Microsofts engångsskivor

Permalänk

Finkelzvin:
Läs en gång tvad han skrev. Eller sluta göra dig till.

Förutsatt att skivorna gick att återanvända på ett smidigt sätt så skulle ett pantsystem för hyrfilm vara bra enligt mig. Fördelen är att man slipper pallra sig tillbaka med filmen innom en viss tid. Det räcker med att man tar med sig skivan tillbaka nästa gång man hyr film så går panten på ett ut för den man lämnar in och den nya filmen som man hyr. Jag vet flera videobutiker som kräver en pantavgift på 200:- för att man ska få hyra film över huvud taget. Dessa pengar ligger sedan hos videobutiken och det är inga problem att hyra fler filmer medan pengarna lgger kvar. När man vill kan man sedan hämta ut pengarna förutsatt att man då inte längre har några lånade filmer hemma.
Så om man bara behövde betala säg 10kr i pant så skulle det ju vara mycket smidigare.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

Det blir nog inget av detta. Steve Ballmer och Bill Gates ska inte få en krona till av mig. Hoppas stödet för PS3 med blu-ray blir massivt. Om/när man kan göra allt med en PS3:a så skrotar jag datorn...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Ifall du vill att PS3 ska kunna göra allt som en dator kan så lär du få vänta tills PS5-6 ska komma ut...

Permalänk
Medlem

Skönt att slippa lämna tillbaka hyrskivan jue...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Ifall du vill att PS3 ska kunna göra allt som en dator kan så lär du få vänta tills PS5-6 ska komma ut...

Tills dess duger datorn jag har nu. Behöver ändå inte den till annat än internet och vissa program. Spel kommer duga fint på PS3...

Windows Vista kan kräva/stödja vad det vill, kommer inte uppgradera mer nu...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

WIndows Vista kommer jag inte iheller upgradera till .. Ska investera i en hyfsad dator nu innan de börjar med DRM o Palladium skitet... Sen när gamla Xp bli för utdate blir di Linux på heltid istället...

Permalänk
Medlem

fint att MS gör ett slag för miljön..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Man behöver ju bara läsa skivan 1 gång, sen har man ju en kopia man ka ngöra vad man vill med... :Pä

Totalt jävla idiotiskt, tänk om dom hade lagt ner lika mycket pengar på vettiga saker som att utveckla piratskydd...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Man behöver ju bara läsa skivan 1 gång, sen har man ju en kopia man ka ngöra vad man vill med... :Pä

Totalt jävla idiotiskt, tänk om dom hade lagt ner lika mycket pengar på vettiga saker som att utveckla piratskydd...

Så som bra spel och buggfri programvara vore en sak

Permalänk
Medlem

Ring Greenpeace, låter jävligt miljövänligt...

Permalänk

Disney gjorde ju exakt detta som microsoft nu ska prova, dock floppade väl deras också.

Visa signatur

Dell Inspiron 9300 :: Intel Pentium M 1.86Ghz 533Mhz 2Mb @ 1.05V(0.7V@6x) :: 2048Mb DDR2-533 :: 256MB GeForce 6800 Go :: Fujitsu 100GB (5,400 rpm) :: NEC 6550A 8X DVD+/-RW :: 17" UltraSharp WXGA+ : Stock 3dmark05 = 3497 (OC 4496): 3dmark06 = 2226 (OC)

Permalänk
Medlem

Idioter säger jag bara. De är ju helt korrupta i skallen.

Permalänk
Medlem

Eh?`varför skulle man vilja köpa en film man bara skulle kunna se en gång?

Visa signatur

Dator 1 AMD Sockel 939 3000+ @ 1.8 ghz 2*512 ddr 400 mhz K8N Neo2 54G Platinum Leadtech 6800GT@Ultra Waterchill
Dator 2 AMD xp 2000 @ 1.66ghz ddr 512 333 mhz 1*maxtor 120 gig 1*samsung spinpoint 80 gig Gf 2

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Men jag förstår inte... ökar inte det här bara den olagliga kopieringen ännu mer ??? om man vet att "aaha den här skivan går bara att läsa en gång". Det första man gör är ju att kopiera den till en vanliga skiva och sen stoppar in filmen i spelaren ?!??!

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Disney vill ha samma sak, man ska betala varenda jävla gång man tittar på något... jotack, inget mer ägande för konsumenter, bara lincenser och annat skit, jättebra... och mer soppor också.