komplott.se ?
tänkte ja skulle dela med mig av mina erfarenheter med komplett.se då ja upptäckte denna avdelning just nu
Köpte ett moderkort i december förra året på komplett.se närmare bestämt abit is7e2g.
körde 1st kingston 512 mb och ett twinmos 256mb ram på det båda 400mhz såklart.
nu i sommras när ja vatt borta över helgen och kom hem o skulle slå på burken fick ja ett skumt error , minns inte riktigt för det var ett fatal error och en massa siffror bara. testade installera om xp och även win2k (testade en jäkla massa olika cds om nån skulle va corrupt eller nåt)
googlade och alla sa samma sak, ramet e pajj. mmhmm tänkte ja så ja flyttade ramet till en annan burk o funka perfa. satte sen 512an i ram slot 1 och testade , funkade perfa , samma med 256an i slot 1. körde även memtest o allt funka perfa.
aha tänkte ja kanske slot 2 på moderkortet inte funkar, men vissa kort funkar inte med bara ett ram i slot 2 så ja ringde en kompis som har samma och han testade och jovisst funkade det.
hmmm....
ringde komplett och dem hävdade att det var fel på ramet och att ja skulle köra memtest, jag sa at ja redan hade gjort det men dem envisades med att ja skulle göra det igen så det gjorde jag men fortfarande inget.
ringde igen och fick tala med en annan person som trodde att ja klockat för häftigt men det hade ja inte så han undra vilket ram ja hade. kingston + twinmos sa ja. jaaaaha sa han men ja tror inte att kingston är kompatibelt med abit moderkort..... Doh! jag bad att få prata med någon som var litet mer insatt i ämnet och han undrade varför.... därför att du inte är kompetent sa jag och fick luren i örat.
ringde igen och fick tag på nån annan som sa att eftersom ja testat allt var det bara o skicka in så skulle det lösa sig utan problem bara att få ett nytt eller likvärdigt.
skickade in.
3 veckor senare har inget kort kommit än och jag ringer dem och frågar var det blir av. svaret blir att det är klart men att det inte skickats än.... nehepp. dem hade inte heller fixat nåt då det fungerade perfa i alla deras tester. jasså men då kan ni behålla det sa ja jag tänker ju inte betala 500 spänn för ett kort som kostade 800 nytt plus att om ni inte ens fixat det kommer det inte funkar heller ju. det funkar inte så i denna branchen utan du måste betala för vad vi gjort. men ni har ju inte gjort nånting ? vi diskuterade i en ganska länge och jag blev upprörd då jag blev behandlad som en nolla. nämnde att deras garanti är ju ett skämt då och att dem kunde ta sin XXXX policy och XXXXX. klick sa det.
jaja tänkte ja så blir det ibland.
pratade med min kompis som ja brukar beställa med och hon blev väldigt upprörd över hur jag blivit behandlad så hon ringde dem och skällde ut dem. Hon undrade om inte alla saker som vi beställt hoss dem betydde nåt. Jodå sa han ni är ju "storkunder" (vi har väl handlat för kanske 25 000 dem senaste 2 åren.). nej sa hon vi VAR storkunder och sa hejdå.
en vecka senare fick ja mitt kort med som fungerade perfect igen konstigt nog. i boxen stod det att kostnad pålöper..... ingen räkning har kommit. så snällt av dem att inte skicka en räkning till mig efter att ha slängt luren i örat på mig 2 ggr.
jag tackade dem genom att beställa mina nya delar på jmedata.se
ursäkta det blev jäkla långt men om ni kommit så här långt så kanske det var litet nyttig info om kompletts service. eller så scrolla ni bara FUSKARE !