Ännu fler Radeon X1000-tester

Permalänk
Melding Plague

Ännu fler Radeon X1000-tester

<font style="font-size: 10pt"><b>Ännu fler Radeon X1000-tester</b></font> <small class="small">lördag 8 oktober av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
<a href="http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2556" target="_blank">AnandTech</a> har kompleterat sitt test av Radeon X1000 med fler speltester. För att nämna några: Battlefield 2, Everquest II, FarCry, Chronicles of Riddick och Splinter Cell.
<br /><i>We will look at resolutions from 800x600 up to 2048x1536 and antialiasing tests will be included where possible. In games where we tested both with and without antialiasing, we will also show a graph of how performance drops due to AA scales with resolution.</i>
<br />
<br /><a href="http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/radeon-x1600.h..." target="_blank">X-bit labs</a> har publicerat en separat recension av Radeon 1600 XT där koncentrationen ligger på medelsegmentet. 1600 XT jämförs mot grafikkort som X800 XL, X700 PRO och Nvidia 6800 GT, 6800 och 6600 GT.
<br /><i>The RADEON X1600-series is expected to substitute RADEON X700 family of graphics chips as well as to replace the RADEON X800 GT and possibly the RADEON X800 XL (or GTO2) products from performance mainstream segment.</i>

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ja, inte blev jag imponerad av x1600xt inte! Den har ju typ samma prestanda som 6600gt! Och sämre än x800xl som kostar lika mycket! Usch, Nvidia tog klart hem den här generationen!

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Hedersmedlem

Ja, nvidia vann nog detta... men X1800XT klår ju GTX på de flesta eye-candy modes. Så det skulle nog bli X1800XT för mig iafl då jag huvudsakligen är ute efter snuskigt fin grafik

Visa signatur

Grundare/VD, Kakaw.se – kvalitetschoklad på nätet.

Permalänk
Medlem

7800GTX är helt enkelt bäst. Trots ATi`s "ansträngningar" lyckas dom inte sparka ner Nvidia från tronen. Nu väntar vi bara på att Nvidia svara med sitt 7800GTX med 512MB RAM :). Hoppas bara dom använder 1,2ns-minnen på dom. Då lär ATi bli helt överkörda.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scrooge
Ja, nvidia vann nog detta... men X1800XT klår ju GTX på de flesta eye-candy modes. Så det skulle nog bli X1800XT för mig iafl då jag huvudsakligen är ute efter snuskigt fin grafik

Samma här, AA och AF för alla!

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

visst är ati nästan altid bättre när det gäller feta upplösningar ellr aa/af?

diggar alla roliga saker folk skriver tex: fan vilket skit kort, presterar ju skit dåligt. menar då måste man tycka gtx är dåligt också.

och fast ati har tog jobbat på kortet i 6 månader extra!
kan folk läsa lite innan och sluta tro/skriva att ati har suttit i 6 månader för att göra kortet bättre!

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nintendo
visst är ati nästan altid bättre när det gäller feta upplösningar ellr aa/af?

diggar alla roliga saker folk skriver tex: fan vilket skit kort, presterar ju skit dåligt. menar då måste man tycka gtx är dåligt också.

och fast ati har tog jobbat på kortet i 6 månader extra!
kan folk läsa lite innan och sluta tro/skriva att ati har suttit i 6 månader för att göra kortet bättre!

Det är väl du som borde läsa på lite bättre. På de tester som genomförs på AnandTech och Xbit Labs vinner Nvidias motsvarigheter 80-90% av alla tester. Just nu är Nvidia bästa både när det gäller prestanda och pris.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nintendo

och fast ati har tog jobbat på kortet i 6 månader extra!
kan folk läsa lite innan och sluta tro/skriva att ati har suttit i 6 månader för att göra kortet bättre!

