Permalänk

Handla på EBAY

HEj jag undrar hur man gör om man vill handla på ebay och inte har paypal.

Jag har via föreningssparbanken e-kort mastercard men man kan ju itne precis registrera sig på paypal pga av att man måste ha 3 kontrollsiffror... så nån får gärna hjälpa mig!

Visa signatur

...i own your face...

Permalänk
Medlem

Skaffa ett visa kort, alt kan du väl sätta in pengar på snubbens bank-konto...

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite:
För lite mer 2 veckor sen så vann jag en auktion på eBay på ett GF6800GT och betalade säljaren (266 dollar + 100 dollar frakt, jag blev väldigt överraskad).. Det var en fredag, på torsdagen veckan efter fick jag ett mail om att han hade fått tillbaka kortet från sverige (tror jag det var), för det krävdes att det stod mottagarens telefonnummer på paketet för att det skulle få komma fram. Fort som attan mailar jag tillbaka telefonnummer. Nu har det gått en vecka till och jag har inte sett till kortet än. Killen svarar inte på sin mail sen i början av veckan.. kan det vara så illa att han blåst mig på ~2888kr, eller tar det tid att frakta från "Akron, OH #####, United States" till sthlm? Lite orolig börjar man bli =/

Permalänk
Medlem

Låter defenitivt som att du har blivit blåst Varför i hela ***** skulle tele nummret behöva stå på paketet?

Permalänk
Medlem

=(
så här skrev han, btw om telefonnummergrejen:
"Today (Thursday October 6th) UPS (United Parcel Service) returned your package from Sweden, according to new customs laws, all packages must include the receivers phone number along with their address, so please send me an email with your phone number and i will send that out either today depending on when you write back, or tomorrow.

Thanks and sorry for the United States' inconvience,

Alex"

(hans namn och adress och grejs står i ett mail jag fick, undrar om dom stämmer? det var i anslutning till att jag betalade via Paypal)

Permalänk

Är sjävklart efter som det skickas med budbil. Dom ringer och säger när dom kan leverara paketet. Dom åker ju inte #random" och lämnar paketen. Utan dom ringer och säger jag kan komma om en timme är det ok? Om inte det funkar så bestämmer man en tid. Så har det varit med mina leveranser från fedex.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Ok, jag antar att jag väntar ett par veckor till, för jag kollade på eBay/Paypal, man får tillbaka pengarna om man inte fått det man betalat för, i princip, Paypal måste utreda om man har rätt att få tillbaka pengarna..
Han skickar paketet med UPS (www.ups.com).. så jag får hoppas dom ringer när man är hemma då.. jag lämnade nämligen hemnumret i tron om att "aja, whatever, det kommer väl till nåt standard-uthämtningsställe"... Det här ska nog lösa sig =p

Permalänk
Medlem

Umm... Skickar han med UPS så har han garanterat ett tracking # så begär det av han.

Permalänk
Medlem

Jo, det har jag koll på att man kan få, men han har inte svarat på mail sen förra helgen, då han skulle skicka paketet igen, vilket talar lite för att han blåst mig.. Men vi får se om nån vecka helt enkelt.. känns lite misstänkt dock..

Permalänk
Medlem

Vissa firmor i USA kräver att paketet har telefonnummer innan det skickas, har inget med tullen att göra som han skriver..
Även om det skulle det vara så, så skulle det definitivt inte ha kommit till Sverige, genom tullen och tillbaka på mindre än en vecka.
skulle tro att du är blåst faktiskt

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Jag kollade tid och kostnad för ett paket liknande det han borde skicka och om jag skickade det på fredagen så skulle det komma fram på måndagen (med 100-dollarsfrakten), så det kan ligga lite sanning i det säljaren påstår.. även om jag börjat bli väldigt skeptisk under senaste veckan..

Permalänk
Medlem

Jo, men UPS skulle nog inte ens låta paketet gå iväg om dom hade sådanna regler.

Sen säger vi 4 dagar (Fredag, Lördag, Söndag, Måndag) för det att komma fram, vi gissar på att det ligger i väntan på eller i ett flygplan i 2 dagar (lördag, söndag).

Då har vi måndag och tisdag som tullen ska leka med det, sen skicka iväg det, så tisdag, onsdag, torsdag, fredag..

Tror förstås inte att tullen investerar i samma hastighet på paketet tillbaka..

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Nu kanske jag försvarar honom för mycket för mitt eget bästa men han kan ju ha menat att det kom tillbaka till honom efter att ha legat hos ups tis/ons (dvs kommit till dom tis, skickat tillbaka på ons, till honom tors), så det kanske inte ens lämnat usa.. fast det stämmer ju inte med att han skrev "returned from sweden" då...