Permalänk
Medlem

komplott.se ?

tänkte ja skulle dela med mig av mina erfarenheter med komplett.se då ja upptäckte denna avdelning just nu

Köpte ett moderkort i december förra året på komplett.se närmare bestämt abit is7e2g.
körde 1st kingston 512 mb och ett twinmos 256mb ram på det båda 400mhz såklart.
nu i sommras när ja vatt borta över helgen och kom hem o skulle slå på burken fick ja ett skumt error , minns inte riktigt för det var ett fatal error och en massa siffror bara. testade installera om xp och även win2k (testade en jäkla massa olika cds om nån skulle va corrupt eller nåt)
googlade och alla sa samma sak, ramet e pajj. mmhmm tänkte ja så ja flyttade ramet till en annan burk o funka perfa. satte sen 512an i ram slot 1 och testade , funkade perfa , samma med 256an i slot 1. körde även memtest o allt funka perfa.

aha tänkte ja kanske slot 2 på moderkortet inte funkar, men vissa kort funkar inte med bara ett ram i slot 2 så ja ringde en kompis som har samma och han testade och jovisst funkade det.
hmmm....
ringde komplett och dem hävdade att det var fel på ramet och att ja skulle köra memtest, jag sa at ja redan hade gjort det men dem envisades med att ja skulle göra det igen så det gjorde jag men fortfarande inget.
ringde igen och fick tala med en annan person som trodde att ja klockat för häftigt men det hade ja inte så han undra vilket ram ja hade. kingston + twinmos sa ja. jaaaaha sa han men ja tror inte att kingston är kompatibelt med abit moderkort..... Doh! jag bad att få prata med någon som var litet mer insatt i ämnet och han undrade varför.... därför att du inte är kompetent sa jag och fick luren i örat.
ringde igen och fick tag på nån annan som sa att eftersom ja testat allt var det bara o skicka in så skulle det lösa sig utan problem bara att få ett nytt eller likvärdigt.
skickade in.
3 veckor senare har inget kort kommit än och jag ringer dem och frågar var det blir av. svaret blir att det är klart men att det inte skickats än.... nehepp. dem hade inte heller fixat nåt då det fungerade perfa i alla deras tester. jasså men då kan ni behålla det sa ja jag tänker ju inte betala 500 spänn för ett kort som kostade 800 nytt plus att om ni inte ens fixat det kommer det inte funkar heller ju. det funkar inte så i denna branchen utan du måste betala för vad vi gjort. men ni har ju inte gjort nånting ? vi diskuterade i en ganska länge och jag blev upprörd då jag blev behandlad som en nolla. nämnde att deras garanti är ju ett skämt då och att dem kunde ta sin XXXX policy och XXXXX. klick sa det.
jaja tänkte ja så blir det ibland.
pratade med min kompis som ja brukar beställa med och hon blev väldigt upprörd över hur jag blivit behandlad så hon ringde dem och skällde ut dem. Hon undrade om inte alla saker som vi beställt hoss dem betydde nåt. Jodå sa han ni är ju "storkunder" (vi har väl handlat för kanske 25 000 dem senaste 2 åren.). nej sa hon vi VAR storkunder och sa hejdå.
en vecka senare fick ja mitt kort med som fungerade perfect igen konstigt nog. i boxen stod det att kostnad pålöper..... ingen räkning har kommit. så snällt av dem att inte skicka en räkning till mig efter att ha slängt luren i örat på mig 2 ggr.
jag tackade dem genom att beställa mina nya delar på jmedata.se

ursäkta det blev jäkla långt men om ni kommit så här långt så kanske det var litet nyttig info om kompletts service. eller så scrolla ni bara FUSKARE !

Permalänk
Medlem

Okej det var ju konstigt, har alltid hört positivt av dom och brukar själv bara handla av dom. Få luren i örat begriper jag inte heller måste ha varit en som haft en dålig dag helt enkelt för dom är absolut inte såna.

Permalänk
Medlem

Så summan är att:
* Du skickat in moderkort + minnen till komplett.
* Komplett har inte hittat något fel och skickat tillbaka dem till dig. Du konstaterar också att inget fel finns på grejjorna.
* Du har varit så trevlig på telefon att du fått luren i örat upprepade gånger utan att förstå att du kör med en attityd som inte fungerar?