Och fast ATI har "tok" jobbat på kortet i 6 månader extra så är detta allt dom kan komma med:

"With the data that we have, the high end NVIDIA cards absolutely dominate this benchmark. The 6800 GT even performs as well as the X1800 XT. The X850 XT keeps up with the X1800 XL, and the only surprise is that the X1600 XT performs the same as the 6600 GT [och är dyrare än 6600GT]. Once again, the playability of the X1300 Pro is limited to 1024x768."

Nvidia korten är många månader äldre, presterar likvärdigt och i vissa fall även bättre, dom är billigare och deras high-end kort drar mindre ström om man jämför med ATIs nya "high-end" kort.

-k0nsl

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k0nsl
Och fast ATI har "tok" jobbat på kortet i 6 månader extra så är detta allt dom kan komma med:

"With the data that we have, the high end NVIDIA cards absolutely dominate this benchmark. The 6800 GT even performs as well as the X1800 XT. The X850 XT keeps up with the X1800 XL, and the only surprise is that the X1600 XT performs the same as the 6600 GT [och är dyrare än 6600GT]. Once again, the playability of the X1300 Pro is limited to 1024x768."

Nvidia korten är många månader äldre, presterar likvärdigt och i vissa fall även bättre, dom är billigare och deras high-end kort drar mindre ström om man jämför med ATIs nya "high-end" kort.

-k0nsl

Hela grejjen är ju det att ATI INTE har jobbat extra med att få kortet bättre de här 6 månaderna. Kortet är fortfarande samma som de hade när nvidia lanserade 7800GT. Det är andra saker ATI haft problem med vilket har försenat lanseringen. (Rätta mig om jag har fel) I dagsläget sä tycker jag att rent prestandamässigt är det inte mycket skillnad mellan korten. Alla som skriver att 7800GTX är så **** mycket bättre lär ju inte ens fattat hur man tolkar ett diagram. Jag tycker korten verkar ganska så likvärdiga. Att komma med "Och nvidias kort har man kunnat köpa i flera månader nu" är ju helt värdelösa argument eftersom det handlar om vilket grafikkort som är bäst, inte vilket företag. Just nu så vinner 7800GTX pga. det lägre priset. Men det är också den enda anledningen till att jag skulle välja ett 7800 före ett x1800. Rent prestandamässigt så ser jag inga större skillnader.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Det är väl du som borde läsa på lite bättre. På de tester som genomförs på AnandTech och Xbit Labs vinner Nvidias motsvarigheter 80-90% av alla tester. Just nu är Nvidia bästa både när det gäller prestanda och pris.

Vet inte om du har läst samma test som oss andra, men enligt de som publicerats på Xbitlabs och Anantech så vinner definitivt inte ett 7800GTX över ett X1800XT i 80-90% av alla tester.

I stora drag så är min uppfattning att ATI och nVidia har hamnat i ombytta roller. ATI:s grafikkort drar mer ström, tar mer plats och har mer intressanta funktioner och nVidias kort kör vidare på och förbättrar den föregående arkitekturen; AA på genomskinliga texturer och mindre strömförbrukning. Prestandamässigt så befinner vi oss dock ungefär i samma läge som förut, dvs X800-serien vs 6800-serien. X1800-serien är snabbare i DX och 7800GTX är snabbare i OpenGL.

Permalänk
Medlem

snacka om jobbigt precis som intel amd historien..
jag vill ha det bästa för grafiken om ett tag, och kommer fan inte fram till vad man borde satsta på..

sedan måste man jämföra 1800XT och inte 1600 eller 1000 serien i huvudtaget.. man skall helt enkelt ta det BÄSTA från båda och sätta de mot varandra..

nåja.. hade intel.. blev en amd nu... har alltid haft ati,, blir nog nvidia.. synd att flera av recensionerna även inte är objektiva...
en review sa at 7800 inte var bra, medans screenshot bilderna visade att den var överlägsen..
trött blir man...

bara att se mer screenshots.. vem fan bryr sig om alla "tester och kurvor" det är spelkvalite och fps som räknas till spel alltså

Permalänk
Medlem
Citat:

ATI has heard the cry from gamers who want the absolute best filtering quality possible in their games. At the very least, we want control over these things. ATI is finally providing that control to the gamer. With the Radeon 9700 series and up, including the GeForce 6 and 7 series from NVIDIA, AF is angle dependent. What this means is that at certain angles, around 45 degrees, there is a loss of AF on textures.

