Webhallen! Va i h*****

Permalänk

Webhallen! Va i h*****

Lämnade in min L90d+ då det slutat fungera efter två dagar. Och jag lämnade in den för 3 VECKOR sedan. Va i helvete gör dem? Man frågar dem och de svara på mailet att de har mycket att göra och de sa de efter 2 veckor. Varför anställer de inte fler folk om det är mycket.

Naj! Imorn blir det jag som går dit och kräver pengarna tillbaka eller en ny skärm! Helt sjukt!

Förvånar mig inte om de ska få mig att tro att det är jag som pajjat den.

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk
Sötast

Har du ringt och frågat vad som händer?

Permalänk
Hedersmedlem

Dougremer: Att anställa folk är inte så simpelt, det är lätt hänt att man på ett företag har mycket att göra under exempelvis en månads tid. Att förutse att man kommer ha mycket att göra i förväg är inte alltid enkelt, och när det väl är mycket att göra så har ju ingen på företaget tid över för all den planering som krävs för att anställa någon. Anställning är en lång process kan jag lova dig.

Enligt din rätt som konsument skall felet åtgärdas "inom skälig tid", om du inte anser att företaget lyckas med det så föreslår jag att du tar kontakt med konsumentvägledaren på din kommun.

Varför skulle webbhallen övertyga dig om att du har pajjat den? Om det är fel på skärmen så ersätter leverantören det. Dom lever på sina kunder, då det är dem som köper. Inte vill dom väl att du skall vara missnöjd? Precis som alla andra företag så kommer de att gå så långt som de anser rimligt för att göra dig nöjd.

Visa signatur

//janson

Permalänk

Webhallen e riktigt usla...när det gäller kunder...har erfarenhet av det 2 gånger...en med en likadan skärm L90d+--

Dem har bra priser. Men kundbemötandet är rent av kasst.

Visa signatur

Phat Bass Shaker

Permalänk
Medlem

Jag bemöttes väldigt väl när jag lämnade tillbaka mitt defekta Epia-kort och blev lovad ett nytt när jag mailade en kille som jobbar med reklamationer och förklarade hur jag hade felsökt.

Men nu har jag väntat i över tre veckor på det nya och det är inte stabilt.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DJ_EDDIE88
Webhallen e riktigt usla...när det gäller kunder...har erfarenhet av det 2 gånger...en med en likadan skärm L90d+--

Dem har bra priser. Men kundbemötandet är rent av kasst.

hur bemötte du dem?

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk

Alltid blivit bemött väl på webhallen. Förväntade du dig att få en ny skärm dagen efter eller? Tar sin tid, och skulle inte förvåna mig om de har väldigt mycket att göra iomed flytten.

Permalänk
Medlem

Har lämnat in en bilstereo, den skickades då till ett centralt ställe i Stockholm (Extern Elektronik Service AB) och som man ser på deras hemsida är dom reparatörer åt väldigt många tillverkare och det är en hel del företag som säkert skickar sina saker dit istället för att själva sitta med någon person. Tog ganska exakt 1 månad att få tillbaka bilstereon

EDIT:
Skickades då som företagspaket och tog 1-2 dagar med posten. Så bara där tar det tid plus helgerna då dom inte jobbar och en del står stilla här i landet

Permalänk
Medlem

for your information så söker webhallen personal

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahl
hur bemötte du dem?

Precis.

Även om DJ_EDDIE88 säkert var jättetrevlig så är det faktum att en del människor är totala arslen när de ska reklamera saker eller klaga på något (detta har förmodligen att göra med att man är rädd för att inte få som man vill och har taggat sig själv till tusen) den vanligaste anledningen till att butiker bemöter vissa på ett sätt och andra på ett annat.

Det som är så otroligt är att det alltid är den som har reklamerat eller klagat som varit så trevlig så och alltid butikspersonalen som varit fruktansvärt otrevlig. Är inte det fantastiskt?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av janson
Dougremer: Att anställa folk är inte så simpelt, det är lätt hänt att man på ett företag har mycket att göra under exempelvis en månads tid. Att förutse att man kommer ha mycket att göra i förväg är inte alltid enkelt, och när det väl är mycket att göra så har ju ingen på företaget tid över för all den planering som krävs för att anställa någon. Anställning är en lång process kan jag lova dig.

