Jens of Sweden -- The final chapter

Permalänk
Medlem

Jens of Sweden -- The final chapter

Jag har köpt ett par hörlurar från JOS i deras webshop och kan bara säga att deras support inte riktigt håller måttet minst sagt.
Här är ett utdrag av min konversation med JOS.

*Hej!
Mina hörlurar har börjat glappa , det är det andra paret som strular för mig.
Först var det de som följde med mp3-spelaren och nu dessa.
De som följde med spelaren höll längre än dessa jag köpte på er websajt , och verkade hålla en högre kvalitet.
Jag kommer inte ihåg när jag beställde lurarna från er men de köptes i er webshop för inte så länge sedan.
125 spänn är kanske inte så mycket att bråka om men jag går och surar för detta i alla fall.
Nej , jag har inte sparat kvittot , och nej jag har inte varit oaktsam.
------------------------------------------------------------------------------------
Jag får ett servicenummer och ombeds skicka in hörlurarna som efter ca 2 veckor kommer i retur med en faktura på 150:-
Bestämmer mig för att skicka ytterliggare ett mail till JOS

------------------------------------------------------------------------------------

Hej!
Ni tycker tydligen inte att jag förklarade tillräckligt tydligt när jag skrev att jag köpt hörlurarna i er webshop men saknade kvitto.
Bifogar brevet jag skrev till er innan jag skickade lurarna.
Tycker att ni kunde ha upplyst om detta på ett bättre sätt innan jag behövt skicka grejerna.
Ni vill sedan att jag ska betala 150kr för att NI inte upplyst mig om att kvittot var viktigt ÄVEN om man köpt lurarna hos er.
Tycker det hela verkar vara konstigt , finns det något sätt vi kan komma överens om detta ?
Det enda jag begär är ju att lurarna ska fungera.

Kom med förslag på en eventuell lösning.

Mvh Henrik Karlsson

------------------------------------------------------------------------------------

Jens of Sweden Support Team 2005-10-07 - 14:54

Hej.

Var man än gör en reklamation skall kvittot vara med produkten.

Mvh

Jens of Sweden

------------------------------------------------------------------------------------
ok ? ..

Vad heter du som påstår att jag ska betala 150 spänn för en service ni inte har utfört på ett par hörlurar vars värde är 120 kr som ni dessutom har sålt till mig på er websajt.
Vore bra om jag fick namnet på din närmaste chef samt titel då jag tänker dra upp detta fall i de forum jag är medlem i som ett principfall på extremt dålig kundsupport.

------------------------------------------------------------------------------------

Jens of Sweden Support Team 2005-10-08 - 15:50

Hej,

Du måste alltid bifoga kvittot, om du behöver ett nytt kvitto ska du vända dig till vår försäljningsavdelning order@jensofsweden.com eftersom våra tekniker inte har tillgång till några affärssystem för att se vilka kunder som köpt vad.

Mvh

Jens of Sweden

-----------------------------------------------------------------------------------
ok , så du vill inte säga vad du eller din chef heter då ?

Trodde vi kunde lösa detta utan att jag ska behöva hänga ut / skämma ut hela ert företag.
Tycker hela historien är tråkig som den är med bortförklaringar gällande att anställda inom ert företag inte klarar av att maila ett kvitto mellan varandra.
Länk till diverse forum kommer så ni kan följa ärendet offentligt.
Jag avser att förlöjliga hela er organisation.

Detta är inget hot , det är ett löfte mina vänner.

------------------------------------------------------------------------------------
Jens of Sweden Support Team
Hej,

Tyvärr har vi tvingats automatiskt stänga det ärende du anmält på vår hemsida eftersom vi har tecknat nya serviceavtal med våra återförsäljare och att vi i ditt nuvarande ärende inte kan avgöra vart du köpt din produkt.