Citat:

With ATI’s new High Quality Anisotropic Filtering option, we can see what this can do for us in games and compare it to the competition. Note that NVIDIA also has a “High Quality” slider control in the Image Settings of their driver properties. NVIDIA’s high quality setting, however, does not implement the same kind of non-angle dependent AF that ATI is performing. All NVIDIA’s solution does is disable all the filtering optimizations in place

Citat:

With high quality AF enabled on the X1800 XL, the bottom of the angled wall is very smooth with no blurring. This really shows you the benefit of high quality AF; all angles are filtered "properly" with anisotropic filtering. This provides a very noticeable image quality benefit in game.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av )ExecutoR(
Hela grejjen är ju det att ATI INTE har jobbat extra med att få kortet bättre de här 6 månaderna.

Säg inte det till mig, säg det till "Nintendo". Jag använde endast hans logik och vände den emot honom.

7800GTX; billigare, drar mindre ström, likvärdig och i många fall bättre än ATIs motsvarighet.

Nu ska jag försöka dra mig ur ATI vs Nvidia debatten innan jag förvandlas till Sledgehammer nr: 2 För så kul är inte dom här debatterna. Köp ATI eller Nvidia och se vilket ni blir mest nöjda med.

-k0nsl

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Det är väl du som borde läsa på lite bättre. På de tester som genomförs på AnandTech och Xbit Labs vinner Nvidias motsvarigheter 80-90% av alla tester. Just nu är Nvidia bästa både när det gäller prestanda och pris.

80-90% Jo, visst... Om du får det det i denna test från X-bit behöver du verkligen fila på dina mattekunskaper

http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/radeon-x1800.h...

Permalänk

ati har loosat inget mer att diskutera,, får vänta på deras drivers se om det gör nån nytta.!

Visa signatur

pengar är ett mått på akumulerat arbete..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k0nsl
Och fast ATI har "tok" jobbat på kortet i 6 månader extra så är detta allt dom kan komma med:

"With the data that we have, the high end NVIDIA cards absolutely dominate this benchmark. The 6800 GT even performs as well as the X1800 XT. The X850 XT keeps up with the X1800 XL, and the only surprise is that the X1600 XT performs the same as the 6600 GT [och är dyrare än 6600GT]. Once again, the playability of the X1300 Pro is limited to 1024x768."

Nvidia korten är många månader äldre, presterar likvärdigt och i vissa fall även bättre, dom är billigare och deras high-end kort drar mindre ström om man jämför med ATIs nya "high-end" kort.

-k0nsl

men dom har ju inte jobbat med kortet för att göra det bättre, dom har ju bara arbetat med att fixa problemem/t som fanns på kortet!
vadå vände det mot mig? nu är du ute och cyklar.

men 80 - 90% vilka luriga tester är du ute på då?
även om det var/är LITE segare kanske 1- 2% så är ju för fasen inte kortet DÅLIGT, det är ju praktist taget lika bra som ett gtx. då måste ju ett gtx va en segt och sketet kort!

jag vet att nvidia har verkligen gjort bättre ifrån sig änn ati denna gång men er löjliga påståenden som att atis kort är en hög av ko dygna för att dom komme ut segare och inte knäcker nividas kort med 300% är rent av bara fjanteri.

sen att atis bild kvalla verkar bättre änn nvidas verkar inte va så viktigt!

samt att jag är inte ett dugg inne på ett märke mer änn det andra!

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_Z
80-90% Jo, visst... Om du får det det i denna test från X-bit behöver du verkligen fila på dina mattekunskaper

http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/radeon-x1800.h...