Enligt din rätt som konsument skall felet åtgärdas "inom skälig tid", om du inte anser att företaget lyckas med det så föreslår jag att du tar kontakt med konsumentvägledaren på din kommun.

Jag vet att det tar tid. Men man kan förutspå att det kommer bli mycket att göra när man flyttar en hel butik. Ser jag som en stor anledning att bara kanske anställa folk provisoriskt.
Men, allt är ju relativt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av superjoppe
Alltid blivit bemött väl på webhallen. Förväntade du dig att få en ny skärm dagen efter eller? Tar sin tid, och skulle inte förvåna mig om de har väldigt mycket att göra iomed flytten.

Nej, bara en idiot förväntar sig något nytt dagen efter. Hade väl förväntat mig att få den efter ca 7-8 dagar (så lång tid tog det för mitt ramminne). Nu har det gått 22dagar. Visst att de kan ha mycket att göra, men som jag ser det borde man kunnat ana en topp.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome
Precis.

Även om DJ_EDDIE88 säkert var jättetrevlig så är det faktum att en del människor är totala arslen när de ska reklamera saker eller klaga på något (detta har förmodligen att göra med att man är rädd för att inte få som man vill och har taggat sig själv till tusen) den vanligaste anledningen till att butiker bemöter vissa på ett sätt och andra på ett annat.

Det som är så otroligt är att det alltid är den som har reklamerat eller klagat som varit så trevlig så och alltid butikspersonalen som varit fruktansvärt otrevlig. Är inte det fantastiskt?

Då var det väl tur att jag var så förstående.

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk

webbhallen är kanon, dessutom söker de ju folk nu
Flytten ut på sveavägen kommer nog boosta deras försäljning en del.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av catchmeifucan
webbhallen är kanon, dessutom söker de ju folk nu
Flytten ut på sveavägen kommer nog boosta deras försäljning en del.

Jo, de är en bra affär. Men man blir lite less nu när man vill ha sin skärm :S

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk

Som samsung och andra skärmtillverkare så finns det egna service-ställen att vända sig till, har inte viewsonic en sådan också ! Att vända sig till webhallen kan ju innebära precis det du råkat ut för, Dom skall testa den, sen skall dom ringa respektive reparationscenter (observera det är exakt samam ställe du ringer till isåfall, OM de inte kan få det som något slags d.o.a mot leverantör) få R.M.A och få allt okejat att dom i sin tur får en ny skärm och inte en begagnad reparerad tillbaks om dom tar en ur sitt eget lager. Och ja. allt detta har sin procedur. Skall man var aelak och säga att JA men 2 veckor. precis som jag läste i lite andra kommentarer så är det personalbrist. du är inte den enda som har en trasig produkt och även om det kan finnas viss förtur eftersom din bara är 2 dagar gammal kan man inte förvänta sig mirakel. En fråga... ringde du webhallen först och frågade hur du skulle gå tillväga eller gick du bara dit och va lite arrogant o rapp i käften o sa"den här e pajj ge mig ny NU !" ?

(Eftersom många produkter, såsom d-link och skärmar och ja, mycket annat, har egna service-ställen vill ju företagen helst inte ta i detta, eftersom det i slutändan innebär att kunden får vänta ännu längre, det finns vissa service-ställen som skickar ut en ny skärm per post, och du använder det emballaget för att förpacka in den defekta så du aldrig är utan en skärm, om du har en platt skärm där du har tillräckligt många döda pixlar för att uppfylla pixelpolicyn eller tillverkarens egna (t ex zero-bright-pixel) så är du inte utan en skärm, då har du ju alltid en fungerande skärm som visar bild)

Visa signatur

Dator-nörd sen 1995 :)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av catchmeifucan
webbhallen är kanon, dessutom söker de ju folk nu
Flytten ut på sveavägen kommer nog boosta deras försäljning en del.

Hoppas det, hittade ju aldrig den gamla stället

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Själv köpte jag två grejer från deras nya butik, sennheiser pc160 samt 512 corsair minne.. med några dagar mellanrum. BÅDA var defekta! Jag förstår vad de gör med de, får de in skadade produkter hela tiden eller leker de med att kasta runt i lagern ???

Det jobbiga var att gå fram och tillbaka hela tiden men vänteid kan jag inte klaga på, lämnade produkten ena dagen, dagen därefter fick jag svar att de var defekta och att jag fick hämta nya prylar.

Permalänk

Ja... vad ska man säga?

Visa signatur

○ Citera