HP återkallar 135 000 batterier

Permalänk
Melding Plague

HP återkallar 135 000 batterier

<font style="font-size: 10pt"><b>HP återkallar 135 000 batterier</b></font> <small class="small">söndag 16 oktober av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
Tillverkaren Hewlett-Packard återkallar batterier som används på vissa av deras bärbara datorer. Anledningen är att batterierna kan börja brinna. De påverkade batterierna såldes mellan mars 2004 och maj 2005 och hittills har ett dussintal personer rapproterat att deras batterier fattat eld. Modeller som använder batterierna inkluderar flera under namnet HP Pavilion, Compaq Presario, HP Compaq och Compaq Evo. Detta är inte första gången HP haft problem. Förra året återkallades 900 000 bärbara datorer pga. minnesproblem.
<br />
<br />Se hela listan med påverkade bärbara datorer hos <a href="http://bpr.hpordercenter.com/bpr/" target="_blank">HP</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem
Permalänk

inte förvånad =/

Visa signatur

| ASUS P5W DH Deluxe | Intel C2D E6600 | 4GB Corsair DDR2 6400 | Gainward 7950GX2 1GB | Raptor 74GB (system) + 1.7TB (lagring) |
| Samsung 20" Wide TFT | Hyundai L90D+ | Plextor 708A | Nec 3520A | Logitech MX518 | Enermax 550W |
| Laptop: 2.0GHz | 1GB | 6800go | 17" Wide 1920x1200 | DVD-RW | 4618 3DMark05 | (Dell Ins 9300) Dell 9300-Tråd

Permalänk
Medlem

puh... mitt batt var inte en av de drabbade

Permalänk
Medlem

Min är med, men jag har inte något kvitto på min

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LocSin
puh... mitt batt var inte en av de drabbade

Om man inte har haft några problem med batteriet så är det väl bara positivt att de byter ut det då ditt batteri är ca: 1 år gammalt och nu hade du fått ett helt nytt, gratis...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KiRnEh
Om man inte har haft några problem med batteriet så är det väl bara positivt att de byter ut det då ditt batteri är ca: 1 år gammalt och nu hade du fått ett helt nytt, gratis...

Sant, men jag har tyvärr inte kvittot kvar, det försvann när jag bytte ort för universitets studier

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LocSin
Sant, men jag har tyvärr inte kvittot kvar, det försvann när jag bytte ort för universitets studier

Kolla om det spelar någon roll... de godkänner antagligen ditt gamla batteri som bevis på att du behöver ett nytt.

Permalänk
Medlem

Du behöver inget kvitto, du skriver bara in serienumret på batteriet och datorn, lite ledsen blir man när mitt batteris serienummer inte fungerade, börja på 4.5 timmars batteritid, nu är jag nere på 1:40.