kompletts lagerstatus

Permalänk

kompletts lagerstatus

Ändras lagerstatusen realtid när man handlar hos komplett? Det vill säga ändras produktantalet när man har lagt en order eller när de packat klart och levererat, någon som vet?

Visa signatur

This plan is so perfect, It's retarded!

Permalänk
Medlem

Skulle tro att det ändras direkt, lite dumt att vänta tills någon har kontrollerat ordern innan man drar bort det då det snabbt skulle kunna bli överbokat och en hel del sura kunder då.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Komplett.se

Hej!

Stämmer att vår lagerstatus uppdateras i realtid.

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Härligt att se Komplett själva här på forumet. Inte ofta man gör det så mer utav det, tackar

Permalänk

Härligt!

Visa signatur

This plan is so perfect, It's retarded!

Permalänk
Medlem

När skall ni ha infört detta?
Då jag inte alltid fått det jag har beställt, trots att det står i lager

Så jag skulle vilja ha ett bättre svar än - så - Vidare "inbillar" jag mig att realtidslager är relativt svårt att hantera och i så fall när är det realtid - när varan läggs i kundkorgen - när jag går till kassan - eller när jag har sänt ordern - eller rent av när ni har bekräftat ordern
eller kanske när produkten är plockad från lager och det är paketerat osv osv

Så upp till förklaring tack.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sebastian/KPS
Hej!

Stämmer att vår lagerstatus uppdateras i realtid.

Permalänk
Medlem

Sebastian/KPS: har en off topic fråga, Jag beställde Moderkort och CPU o Måndags innan kl 10. När borde jag ha grejerna? (är bestält på min Fars företag så kan inte spåra)

/Frazz

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av reg edit
Så upp till förklaring tack.

Jisses, vad trevlig du verkar då. Det är lätt att vara modig när man är anonym, eller vad säger man?

Förmodligen ändras lagerstatusen i samband med att du bekräftat ditt köp.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Den som observerar - säger inget - den som agerar - gör något - den som ifrågasätter - menar illa?

Hur går detta ihop?

Vad har anonym med det hela att göra?
Är du anonym?
Ja förmodligen
Varför - ja tänk efter själv?

Frågan är riktad mot komplett - har du inte sett detta - så vet du nu detta.
Av en som vågar vara anonym.

Tack för ditt svar - det kan vara så enkelt ja.
Men fortfarande har jag inte fått saker som jag har beställt fasttän det har stått i lager när jag beställt.

Så frågan kvarstår när infördes realtid och när är varan bokad?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome
Jisses, vad trevlig du verkar då. Det är lätt att vara modig när man är anonym, eller vad säger man?

Förmodligen ändras lagerstatusen i samband med att du bekräftat ditt köp.

Permalänk
Komplett.se
Citat:

Ursprungligen inskrivet av reg edit
När skall ni ha infört detta?
Då jag inte alltid fått det jag har beställt, trots att det står i lager

Så jag skulle vilja ha ett bättre svar än - så - Vidare "inbillar" jag mig att realtidslager är relativt svårt att hantera och i så fall när är det realtid - när varan läggs i kundkorgen - när jag går till kassan - eller när jag har sänt ordern - eller rent av när ni har bekräftat ordern
eller kanske när produkten är plockad från lager och det är paketerat osv osv

Så upp till förklaring tack.

Hej!

"Upp till förklaring" då

Vad som menas med "realtid" kan ju möjligen diskuteras. Vår web läser kontinuerligt av lagerstatus från vårt affärssystem och för över denna information direkt till webben. Uppdatering görs inte varje sekund då detta givetvis är en kapacitetsfråga som är svår att lösa. Uppdatering av lagerstatus skall göras 2 minuter efter slutfört köp (efter det du har tryckt på "slutför"-knappen).

Citat:
Då jag inte alltid fått det jag har beställt, trots att det står i lager.

Det här är alldeles för diffust för att jag skall kunna kommentera något om saken. Det jag vet är att vi inte haft några leveransproblem och att vi fortsatt har några av Sveriges snabbaste leveranser. Om det har hänt något med din order så behöver jag ordernummer via PM för att kunna hjälpa dig bättre.

djfrazz
Jag rekommenderar dig att gå in på ditt konto för att se vad statusen på din order är - annars behöver jag kund eller ordernummer. Varan borde ha skickats igår om den fanns i lager.

Hoppas det var svar på era frågor

MVh
sebastian
komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Snabbt och stort tack

Exemplariskt
-skött

Den ordern jag tänker på är ett tidigare ärende - som är utagerat därav frågan när infördes realtid(vilket ni inte behöver svara på) då jag kan gissa mig till när de hela har införts

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sebastian/KPS
Hej!

"Upp till förklaring" då

Vad som menas med "realtid" kan ju möjligen diskuteras. Vår web läser kontinuerligt av lagerstatus från vårt affärssystem och för över denna information direkt till webben. Uppdatering görs inte varje sekund då detta givetvis är en kapacitetsfråga som är svår att lösa. Uppdatering av lagerstatus skall göras 2 minuter efter slutfört köp (efter det du har tryckt på "slutför"-knappen).

Citat:
Då jag inte alltid fått det jag har beställt, trots att det står i lager.

Det här är alldeles för diffust för att jag skall kunna kommentera något om saken. Det jag vet är att vi inte haft några leveransproblem och att vi fortsatt har några av Sveriges snabbaste leveranser. Om det har hänt något med din order så behöver jag ordernummer via PM för att kunna hjälpa dig bättre.

djfrazz
Jag rekommenderar dig att gå in på ditt konto för att se vad statusen på din order är - annars behöver jag kund eller ordernummer. Varan borde ha skickats igår om den fanns i lager.

Hoppas det var svar på era frågor

MVh
sebastian
komplett.se