Att det sen står följande bland slutsatser skiter väl ni ATi fanboys i

Citat:

However, we cannot say that ATI’s new flagship product, the RADEON X1800 XT 512MB, is the absolute champion across the board, nor we can say that the XL model is a king of high-end, as both graphics accelerators are noticeably left behind by competing GeForce 7800 GTX and GT in games like Doom III, Chronicles of Riddick, Pacific Fighters and some other OpenGL applications, for example. Nevertheless, when it comes to modern games with intensive use of shaders, such as Battlefield 2, Colin McRae Rally, F.E.A.R., Perimeter, Splinter Cell: Chaos Theory and some others, the new RADEON X1800-series takes the lead.

Citat:

While generally speaking the whole RADEON X1800-series family deserves a credit for nice performance and feature-set, it comes more than a quarter after the GeForce 7800 GTX, which offered similar speed and capabilities. Unless ATI manages to flood the market with the models X1800 XT and X1800 XL, success of the whole family will be under question mark. To say in short, ATI needs volume availability as soon as possible and, as a result, price drops, of the whole RADEON X1800-series in order to fight high-end market back from NVIDIA.

Citat:

Och från AnandTech: The additional tests that we've run help to solidify our assessment of ATI's situation with the X1000 line. Our tests show that the high end ATI cards handle enabling antialiasing better than NVIDIA cards overall. The X1600 XT fairly consistently performs much worse than the 6800 GT and a little better than the 6600 GT. The X1300 Pro doesn't perform nearly as well as the 6600 GT in our tests (though it costs nearly the same), doesn't perform at playable framerates over 1024x768 in high quality modes, and enabling antialiasing is simply not an option.

The X1800 XT will be good competition for the 7800 GTX, besting it in many cases when antialiasing is enabled at higher resolutions. The X1800 XL competes fairly well with the 7800 GT, but the NVIDIA card generally comes out on top in the tests that we ran. OpenGL games are still a hurdle for all the ATI cards to overcome, but it seems as if the X1600 XT is more highly capable of mitigating the impact of a non-Microsoft API on performance.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Att det sen står följande bland slutsatser skiter väl ni ATi fanboys i

Jag tycker ditt första citat säger det mesta:

Citat:

However, we cannot say that ATI’s new flagship product, the RADEON X1800 XT 512MB, is the absolute champion across the board, nor we can say that the XL model is a king of high-end, as both graphics accelerators are noticeably left behind by competing GeForce 7800 GTX and GT in games like Doom III, Chronicles of Riddick, Pacific Fighters and some other OpenGL applications, for example. Nevertheless, when it comes to modern games with intensive use of shaders, such as Battlefield 2, Colin McRae Rally, F.E.A.R., Perimeter, Splinter Cell: Chaos Theory and some others, the new RADEON X1800-series takes the lead.

Tror alla vid det här laget vet att ATIs OpenGL drivrutiner inte är i samma klass som nVidias men som jag sagt så många gånger förr är antalet OpenGL spel litet jämfört med de som använder D3D och generellt sett (dock inte alltid) så presterar ATIs topkort aningen bättre i dessa än 7800GTX.

Dock måste jag säga att jag tycker det är dåligt av dem att inte kommit närmare nVidia på den punkten än vad de har gjort. Det var länge sen nu de sa att de skulle satsa på att "uppgradra" OpenGL drivrutinerna men det känns inte som de blivit mycket bättre. Trist att de inte kan få till bättre drivrutiner när de har bra hårdvara. Förstår inte varför det skall vara så svårt när deras D3D drivrutiner är kanon.

Permalänk
Medlem

Tycker samtliga spelutvecklar skulle kunna enas om en standard.. OpenGL eller D3D.. eller något helt annat alternativ...