När du besöker vår hemsida återigen ska du ange vart produkten är köpt och därefter får du instruktioner om din återförsäljare hanterar utbyten, reparationer samt reklammationer via egen serviceverkstad eller om de har anlitat oss som tillverkare för att sköta detta. Det kan variera sig mellan olika kedjor och lokala butiker och om återförsäljaren anlitat oss kan du följa kontakten med våra tekniker direkt via den kontrollpanel som du får tillgång till när du felanmäler din produkt.

Vi vill dock tillägga att de flesta problem med spelare löser sig genom att uppgradera programvaran. Instruktioner för detta hittar du under respektive produkt på vår hemsida och det är mycket viktigt att prova detta innan du felanmäler din produkt. Det mest förekommande felet är att man inte provat att uppgradera programvaran innan den skickas in för reparation.

Med vänliga hälsningar

Jens of Sweden
Teknisk support
------------------------------------------------------------------------------------

Herregud , man fattar ju nu hur illa de behandlar sina kunder.
Skulle ALDRIG rekommendera NÅGON att handla prylar från Jos efter detta.

Visa signatur

Sär skrivning och fel stavning är jätte jobbigt.

Permalänk

Har aldrig handlat från JOS webshop, men borde du inte fått någon orderbekräftelse eller kvitto på betalning via mail? Och i såfall kunna använda detta som ett "bevis".

Visa signatur

Det finns mycket jag inte kan, men jag lär mig.
Tänk om alla kunde lägga in lösningen på de problem man frågat om.
Att hänvisa till Google är bara oförskämt, låt hellre bli att svara.

Permalänk
Medlem

Har inte det här varit en diskussion som pågått sedan JoS startades... kundservice existerar ju inte för det här företaget. Billiga snygga spelare, jovisst! Grattis sen när dom inte fungerar (vilket verkar vara ganska troligt) och det visar sig hur många nötter alla som jobbar där har.

Visa signatur

optimisten påstår att vi lever i den bästa av världar, medan pessimisten fruktar att det är sant

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sheep
Har inte det här varit en diskussion som pågått sedan JoS startades... kundservice existerar ju inte för det här företaget. Billiga snygga spelare, jovisst! Grattis sen när dom inte fungerar (vilket verkar vara ganska troligt) och det visar sig hur många nötter alla som jobbar där har.

Jag har också läst mycket negativt om JOS tidigare med kunde aldrig ens i min vildaste fantasi få för mig att det var så här uselt.
Tack för ditt stöd iaf

Visa signatur

Sär skrivning och fel stavning är jätte jobbigt.

Permalänk
Medlem

Asså jag har följt detta tilsammans med regedit och det enda jag kan säga är att detta är kasst. Att dom inte kan fixa kvittot emellan varandra är ju absurt. Jag tänkte själv köpa enspelare från JOS men nu skiter jag i det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Utan kvitto, ingen service.
Så fungerar det hos alla butiker / service verkstäder.

Det är inget speciellt för just JoS.
Om DU vill reklamera en produkt, så är det DIN uppgift att tillhandahålla köpebevis. INTE företagets!

Permalänk
Medlem

Men herregud visst är det så men med tanke på att han hade köpt där så kan ju dom ta fram kvittot. Det ska inte vara nått problem med detta. Eller ska det ?
Men hade han ursäkt att vägra uppge sitt namn ?

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VitoC
Utan kvitto, ingen service.
Så fungerar det hos alla butiker / service verkstäder.

Det är inget speciellt för just JoS.
Om DU vill reklamera en produkt, så är det DIN uppgift att tillhandahålla köpebevis. INTE företagets!

Ett företag med normala människor med bara lite vett i skallen och känsla för service hade löst detta med en gång , det hoppas jag att även du inser.

Visa signatur

:D "Det är roligare att ha kul" :D
<@L/\/\()$t-Üñ®è@L>

Permalänk
Medlem

Har också haft att göra med deras support. De vägrar svara på vissa saker och har gjort det _väldigt_ lätt för sig själva genom att gömma sig bakom email och vägra telefonsupport.

