datorhandel - har gjort det igen!
Med gott hopp och blåögd naivitet gjorde jag det grova misstaget att beställa datordelar från datorhandel.com.
Idag vet jag bättre.
Jag beställde en processor (s939 AMD Athlon 64, 3500+), ett moderkort (Asus A8N-E) och ett grafikkort (HIS X800XL 256). Alla som känner mig vet att jag har ordentligt med tålamod så det var inte konstigt att det tog en veckas frekvent mailande innan jag fick nog.
Droppen som fick bägaren att rinna över kom när jag veckan efter att jag i två (!) mail bekräftat att jag inte ville ha moderkortet som jag beställt fick en AVI och ett paket som visade sig innehålla - just det - moderkortet!
Till det hela hör också att grafikkortet jag fick veckan innan var defekt. Fläkten snurrade inte! Jag mailade dem och HIS egen support och fick till svar av HIS support att varan troligen var defekt och att jag skulle skicka tillbaka den (jag har läst om andra som haft samma fel på just den artikeln på andra forum).
Jag gick in på datorhandel.com och bad om ett returnummer. Det har idag (trots att det på deras sida står 1-2 dagar) två dagar senare ännu inte kommit.
Dom svarar inte på telefon (igår försökte jag under en timmes tid). Jag har skrivit tre brev som jag ännu inte fått svar på och idag skickar dom en vara jag inte beställt.
Dom vill enligt deras villkor att jag (!) ska betala frakten för det defekta grafikkortet.
Av 3 möjliga varor har dom klantat sig på 2. Deras kundservice är ett skämt liksom deras företag. Dom vet inte vad kundservice innebär!
Nu väntar jag spänt på svar och har inget kommit efter kl 18 så ringer jag imorgon polisen och konsumentverket och anmäler dem.
Jag kommer aldrig mer beställa något från datorhandel.com och jag hoppas sannerligen att ingen annan här heller gör det.