå en stor amd logo på bakvingen

Blev som impad hehe

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Medlem

Coolt... hehe.. håller med Tempel ovan om cyklisterna

Permalänk
Medlem

Försäkringskassans logga är jättelik AMDs logga )!

EDIT: Syns lite uppe i vänstra hörnet.... http://www.fk.se/privatpers/

Även här i vänstra, övre, hörn... om ni glömt den ;):
http://www.amd.com/us-en/

EDIT2: Oj va offtopic :P, kunde bara inte låta bli, ser ofta försäkringskassans logga på stan.. Tror ibland det är AMDs :P..!

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Medlem

isak88 .. haha.. de har jag fan aldrig tänkt på... 10p för veckans upptäckt

Permalänk
Medlem

JAg gillar AMD, men jag vet inte varför deras processorer skulle göra NASCAR säkrare än med tex Intels Kanske förarna blir så imponerade av dem att de spelar nåt bilspel istället för att köra på riktigt. Då blir det ju mindre olyckor hehe

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

ärlit talat så är ju nyheten inte särskilt intresankt.......

Permalänk
Medlem

hmm, det enda jag reflekterade över var att dom sa att den skulle bli säkrare.

hur säkrare kan den bli dom krockar ju nästan aldrig och dom kör bara samma sväng hela tiden

Visa signatur

Jag har dyslexi.

Permalänk
Medlem

zparta.. tur att jag inte kör särskilt ofta.. hade jag kört samma kurva 65ggr hade jag nog somnat

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zparta
hmm, det enda jag reflekterade över var att dom sa att den skulle bli säkrare.

hur säkrare kan den bli dom krockar ju nästan aldrig och dom kör bara samma sväng hela tiden

Märks att du inte är så insatt i sporten..:) Dom kör samma kurva hysteriskt fort och händer det nåt så händer det MYCKET...:)

Dom håller en högre medelhastighet än F1 bilarna och bilarna väger kanske 3 ggr så mycket!

Visa signatur

iMac 27" i7 3,5 ghz, GTX 780M 4gb, 24 gb ram och fusiondrive 3 TB.
Ipad air 2
Iphone X 256 gb

Permalänk

skulle vilja se en n00b från SweC köra nascar
får man en enda nervryckning är det kört

Visa signatur
Permalänk

Det är ju trevligt att AMD samarbetetar med NASCAR. Men när det gäller NASCAR-sporten så hatar jag den. Så jävla primitivt och trist. Runt, o runt, o runt o runt.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk

hmmm... vilken motorsport går inte bara runt o runt o runt? förutom dragrace då?

Permalänk

nascar är iaf roligare än speedway, men det kan bero på att jag föredrar ting på 4hjul framför 2

dessutom låter nascar bilar bra mycket fränare än en liten moped/hojj sak hehe

Visa signatur