Dock så går det att ringa dit, skriv ner personens namn som svarar, säg att om du inte får svar på dina frågor så ska du ha numret till chefen. Så var jag tvungen att göra för att de ens skulle lyssna. Sen kan man ju fråga sig hur bra det är att slänga på luren i örat på folk, har råkat ut för det 2 ggr när jag ringt dit.

"Vi har ingen support" *klick*

Visa signatur

Winfast K7ncr 18dpro | Sempron 2400+ @ 1800mhz | Geforce 6200 | 512 PC3200 | Soundstorm | Samsung 40gb + Seagate 80gb | NEC 2500A | Benq Dvd-spelare

Permalänk
Medlem

Har inte Jens of Sweden gått i konkurs? Skapade inte Jens ett nytt bolag som heter JoS? Varför står det då "Jens of Sweden" på hemsidan och som signatur i supportmailen fortfarande? Jag hade iaf aktat mig mycket att handla från ett företag som precis gått i konkurs och bara startat om med nytt namn...

Permalänk
Medlem

Re: Jens of Sweden -- The final chapter

Tja, vad kan man säga. Tough luck. Ring PLUS-Sverker eller nåt. Jens of Sweden är ju (var ju) ökända för att ha fruktansvärt dålig support under hela tiden företaget var aktivt. Det har ju varit ett konstant klagande på Sweclockers över detta. Är du överraskad över att det hände dig?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av regedit
ok , så du vill inte säga vad du eller din chef heter då ?

Trodde vi kunde lösa detta utan att jag ska behöva hänga ut / skämma ut hela ert företag.
Tycker hela historien är tråkig som den är med bortförklaringar gällande att anställda inom ert företag inte klarar av att maila ett kvitto mellan varandra.
Länk till diverse forum kommer så ni kan följa ärendet offentligt.
Jag avser att förlöjliga hela er organisation.

Detta är inget hot , det är ett löfte mina vänner.

Hahahahaha! :D:D:D. Humor på högsta nivå! "Detta är inget hot, det är ett löfte mina vänner." Tack för dagens garv. Ditt mail har nog varit höjdpunkten på Jensas supportkontor den här veckan, förmodligen sitter citatet uppe på en anslagstavla eller nåt. Ska du skicka Luca Brasi efter dem eller nåt?

:D:D:D

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Yes they deserves to die! And I hope they burn in hell!

skämt osido.. man måste ha kvitto, acceptera inte en produkt utan kvitto eller faktura.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Jens of Sweden -- The final chapter

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome
Tja, vad kan man säga. Tough luck. Ring PLUS-Sverker eller nåt. Jens of Sweden är ju (var ju) ökända för att ha fruktansvärt dålig support under hela tiden företaget var aktivt. Det har ju varit ett konstant klagande på Sweclockers över detta. Är du överraskad över att det hände dig?

Hahahahaha! :D:D:D. Humor på högsta nivå! "Detta är inget hot, det är ett löfte mina vänner." Tack för dagens garv. Ditt mail har nog varit höjdpunkten på Jensas supportkontor den här veckan, förmodligen sitter citatet uppe på en anslagstavla eller nåt. Ska du skicka Luca Brasi efter dem eller nåt?

:D:D:D

Alltid lika roligt att göra någon glad .

Jag utövar bara min rätt som konsument att hjälpa andra så att de slipper göra affärer med detta skojarföretag , och jag vet att jag var så arg så att jag nästan inte vet vad jag skrev till dem till slut.

Skulle inte tro att de har en sån stor anslagstavla att de kan sätta upp alla konstiga klagomål som droppar in , men men.

Att man sedan gärna vill ha namnet på den man mailar till är väl ganska självklart då man kan hänvisa till den personen i ett senare skede.

