Teetow:
Nej dom fattar ju inte orden men dom reagerar på tonläge och även kropp språk,
man lär ju hundar att förknippa ljudet med en rörelse tex vacker tass å vips så får du tassen eller sitt...
så NEJ för min hund de är typ LÄGG AV och de brukar den fatta även om jag inte sitter i samma rum, de räcker med att den hör att jag säger de så slutar den...
Så det skulle vara roligt och testa om de fungerar, har testat demot av webcamXP där kan man välja att webcamen ska övervaka på ljud å när de låter över en viss Db så börjar den spela in film med ljud... går även att välja att den ska spela upp en exe fil om så önskas... men tyvär har jag inte kommit på nått bra sätt att få ett ljud att spelas upp en gång bara
( den dagen min hyersvärd ringde hade hunden skällt över 45 ggr på 2 timmar... ändå valde jag att den inte skulle reagera på ljud under 90 Db)
Har även sett att de finns ett halsband som Sprayar ut en luktfri vätska när den skäller och
de tycker hunden är obehagligt enligt de jag har läst... felet är att prylen kostar 900 pix och
man måste ha halsbandet på den i 2 - 3 veckor inan man kan starta spray funktionen så att den inte förknippar sprayen med det nya halsbandet...