Permalänk

Det löjliga är att om det kommer en som är ganska osäker på datorer här och lägger upp en tråd om "Vilket grafikkort ska man välja?" så kommer den spamas med fanboy inlägg som varken är objektiva eller givande. Om vi nu tar ett ATI fanboy som exempel så kommer denne bara säga fördelarna med ATIs kort och eventullt klanka ner på NVIDIA, samma gäller givetvis NVIDIA fanboys, fast tvärt om då.;)
Här är det inte jakten på det bästa grafikkortet, uten det bästa företaget.

Nä, nu får ni ta och skärpa er alla fanboys, har ni glömt vittsen med det hela?

Visa signatur

Intel i7 5820K 3.6Ghz@4.2Ghz | Noctua NH-D15 | 4x4GB Crucial Ballistix Sport DDR4 2400Mhz | Asus X99 Deluxe | MSI 780GTX | Samsung SSD 830 256GB | Seagate HDD ST3000DM001 7200rpm 3Tb | Fractal Design Arc | 6x140mm & 1x120mm (Silverstone AP Intake & Noctua Outtake) | Hp w2207 22 inch | Eizo S2000 19 inch

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cane-force
Det löjliga är att om det kommer en som är ganska osäker på datorer här och lägger upp en tråd om "Vilket grafikkort ska man välja?" så kommer den spamas med fanboy inlägg som varken är objektiva eller givande. Om vi nu tar ett ATI fanboy som exempel så kommer denne bara säga fördelarna med ATIs kort och eventullt klanka ner på NVIDIA, samma gäller givetvis NVIDIA fanboys, fast tvärt om då.;)
Här är det inte jakten på det bästa grafikkortet, uten det bästa företaget.

Nä, nu får ni ta och skärpa er alla fanboys, har ni glömt vittsen med det hela?

Bra sagt!

Visa signatur

MSI Z87-GD65 Gaming Intel i5 4670K ASUS R9 280X CUII TOP

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog säga att de är ungefär likvärdiga och sen får man välja det som är billigast, eller överhuvudtaget finns

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mitrix
Jag skulle nog säga att de är ungefär likvärdiga och sen får man välja det som är billigast, eller överhuvudtaget finns

dom e ungefär likvärdiga håller jag med om, men eftersom gtx e hyffsat gammalt nu och ATI precis lanserats ut nyligen men presterar inte så mycket bättre"lika/sämre" än gtx + att dom e sena och dessutom dyrare gör att Nvidia tar hem kampen om detta krig och gör gkortet bättre. det är ju så lett att förstå men det är bara ati fanboys som inte fattar det där. dom vill inte erkänna/förstå att ATI har loosat än så länge. thats the way it is. ati gör bra kort och är ett bra företag som fan, kanske bättre än Nvidia kanske inte. men nvidia har vunnit denna generationen . får väl då hoppas på nästa kort blir bättre. vilket jag inte tror *HEHE*

Visa signatur

pengar är ett mått på akumulerat arbete..

Permalänk
Medlem

Det är ju bara att ge er, prestandamässigt så är ju x1800xt överlägset. Vem vill inte köra med hög aa och af, dessutom säger ju hl2 bilderna som någon postade här innan allt. Atis kort är bättre prestandamässigt okej, inte i opengl men det är en gammal föråldrad teknik som knappt någon använder. Ni som gillar att sitta vid chronicles of riddik och doom 3 dagarna i ända, varsågoda. Vi andra kan sitta där med över flera 100 speltitlar. Vill ni ha ett "billigt budgetkort" köp gtx då, ati var ju bättre när det gällde aa och af.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maestro.64 dom e ungefär likvärdiga håller jag med om, men eftersom gtx e hyffsat gammalt nu och ATI precis lanserats ut nyligen men presterar inte så mycket bättre"lika/sämre" än gtx + att dom e sena och dessutom dyrare gör att Nvidia tar hem kampen om detta krig och gör gkortet bättre. det är ju så lett att förstå men det är bara ati fanboys som inte fattar det där. dom vill inte erkänna/förstå att ATI har loosat än så länge. thats the way it is. ati gör bra kort och är ett bra företag som fan, kanske bättre än Nvidia kanske inte. men nvidia har vunnit denna generationen . får väl då hoppas på nästa kort blir bättre. vilket jag inte tror *HEHE*

Det är det jag inte håller med dig om. Problemen med lansering och sånt gör inte att kortet i sig blir sämre. Jämför man korten rakt av prestanda/feature set så är X1800XT det bätte kortet enligt mig. Vad gäller de billigare korten går det dock att diskutera.

