någon med erfarenhet av duwaldt.se?

Permalänk

någon med erfarenhet av duwaldt.se?

Någon som handlat från duwaldt.se och kan säga ifall de är seriösa? Sökt runt på internet men har inte hittat något negativt om dem, dock heller inget positivt. Verkar vara osynliga

Permalänk
Medlem

Om du vill skicka pengar till ett företag(snarare en 19 årig grabb) som inte skriver någon som helst vettig information om sig själv, där du bara kan kontakta genom mail och inte har org nummer eller adress skrivet på sidan, så ja, köp från dem...

Här är det som står om den som reggat addressen:

name.name: duwaldt.se
*domainname.status: REGISTRERAT
*domainname.regdate: 2004-03-23

*domainname.dns.data:
duwaldt.se.NSns1.g9dns.net.
duwaldt.se.NSns2.g9dns.net.

*contract_number: 102-698-975
*status: UPPRATTAT
*holder: MD Solutions
*contact_info.email: -

Permalänk

Men om jag beställer med faktura som betalningssätt som det går att göra så borde det vara lite säkrare?

EDIT: Jag har beställt ett par minnen mot fakturabetalning nu, vi får se hur det går.

Permalänk
Medlem

Om man driver en enskild firma så är personnummret detsamma som organisationsnummret, jag förstår att man inte vill skylta med hela sitt personnummer på en internetsida.

Permalänk

men om jag beställer med faktura finns det väl inte många sätt han kan blåsa mig på? Får ju hem varan och har en månad att betala fakturan - gott om tid att kolla så att allt är OK med varan.

Permalänk
Medlem

Om du inte får en tegelsten i paketet och sedan får ett kreditföretag efter dig med inkasso och hela köret. Men det låter kanske lite långsökt.

Permalänk
Medlem

Ingen fara med Mattias (han som äger duwaldt.se) , han var kund hos mig tidigare då jag ägde gate9 (där sidan ligger) och vi fick aldrig några klagomål från nån, har också personligen haft lite affärer med honom och aldrig stött på några problem.

Tuta och kör.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk

hmm, ja låter lite ostabilt men inget negativt än så länge. Om minnena kommer och allt är OK så blir det till att beställa mer.

Permalänk

Kan även jag gå i god för Mattias och duwaldt.se, har själv inte handlat av honom men har bara gott att säga om honom.

Permalänk

Det var en intressant tråd, ur en principiell synvinkel. Personliga omdömen och rekommendationer är viktiga. Man ska naturligtvis inte döma ut en person direkt pga dennes ålder, men viss försiktighet kan förstås vara bra.

Permalänk

Peppelorum: På vilket sätt kan du gå i god för honom då?

precis vad jag kände. Han får ju goda vitsord så jag dömer inte ut honom. Men jag föredrar att skaffa eget omdöme utav erfarenhet. Då beställer en testprodukt och ser hur det går.

Permalänk
Medlem

har kollat lite på sidan nu, han har ju onekligen bra priser. Är det +moms eller e det priset som står som gäller? 819:- för en maxtor 250 gig måste vara välldigt bra pris eller? DB tar väll typ 950:- eller va det va

Visa signatur

iMac 27" 2.8GHz Quad-Core Intel Core i7 - 8GB 1066MHz DDR3 SDRAM - ATI Radeon HD 4850 512MB - 2TB Serial ATA Drive - 8x double-layer SuperDrive

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T-birds
har kollat lite på sidan nu, han har ju onekligen bra priser. Är det +moms eller e det priset som står som gäller? 819:- för en maxtor 250 gig måste vara välldigt bra pris eller? DB tar väll typ 950:- eller va det va

Han tar 1100:- för en 300gb s-ata maxtor disk... Blir fan sugen... Hitachi's 400gb disk som jag vill ha kostar ju 2700:-.... Måste stå fel...

1900:- för en 400gb WD disk s-ata

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av catchmeifucan
Peppelorum: På vilket sätt kan du gå i god för honom då?

precis vad jag kände. Han får ju goda vitsord så jag dömer inte ut honom. Men jag föredrar att skaffa eget omdöme utav erfarenhet. Då beställer en testprodukt och ser hur det går.

Jag ordnade hans första webshop (hopkodad för en kurs i webprogrammering) för mer än tre år sedan nu (då för en annan domän, samma firma dock), han är precis som jag ganska aktiv i #debian.se@freenode. Är i uppstarten att börja samarbeta om lite större projekt med honom.

Permalänk
Medlem

Webshopen är som BEKANT inte ens igång.. om ni läser på framsidan så..

Permalänk
Medlem

Fanns en tråd om detta på Buggy:
http://www.tbg.nu/news_show/53175/1

Citat:

Ursprungligen inskrivet av T-birds
har kollat lite på sidan nu, han har ju onekligen bra priser. Är det +moms eller e det priset som står som gäller? 819:- för en maxtor 250 gig måste vara välldigt bra pris eller? DB tar väll
typ 950:- eller va det va

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredrol
Fanns en tråd om detta på Buggy:
http://www.tbg.nu/news_show/53175/1

att så många ska hålla på å fiffla.. blir så trött, tror alla e ute efter att lura sina kunder.. undra vad man tänker med när man sätter upp ett företag och ska lura en massa kunder:rolleyes:

Visa signatur

iMac 27" 2.8GHz Quad-Core Intel Core i7 - 8GB 1066MHz DDR3 SDRAM - ATI Radeon HD 4850 512MB - 2TB Serial ATA Drive - 8x double-layer SuperDrive

Permalänk
Avstängd

bara jag som inte kan beställa via faktura?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fordie
bara jag som inte kan beställa via faktura?

webbshopen är inte öppen än...