Seagate introducerar Barracuda 7200.9

Permalänk
Melding Plague

Seagate introducerar Barracuda 7200.9

<font style="font-size: 10pt"><b>Seagate introducerar Barracuda 7200.9</b></font> <small class="small">måndag 10 oktober av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
Seagate har i dagarna formellt lanserat deras senaste version i Barracuda-serien, 7200.9, som ska stödja stora delar av SATA version 2.5 och dessutom har nya plattor med låg densitet. Modeller varierar mellan 40 GB till 500 GB med 2, 4 och 16 MB cache där hårddiskarna med mycket lagringsutrymme har 16 MB. Serien stödjer en överföringshastighet på upp till 300 MB per sekund och en funktion som automatiskt reglerar överföringshastigheten beroende på SATA-kontrollen så man inte behöver göra det själv. Native Command Queuing stödjs också. Hårddiskarna har även Seagates 5 års garanti.
<br />
<br />Barracuda 7200.9 finns redan i vissa svenska datorbutiker.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

fortfarande 7200rpm, bläh.

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pingy
fortfarande 7200rpm, bläh.

Lär nog fortsätta vara det tills dom kan få bort ljudet från 10K diskar och uppåt.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Relik 📜

300MB/s?

Ojdå..

Ska det inte vara 300mbit/s?

Eller ligger jag så hopplöst efter i mitt hårddiskkunnande?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
300MB/s?

Ojdå..

Ska det inte vara 300mbit/s?

Eller ligger jag så hopplöst efter i mitt hårddiskkunnande?

Det ska vara 300MB/s

Visa signatur

:: MAIN :: Asrock P67 Extreme4 :: 2500K :: 970 GTX :: HP W2207 :: Corsair 16GB :: TRUE :: Samsung 850 :: Logitech diNovo Edge :: HTPC :: ION :: Intel X-25 G2 :: Array R2 :: Samsung F4 ::

Permalänk
Medlem

låter gött, nån som vet vilka svenska datorbutiker som säljer disken?

Visa signatur

Dator 1: Venice 3200+ | Asus A8N-e | X800XL | 1GB Pc3200 | Samsung 250GB Sata | Western Digital 250GB Sata | Seagate 200GB Sata | 400W FSP | SB X-Fi Xtrememusic | LG 40x12x12 | Antec SLK3000B
Dator 2: Intel P3 1GHz | Asus TUSC-2c | GF4 Ti4200 | 512MB PC133 | Samsung 80GB | SB Audigy | Coolermaster Cavalier 4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pingy
fortfarande 7200rpm, bläh.

Köp Seagate Cheetah om du vill ha upp till 15K RPM diskar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sidde
Köp Seagate Cheetah om du vill ha upp till 15K RPM diskar.

+ kontrollerkort...

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyhet
<font style="font-size: 10pt"><b>Seagate introducerar Barracuda 7200.9</b></font> <small class="small">måndag 10 oktober av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
Seagate har i dagarna formellt lanserat deras senaste version i Barracuda-serien, 7200.9, som ska stödja stora delar av SATA version 2.5 och dessutom har nya plattor med låg densitet. Modeller varierar mellan 40 GB till 500 GB med 2, 4 och 16 MB cache där hårddiskarna med mycket lagringsutrymme har 16 MB. Serien stödjer en överföringshastighet på upp till 300 MB per sekund och en funktion som automatiskt reglerar överföringshastigheten beroende på SATA-kontrollen så man inte behöver göra det själv. Native Command Queuing stödjs också. Hårddiskarna har även Seagates 5 års garanti.
<br />
<br />Barracuda 7200.9 finns redan i vissa svenska datorbutiker.

ska inte plattorna ha hög densitet? eller snackar du om materialets densitet och jag om datadensiteten?

http://www.anandtech.com/storage/showdoc.aspx?i=2559 btw

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk
Medlem

asso nu ska vi klargöra:) de är ju inte 300 MB/sek.. de är vad interfacet klarar i PEAKar att skicka från hdcachen, hdminne->sata2 alltså.
Tyvärr verkar det som 7200.9:ans Sustained transfer rate (den "mer korrekta") inte är den snabbaste... med tanke på att dom använder 4*125GB plattor. och inte 160GB som dom har på andra modeller.

Får väll fortsätta o vänta på Perpendicular inspelning till 3.5"are antar ja :C

Permalänk
Medlem

125GB-plattor, 4 stycken för 500GB. :/ Deprimerande nyheter...

Permalänk

Va? Har Seagate börjat med 4 plattor? När började dom med det?

Visa signatur

- "ZyberZone är min nya hjälte." - LazyDroog, 2004-09-12 13:23
- "Saying that Java is nice because it works on all OS's is like saying that anal sex is nice because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

Sen deras 400 gb disk kom.

Permalänk
Medlem

Sen 500GB disken kom menar du. 7200.8 400GB har 3 st 134GB plattor.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

Jo, my bad :/