trovärdig seriös butik för felsökning av dator

Permalänk

trovärdig seriös butik för felsökning av dator

Hejsan!
Behöver tips på datorbutiker i stockholmsområdet som kan utföra felsökning. De skall vara en seriös och trovärdig butik, gärna om ni har egna erfarenheter. Sen gärna inte så dyrt.

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

PC-city har ok priser. Ingen erfarenhet.

Permalänk
Medlem

Inte Pccity dom bara blåser dig vad är det för fel kan inte vi här på Swec hjälpa dig?

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fraggel
Inte Pccity dom bara blåser dig vad är det för fel kan inte vi här på Swec hjälpa dig?

det är en polares dator. Han kör med en AMD athlon xp 2400+ socket a, nått budget asrock och 512mb pc2700, 6600GT club3d, 160gb hdd, antec sonata 2 med medföljande agg.
Problemet är att han får artefakter i spel. Vi har uteslutit grafikkortet eftersom felet kvarstår när vi byter till ett annat grafikkort. Det vi gjorde var att byta kylpastan på prollen och överklocka den till 2600+ (utan att ändra vcore). Efter det bytet så fick han grafikproblem. Trots att vi klockade ned till 2400+ finns problemen kvar. Vad kan det vara? Kan det vara grafikkortet trots allt?

Permalänk
Medlem

ja graffe kortet spökar men det kan bero på att han har för svagt nätagg eller att det är för varmt i lådan.

testa med öppen låda i svalt rum.

om inte det funkar testa att klocka ner graffet och se om det försvinner.

om det funkar ner klockat så kanske graffe kylaren inte sitter rätt monterad? kylpasta?

testa lite och be ev en mod att flytta tråden så det blir en felsökar tråd.

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Medlem

Eftersom samma fel fanns kvar när han testade med ett annat kort så spelar nedklockningen inte så stor roll.

Permalänk
Medlem

låste du pci/agp-bussen innan du klockade? annars kanske den pajjat på nå vänster...en vild gissning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N!klas
Eftersom samma fel fanns kvar när han testade med ett annat kort så spelar nedklockningen inte så stor roll.

om det kortet också gick varmt lr fick dåligt med spänning spelar det ingen roll?

varma under voltatde kort funkar bättre i lägre klock.

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Medlem

Ta en titt på min avatar. Så ser kärnan på en socketA-prolle ut när man krossat den lite i kanten med kylaren.

Jag fick samma fel som din "polare"

Visa signatur

detta är min nya sign!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CLn
Ta en titt på min avatar. Så ser kärnan på en socketA-prolle ut när man krossat den lite i kanten med kylaren.

Jag fick samma fel som din "polare"

Risken finns nog att du, precis som CLn säger, har chippat CPU:n när du bytte kylare. Minsta lilla skada på kärnan kan ställa till med stora problem om man har otur.

Visa signatur

Odla hemma, odla borta.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fraggel
Inte Pccity dom bara blåser dig vad är det för fel kan inte vi här på Swec hjälpa dig?

Som sagt pccity har bra priser och är duktiga.
Istället för att bara säga " dem blåser dig " får du gärna berätta vad som har hänt.

Visa signatur

Gammal geek som lurkar runt

Permalänk
Medlem

Pc-city är inte speciellt dyra och om de byter ut något är inte det heller så dyrt jämfört med internetbutikernas priser.

Permalänk
Hedersmedlem

Tror också på en skadad kärna, ta av kykflänsen och ta fram rengöringsalkohol och ett förstoringslas.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zie
Tror också på en skadad kärna, ta av kykflänsen och ta fram rengöringsalkohol och ett förstoringslas.

Obehaglig felstavning där.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkenarsk
Obehaglig felstavning där.

Fan det var länge sen jag skrattade ljudligt framför datorn Haaha, det är alltid lika sorgligt när man skrattar åt sina egna "skämt". Men jävlar vad bra det passade ihop.

En liten edit kanske är på sin plats? Äh då kommer ingen annan kunna skratta åt mina misstag. Låter det vara kvar.