Visa signatur

Sär skrivning och fel stavning är jätte jobbigt.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Jens of Sweden -- The final chapter

Citat:

Ursprungligen inskrivet av regedit
och jag vet att jag var så arg så att jag nästan inte vet vad jag skrev till dem till slut.

Vilket faktiskt är det dummaste man kan göra i alla lägen, även om det är svårt att kontrollera sig. Jaja, man får väl se vad som händer. Tvivlar starkt på att de bryr sig över huvud taget när du hotat dem med Sweclockers.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Jens of Sweden -- The final chapter

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome
Vilket faktiskt är det dummaste man kan göra i alla lägen, även om det är svårt att kontrollera sig. Jaja, man får väl se vad som händer. Tvivlar starkt på att de bryr sig över huvud taget när du hotat dem med Sweclockers.

Jag kan bara säga att de första mailen jag skrev hade en annan mjukare attityd då jag gav han / hon på supporten läge att lösa detta utan tjafs.
Jag har aldrig haft problem att få igenom supportärenden hos företag tidigare.

Visa signatur

Sär skrivning och fel stavning är jätte jobbigt.

Permalänk
Medlem

Alltså Jag har skickat moderkort till Gigabyte 2 år gammalt utan kvitto och det gick utmärkt Har skickat 2st 256 Mb minne till TwinMos utan kvitto inga problem där heller. Har skickat Maxtor diskar till Maxtor utan kvitto inga problem heller. Så varför ska det vara problem med JOS ?

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

För att det är skillnad mellan företag som tar sig lite tid för sina kunder och utöver lite goodwill och dom som inte gör det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VitoC
Utan kvitto, ingen service.
Så fungerar det hos alla butiker / service verkstäder.

Det är inget speciellt för just JoS.
Om DU vill reklamera en produkt, så är det DIN uppgift att tillhandahålla köpebevis. INTE företagets!

Nu var det ju så att han sa till företaget att han inte hade ett kvitto , Dom säger åt han att skicka in produkten och då ska dom fan stå för det också.

Permalänk
Medlem

Meh... Jens of Sweden har inte lanserat en bra produkt ännu, så klart att dom inte kan ha bra support, skulle ruinera sig på alla reparationer av deras skitspelare. Inte konstigt dom gick i konkurs...

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av baloba
Men herregud visst är det så men med tanke på att han hade köpt där så kan ju dom ta fram kvittot. Det ska inte vara nått problem med detta. Eller ska det ?
Men hade han ursäkt att vägra uppge sitt namn ?

Har han köpt det där, så är det han uppgift att uppvisa köpebevis. Det är inte säljarens ansvar! Punkt slut.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Almostunreal

Ett företag med normala människor med bara lite vett i skallen och känsla för service hade löst detta med en gång , det hoppas jag att även du inser.

Nej, det inser jag inte. Har jag köpt en produkt för 125:- kronor, så sparar jag troligtvis inte kvittot. Jag vet att det skiter sig om produkten går sönder. Återigen, det är inte företagets ansvar att leta fram kvittot! Eller du kanske tycker att dom ska anställa ett par personer extra endast för att leta fram kundernas kvitto? För du tror OP är den enda som har slarvat bort sitt kvitto? Nää. Leta efter kvitto till var och varannan kund = tid = pengar!
Det hoppas jag även att du inser!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoloth

Nu var det ju så att han sa till företaget att han inte hade ett kvitto , Dom säger åt han att skicka in produkten och då ska dom fan stå för det också.

Han fick ett returnummer, och ombads skicka in hörlurarna...?? Och? Vad skulle dom gjort. sagt "nej, du har inget kvitto, du får inte skicka in dina hörlurar"

Samt, vi vet även inte vad det var för fel på dom, vet vi om serviceverkstaden konstaerade yttre åverkan, så att det då inte täcktes utav garantin? Dom kanske gjorde sig besväret och leta upp det förbannade kvittot? Det har trådskaparen inte informerat om!

