Permalänk

memtest

hej
jag vet att det står en guide hur man skall gå till väga på hemsidan men ajg skulle behöva någon som förklarar på svenska hur jag skall göra för att genomföra memtest!

tacksam för hjälp!

Permalänk
Medlem

Fixa en bootcd/bootdiskett, när du ser att memtest har gått igång (gäller iaf memtest86) så tryck i tur och ordning på C -> 1 -> 3 -> 5 -> Enter -> 0, då kommer du att ha valt att köra test #5 vilket är det testet alla bränner in och även testar med, klarar man det testet så klarar man nog alla, du bör köra det ett tag, men det beror väl på varför du vill köra det, om du ska bränna in dina minnen eller testa dom, ska du bara testa dom så räcker det nog med ~4 timmar eller så kan du låta dom gå över dagen/natten.

Permalänk

ok frågor

1. hur fixar man en bootcd/bootdiskett? (win xp home sp2)
2. hur får man igång memtest?
3. vad är bränna in sina minnen?

jag vill testa dem eftersom jag fått blåskärm ofta med meddelandet om machine_check_error

Permalänk
Medlem

ta hem denna fil ftp://ftp.sweclockers.com/pub/Felsökning/Minnen/memtest86-3.2...
packa upp den , har du nero så väljer du att bränna image och hänvisar till den uppackade filen, sen ska du kunna boota på den skivan och köra memtest.