No offense, men man börjar ju fundera över vem som är kompetent...

Om man inte vill ta någon risk med att prylarna i ens dator kanske inte passar ihop eller inte vill ta besväret att själv konstatera vilken del som är trasig (eller om det bara är kombinationen av hårdvara som inte fungerar) så bör man nog köpa en "färdig" dator med helhetsgaranti. Det ger lägre blodtryck för både köpare och säljare.

Permalänk
Medlem

Man tycker synd om företagare som driver egen nätbutik / butik när man får höra vilka kunder dom dras med ibland.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Edmund
Så summan är att:
* Du skickat in moderkort + minnen till komplett.
* Komplett har inte hittat något fel och skickat tillbaka dem till dig. Du konstaterar också att inget fel finns på grejjorna.
* Du har varit så trevlig på telefon att du fått luren i örat upprepade gånger utan att förstå att du kör med en attityd som inte fungerar?

No offense, men man börjar ju fundera över vem som är kompetent...

Om man inte vill ta någon risk med att prylarna i ens dator kanske inte passar ihop eller inte vill ta besväret att själv konstatera vilken del som är trasig (eller om det bara är kombinationen av hårdvara som inte fungerar) så bör man nog köpa en "färdig" dator med helhetsgaranti. Det ger lägre blodtryck för både köpare och säljare.

Håller med dig. Tycker synd om supporten ibland...

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Re: komplott.se ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Turki
...

Du har som har tålamodet hos en 5 åring, komplett äger.

Permalänk
Komplett.se

Hej!

Utan att gå in på specifika detaljer vill jag bara påpeka att vi fick in kunds artikel hos oss den 22/8 och denna återsändes 29/8 efter att ha genomgått diverse tester enligt helt normal rutin. Några tre veckor är det alltså inte tal om som kund påstår. Moderkortet ankom på kunds serviceställe 30/8 och hämtades ut den 5:e Oktober.

För att få luren "i örat" som kund påstår, skall man ha gått över gränsen ordentligt. Då talar vi alltså om regelrätta hot och/eller hotfull ton utan att ha någon som helst förståelse för vår version av saken. Vi uppmanar även kunden att lugna ned sig och att vi i annat fall inte har något annat val än att fortsätta diskusisonen vid en annan tidpunkt. Jag har själv pratat med större antalet anställda på kundtjänst och på senaste tiden är det ingen som avslutat ett samtal på det sätt du beskriver.

Mvh
Sebastian
Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Turki!!! Kän dig ägd.
Komma hit o sncka en massa skit om ett företag som visar sig til slut att det var du som överdrev lite.
Skärp dig och gå tillbaka till grundskolan och lär dig lite uppfostran

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sebastian/KPS
Hej!

Utan att gå in på specifika detaljer vill jag bara påpeka att vi fick in kunds artikel hos oss den 22/8 och denna återsändes 29/8 efter att ha genomgått diverse tester enligt helt normal rutin. Några tre veckor är det alltså inte tal om som kund påstår. Moderkortet ankom på kunds serviceställe 30/8 och hämtades ut den 5:e Oktober.

För att få luren "i örat" som kund påstår, skall man ha gått över gränsen ordentligt. Då talar vi alltså om regelrätta hot och/eller hotfull ton utan att ha någon som helst förståelse för vår version av saken. Vi uppmanar även kunden att lugna ned sig och att vi i annat fall inte har något annat val än att fortsätta diskusisonen vid en annan tidpunkt. Jag har själv pratat med större antalet anställda på kundtjänst och på senaste tiden är det ingen som avslutat ett samtal på det sätt du beskriver.

Mvh
Sebastian
Komplett.se

Tycker att det är bra att du finns här på forumet och reder ut saker.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Tyckte det lät lite väl mysko för att vara komplett :=

Storkunder om man beställt för 25k senaste 2 åren ? haha, vad är då jag, guldkantad superduperkund ?
(Vi köper in allt till företaget genom komplett)

Näfan, komplett smiskar allt och alla på marknaden, kanske inte bästa pris, men tamefan bäst service

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem

Någon som vet ungefär hur lång tid det tar att få hem ett datorpaket?
jag läste på sidan något om 5-7 dagar...nu har det gått 15 och allt fanns på lager. Kundservice håller jag med om att den är bra, trevliga och sådär...synd bara att dom inte håller va dom lovar.

