ASUS jobbar på CrossFire

Permalänk
Melding Plague

ASUS jobbar på CrossFire

<font style="font-size: 10pt"><b>ASUS jobbar på CrossFire</b></font> <small class="small">tisdag 11 oktober av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
ASUS A8R-MVP är namnet på ASUS första moderkort som stödjer CrossFire. Moderkortet använder ATI:s nordbrygga RD480 och en sydbrygga från ULI. Moderkortet stödjer alla processorer för socket 939 inklusive Athlon 64 X2 och har fyra minnesplatser för upp till 4 GB RAM. Moderkortet är utrustat med två stycken PCI Express 8x och har ytterliggare en PCI Express 1x och tre vanliga PCI-platser. Andra funktioner är SATA, SATA-RAID, flera USB-portar, Gigabitnätverk och 6-kanligt ljudkort. Förhoppningsvis dyker det upp recensioner om moderkortet inom kort.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

bra att dem jobbar på...men blir nog DFI, för min del=D...

Visa signatur

----BF2----

abit AX78/ Hiper 480W/ AMD X2 6400+/ HIS 3870 ICQ T/Powercolor 3870/ Corsair DDR2 PC2-6400 4gb/ 200gb/ 320gb / 500gb / 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jeyta
bra att dem jobbar på...men blir nog DFI, för min del=D...

Samma här.

Visa signatur

3900X | Asus C8H | Trident Z 3800 | 6800 XT | MP600 | HX1000i | Core P5 | EK-WB

Permalänk
Medlem

Det vore skoj om dessu nya moderkort för socket 939 kommer snart. Men jag väljer nog också DFI (eller Abit eller Sapphire) före Asus, eftersom Asus brukar ha så dåliga alternativ för inställning av spänningar vilket är tråkigt då deras kort för övrigt kan vara intressanta.

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT