Permalänk
Medlem

laptop i stockholm

Finns det någon butik med kompetent och medgörlig personal (dvs inte onoff) i stockholm? Tänkte köpa en laptop... Vänligen be mig inte att söka, ödsla istället tid och kraft på att nämna några butiker
Tack på förhand.

Permalänk

Jag har precis beställt en laptop (och jag bor i sthlm), men efter mycket sökande blev det en butik i min hemstad (Örebro). Den erfarenheten jag har av de billiga butikerna i sthlm (Webhallen, Mycom , etc) är att de är lika okunniga som de inkompetenta medarbetarna på Siba och de andra kedjorna.

Det enda jag kan säga är, leta reda på ungefär vad du vill ha (via Internet förslagsvis) och hitta sedan den som säljer denna dator till bäst pris. Se då till att du handlar av ett företag du kan lita på, och att det ingår någon typ av garanti.

Innan jag bestämde mig, lutade det mest åt att handla online från Dell. De är stora, har bra priser och bra garanti och support (www.dell.se).

Ett sista sak, se till att köpa en dator med Centrino chipset och Pentium Mobile processor och bra batteri (>6 celler). Annars kommer din nya laptop inte vara särskilt mobil.

Permalänk
Medlem

Jag kan inga namn eller något sådant på butiker i Fjollträsk (stockholm) men det jag skulle gjort i ditt fall är att leta upp den minsta datorbutik du kan hitta som oftast brukar ligga nere i en källare. Dessa butiker brukar vara dom som kan något om datorer och startar en butik för att datorer är deras största intresse. Dom kanske är snäppet dyrare än lågprisvaruhus men du får det du behöver datorn till och du får oftast bra service.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Permalänk
Medlem

Dell rekommeneras INTE då de har en väldigt stokastisk prissättning på samma pryl, det kan variera flera tusen beroende på vilken väg du tar in på hemsidan och om du väntar en vecka och så...

Visa signatur

A legacy of pride, A future of promise
gusvo085.mine.nu

Permalänk

Kollar man på en Dell, så kan man bara kombinera vissa lådor, med vissa processorer och grafikkort. Några går inte att välja bort DVDRW och så vidare. Jag tror detta beror på att de vill hålla ner kostnaden, så de har ett bestämt antal olika standarnkonfigurationer. Sedan kan man avvika en del från det. Att de har olika priser beroende på hur man kommer in på sidan har jag inte sett så mycket av. Bara en gång då de skilde mellan om man gick via privatsidan eller företagssidan. Men jag är inte hundra på att allt var exakt samma. Det skilde 150 kr ink moms på en laptop.

Att de sedan ändrar pris till och från får man tycka vad man vill om. Ibland får man med en skrivare, ibland får man dubbelt med RAM. Oftast får man frakten på köpet. Jag får deras medlemsbrev, och där står hela tiden vilka erbjudanden som gäller för tillfället.