Gigabyte GA-8N SLI Quad Royal testad

Permalänk
Melding Plague

Gigabyte GA-8N SLI Quad Royal testad

<font style="font-size: 10pt"><b>Gigabyte GA-8N SLI Quad Royal testad</b></font> <small class="small">torsdag 13 oktober av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
<a href="http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2561&p=1" target="_blank">AnandTech</a> har skrivit en recension om Gigabytes moderkort GA-8N SLI Quad Royal, som vi <a href="http://forum.sweclockers.com/showthread.php?threadid=504899"> nämnt</a> tidigare. Det speciella med moderkortet är att det har fyra stycken fysiska PCI Express x16-platser vilket gör att man kan använda fyra grafikkort och därför upp till 10 stycken skärmar samtidigt. Moderkortet stödjer Intelprocessorer och SLI bland annat. Man kan dock bara använda två grafikkort i SLI och inte fyra stycken.
<br />
<br /><i>The Gigabyte 8N SLI Quad Royal is an excellent and very unique product offering. This board will more than satisfy most Intel enthusiasts and is an excellent companion for the Intel Pentium D processor series. In fact, NVIDIA has solved their dual core compatibility issues, which allowed this board to shine as a general usage workstation with the unique advantage of offering up to10 display output. </i>
<br />
<br />Läs hela testet hos <a href="http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2561&p=1" target="_blank">AnandTech</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

10 skärmar...
jag vill bygga mig en riktigt fin liten hörna nu...
nån som har 10st 21" tft:er till salu??? (skämtar)

nae, seriöst låter det som någonting riktigt kul för de som vill köra multiscreen system...
börjar faktiskt klia lite i fingrarna, även om plånboken säger nej

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

Ser fint ut, men kommer den komma ut på marknaden eller? Inte många som skulle köpa då tror jag inte Priset lär vara några tusenlappar.

Hade varit spännande att ha 4 st Asus N7800GT Dual och se vad den presterade

Permalänk

Skulle vart roligare om de testat typ 3dmark05 med 4 st 7800gtx...

Permalänk
Medlem

10 skärmar? 4 grafikkort gånger två portar per graffe blir väl 8 skärmar?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exige
10 skärmar? 4 grafikkort gånger två portar per graffe blir väl 8 skärmar?

Men 10/4 blir ju 2,5 skärmar per kort

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exige
10 skärmar? 4 grafikkort gånger två portar per graffe blir väl 8 skärmar?

Finns grafikkort med flera utgångar, t.ex. vissa Matroxkort. Kan även använda tv-ut som en bildskärm.
Dock klarar inte Windows av fler än 10 bildskärmar vad jag har förstått.

Visa signatur

kill -s SIGCHLD `pidof Kenny`
bash: Oh my god, they killed Kenny
init: You Bastards

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exige
10 skärmar? 4 grafikkort gånger två portar per graffe blir väl 8 skärmar?

... från testet:

This motherboard's primary design feature is quad graphics capability with the ability to drive 10 displays by utilizing two Gigabyte GV-3D1-68GT revision 2 cards, which support up to four displays per card, and then including an additional NVIDIA based PCI Express video card. You can also install four PCI Express video cards and one PCI based video card in order to reach the maximum ten display configuration, but this defeats the purpose of utilizing the latest video card technology in a performance oriented board.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Avstängd

Vad är poängen? Jag menar för det första kör dom på P4, som är ganska dålig på att utnyttja SLI. Sen kör dom med en dualcore på 3.2GHz.
Sen så får man inte ens se vad dom 4 portarna går för genom att stoppa i 4 fina kort?
Så meningslöst test. Nu har man fortfarande inte en aning om det är värt något.

Permalänk
Medlem

Tur för Kinc att han är sponsrad nu om han blir tvungen att börja köra med 4 st grafikkort

Visa signatur

jag är lyckligare än du. Jag är bra på poker...

Permalänk
Medlem

Går ju bara att SLI:a två grafikkort än så länge dock...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Om det är sant så förstår jag inte poängen med att ha 4 portar.

Visa signatur

Asus TUF Gaming B650 PLUS WIFI
AMD Ryzen 7 7800X3D
Arctic Liquid Freezer II 420
32 Gb DDR5 6000 MHz CL30
MSI GTX 1660 Ti 6GB OC