En sak som är säker är att ATI snabbt behöver att dra ner priserna på sina kort. Vem väljer ett X1800XL om du kan få ett 7800GTX för samma pris? Eller något av de andra billigare korten för den delen som är mycket dyrare än nVidias motsvarighet. Inte skulle jag göra det ialla fall...

Sen att sig att nVidia har vunnit denna "generation" är lite tidigt att säga tycker jag. nVidia har ett stort försprång men denna generation lär leva ett bra tag till tror jag. Jag tror varken nVidias kommande G72 eller ATIs R580 lär klassas som en helt ny generation utan snarare som lite mer påkostad refresh. Nästa generation lär ha stöd för WGF 2.0 (DX10/DX Next).

Permalänk

okej då förstår jag hur du tänker..

en grej ba :Vem väljer ett X1800XL om du kan få ett 7800GTX

dom korten går inte att gämföra.. eller så skrev du fel
bara så du inte har fått för dig att dom e gämna på nåt sätt.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Rizzly: jag tror du får ta och tänka om lite på vad du skriver- eller så har du inte en blekaste aning vad du skriver om egentligen.

|Vill ni ha ett "billigt budgetkort" köp gtx då,| var nog det korkaste jag har läst på Sclockers tror ja.

Visa signatur

pengar är ett mått på akumulerat arbete..

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maestro.64
okej då förstår jag hur du tänker..

en grej ba :Vem väljer ett X1800XL om du kan få ett 7800GTX

dom korten går inte att gämföra.. eller så skrev du fel
bara så du inte har fått för dig att dom e gämna på nåt sätt.

Eller så läste du fel.

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maestro.64
okej då förstår jag hur du tänker..

en grej ba :Vem väljer ett X1800XL om du kan få ett 7800GTX

dom korten går inte att gämföra.. eller så skrev du fel
bara så du inte har fått för dig att dom e gämna på nåt sätt.

Om du gör en sökning på buggy så ser du att skillnaden i pris mellan ett X1800XL och ett 7800 GTX är väldigt liten, handlar om någon 100 lapp mer för GTX kortet. Skulle jag köpa ett kort i prisklassen ~4500 skulle jag definitivt välja ett 7800GTX.

Vad jag menar är alltså att priset på korten måste ner snabbt till den nivå som nVidias motsvarigheter(prestandamässigt) ligger på. Ett X1800XL borde alltså ligga under 4000 kr sträcket för att anses vara ett bra alternativt (till 7800 GT).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_Z
Om du gör en sökning på buggy så ser du att skillnaden i pris mellan ett X1800XL och ett 7800 GTX är väldigt liten, handlar om någon 100 lapp mer för GTX kortet. Skulle jag köpa ett kort i prisklassen ~4500 skulle jag definitivt välja ett 7800GTX.

Vad jag menar är alltså att priset på korten måste ner snabbt till den nivå som nVidias motsvarigheter(prestandamässigt) ligger på. Ett X1800XL borde alltså ligga under 4000 kr sträcket för att anses vara ett bra alternativt (till 7800 GT).

jaja då så i got it

håller med dig..

Visa signatur

pengar är ett mått på akumulerat arbete..

Permalänk
Medlem

Läste lite på XS om X1800XL kortet och det går tydligen riktigt varmt. Varmt, ruskigt dyr, sämre än Nvidias motsvarighet i samma klass. Hmmm, då väljer jag ju naturligtvis ett X1800XL kort Eller?

-k0nsl

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).