Ps.
Att hota ett företag, så patetiskt som OP gjorde, är bara pinsamt, och riktigt dumt, och otroligt korkat!
Ds.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VitoC
Har han köpt det där, så är det han uppgift att uppvisa köpebevis. Det är inte säljarens ansvar! Punkt slut.

Nej, det inser jag inte. Har jag köpt en produkt för 125:- kronor, så sparar jag troligtvis inte kvittot. Jag vet att det skiter sig om produkten går sönder. Återigen, det är inte företagets ansvar att leta fram kvittot! Eller du kanske tycker att dom ska anställa ett par personer extra endast för att leta fram kundernas kvitto? För du tror OP är den enda som har slarvat bort sitt kvitto? Nää. Leta efter kvitto till var och varannan kund = tid = pengar!
Det hoppas jag även att du inser!

Han fick ett returnummer, och ombads skicka in hörlurarna...?? Och? Vad skulle dom gjort. sagt "nej, du har inget kvitto, du får inte skicka in dina hörlurar"

Samt, vi vet även inte vad det var för fel på dom, vet vi om serviceverkstaden konstaerade yttre åverkan, så att det då inte täcktes utav garantin? Dom kanske gjorde sig besväret och leta upp det förbannade kvittot? Det har trådskaparen inte informerat om!

Ps.
Att hota ett företag, så patetiskt som OP gjorde, är bara pinsamt, och riktigt dumt, och otroligt korkat!
Ds.

WORD!

Visa signatur

This plan is so perfect, It's retarded!

Permalänk
Medlem

Konstigt att Jens Of Skit skickar ett RMA nummer när regedit klart & tydligt uppger att han inte har sparat på kvittot...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Jos hörlurar är billig kinesisk skit. Mina har också pajjat två ggr. Fast jag har ju fått nya gratis visserligen. Andra gången fick jag dock fel fär fast orkar inte bry mig eftersom de kommer gå sönder snart igen ändå.

Visa signatur

"Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck." /Ernst Kirchsteiger

Permalänk
Medlem

Tss allt det där tjafset om billiga sket hörlurar.

Permalänk
Medlem

måste hålla med om att deras service inte är den bästa, ringde dit och fick stå i telefonkö i 30 min för att sen få veta att den var stängd i 3 dagar!
sen skickade jag in min mp3 för att den var trasig vid leveransen och det tod 5 veckor för dom att skicka tillbaka en ny.

så jens of korea = billiga mp3spelare men kass support

Visa signatur

Följer nu: Lost, The o.c, Family guy, American dad, That 70's show, Enturage, The war at home och Joey

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VitoC

Ps.
Att hota ett företag, så patetiskt som OP gjorde, är bara pinsamt, och riktigt dumt, och otroligt korkat!
Ds.

Jag hotade inte någon , jag lovade

Edit : Ps. Jobbar du (VitoC) på nån sorts support någonstans eftersom du eftersträvar perfektion i kvittohanteringen ?

Visa signatur

Sär skrivning och fel stavning är jätte jobbigt.

Permalänk
Medlem

Kanske därför de har gått i konkurs och startar ett nytt bolag?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av regedit
Edit : Ps. Jobbar du (VitoC) på nån sorts support någonstans eftersom du eftersträvar perfektion i kvittohanteringen ?

Om jag minns rätt jobbar han på Telia.

Många riktiga företag bryr sig inte om kvitton, som redan nämnt. Men JoS är inte ett sådant.

Permalänk
Medlem

Fan Vitoc vad du är en riktig mister duktig!! Eller?
Läser du klart o tydlig så sa ju regedit att HAN INTE HAR KVITTO. Vad är det som är så svårt och förstå detta ?
Dom sa till honom att skicka in varan.
Sen så är det hans andra lurar av JOS som går paj. Vill man behålla en kund så gör man allt för den.
Sluta vara så jävla patetisk Vitoc och inse lite fakta, allt kan ju inte gå enligt regelboken som du kanske vill att man ska göra

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jens of Korea