Permalänk
Komplett.se

Duster, kan inte du skicka mig ditt PM med ordernummer så kan jag ta mig en titt på denna direkt.

Mvh
Sebastian
Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

detta skulle inte vara sant för att en kille med komplett.se logga säger att det inte är sant ? oboy vilket forum.... detta var förresten erfarenheter från olika affärer? detta är min och kvarstår. kompletts support kvarstår som skräp , fuinkar ungefär som intalade meddelande kvittar vad man säger så får man samma svar och luren i örat sen. nej jag är inget vidare otrevligt bara att ja inte ger mig när ja vet att ja har rätt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Turki
detta skulle inte vara sant för att en kille med komplett.se logga säger att det inte är sant ? oboy vilket forum.... detta var förresten erfarenheter från olika affärer? detta är min och kvarstår. kompletts support kvarstår som skräp , fuinkar ungefär som intalade meddelande kvittar vad man säger så får man samma svar och luren i örat sen. nej jag är inget vidare otrevligt bara att ja inte ger mig när ja vet att ja har rätt.

Bara för du skapar en tråd om dina problem med komplett utan konkreta bevis så betyder det att det du säger är sant då?

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Turki
detta skulle inte vara sant för att en kille med komplett.se logga säger att det inte är sant ? oboy vilket forum.... detta var förresten erfarenheter från olika affärer? detta är min och kvarstår. kompletts support kvarstår som skräp , fuinkar ungefär som intalade meddelande kvittar vad man säger så får man samma svar och luren i örat sen. nej jag är inget vidare otrevligt bara att ja inte ger mig när ja vet att ja har rätt.

det är viktigt att hålla sig lugn när du pratar med support, att brusa upp är bara otroligt onödigt och du vinner inget på det. mitt grafikkort gick sönder jag skickade in det och komplett hittade inga fel, jag fick tillbaka det och fick betala runt 500kr för en felsökning. nån månad senare hände samma sak igen, denna gång fick jag ett nytt grafikkort. det jag vill säga är att ibland så skiter sig allt och det hjälper inte att skrika på nån support snubbe. är du inte nöjd med komplett supporten / produkterna så är det ju bara att man gör som du gjort, byter leverantör.

Visa signatur

-|- EVGA 780i SLI FTW -|- E8500 -|- Corsair Dominator 8500 CL5 -|- ASUS 8800gt x2 -|- Corsair 1000w -|- 3TB+ -|- Lian Li PC-X2000 -|-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
Bara för du skapar en tråd om dina problem med komplett utan konkreta bevis så betyder det att det du säger är sant då?

varför skulle ja behöva bevis ? om det hade vatt om nånting som du hade hållt med om hade ja inte behövt nårra "bevis"

Citat:

det är viktigt att hålla sig lugn när du pratar med support, att brusa upp är bara otroligt onödigt och du vinner inget på det. mitt grafikkort gick sönder jag skickade in det och komplett hittade inga fel, jag fick tillbaka det och fick betala runt 500kr för en felsökning. nån månad senare hände samma sak igen, denna gång fick jag ett nytt grafikkort. det jag vill säga är att ibland så skiter sig allt och det hjälper inte att skrika på nån support snubbe. är du inte nöjd med komplett supporten / produkterna så är det ju bara att man gör som du gjort, byter leverantör.

Nädå ja vet att det inte är lönt att skrika på supporten det är bara man själv som förlorar på det , men om jag själv tyckt att jag varit otrevlig så hade, möjligt att jag blev ganska upprörd när den ene personen sa att abit o kingston inte var kompatibelt men gång nr2 förde vi en helt vanlig diskusssion dock bara det att vi tyckte väl inte helt samma så han tyckte väl det var slöseri med tid.

detta inlägg ger dock inte rättvisa helt ska nämligen sägas att personen ja fick prata med efter några försök (martin kanske det var) var hur resonabel som helst så alla slängde ju inte luren i örat på mig. att deras hemsida är toppklass är en annan anledning att ja handlat där en del.