*MISSA INTE DETTA* hur lyckas killen?

Permalänk

*MISSA INTE DETTA* hur lyckas killen?

Visa signatur

Cooler Master HAF 832 | Corsair 650HX | ASUS P7P55D-E PRO | Intel core i5 750@3.71 | Noctua NH-D14 | Corsair XMS3 DDR3 4x2GB | Sapphire hd5870 Vapor-X | Intel X25-M G2 80GB | Nuforce µDAC

Permalänk

*host host*
Stöldgods?

Men allvarligt talat så verkar det konstigt, har inte dom fabriksgaranti från t. ex. AMD?

Men ett oreggat nummer låter inge bra....

Visa signatur

[MSI SpeedSter-FA4][Pentium M 770@160*16][X800GTO2 LE][A-Data PC4300 2GB][Maxtor 300GB S-ATA 16MB][NEC ND-3520A IDE][Thermaltake Xaser Tsunami Svart Aluminium][Hiper Type R 480W] //Betty (Kung Pow) [Outdated]

Permalänk

Oreggat nummer + jagsaljerbilligt@spray.se.. säääääkert!

Lägg till det att man alltid har garanti enligt lag.

Det finns dock säkert några som kommer testa att köpa.. inväntar snyfttrådar här inom kort

Permalänk

mm, man kan ju hålla med om att priserna är lockande

2st 7800gtx för 5k

Visa signatur

Cooler Master HAF 832 | Corsair 650HX | ASUS P7P55D-E PRO | Intel core i5 750@3.71 | Noctua NH-D14 | Corsair XMS3 DDR3 4x2GB | Sapphire hd5870 Vapor-X | Intel X25-M G2 80GB | Nuforce µDAC

Permalänk

Känner igen detta, fast med mobiltelefoner. En kille i Skelleftehamn. Fanns inspelade samtal där killen rörde till bla sitt namn.

Edit: [...]

[i]Redigerat av Castor: Länk borttagen. Var vänliga respektera PUL.[/i]

Permalänk

hmm.... någon borde lägga upp detta på förstasidan :/

Visa signatur

Cooler Master HAF 832 | Corsair 650HX | ASUS P7P55D-E PRO | Intel core i5 750@3.71 | Noctua NH-D14 | Corsair XMS3 DDR3 4x2GB | Sapphire hd5870 Vapor-X | Intel X25-M G2 80GB | Nuforce µDAC

Permalänk
Medlem

Någon borde plocka bort annonserna...

Permalänk
Medlem

roligt o lyssna på de inspelade samtalen

Visa signatur

"Go mad, möed mad, mad i rättan ti osse madaro"
flickr

Permalänk

jag vill ha ett par högtalare!

edit: såg att anonserna är borta nu...

Visa signatur

Cooler Master HAF 832 | Corsair 650HX | ASUS P7P55D-E PRO | Intel core i5 750@3.71 | Noctua NH-D14 | Corsair XMS3 DDR3 4x2GB | Sapphire hd5870 Vapor-X | Intel X25-M G2 80GB | Nuforce µDAC

Permalänk

jag som var nere på kassa service nyss och de hade lunchstängt. Tänkte sätta in pengar ! Hehe hade vart 3e gången gilt annars jag blivit lurad på grafikkort.

EDIT:

Det var samma konto nr som jag fick av han som i annonsen!

Okej det är lureri! akta er...

FSB: 8420-2 973 383 422-1.

Guldros till han som gav länken till sidan.

---------

Såhär skrev han i mailet, när jag skrev att jag skulle gå ner och betala in pengarna.
Nån som har blivit blåst av denna kille och känner för att få tillbaka pengarna, ev en hämd ? PM:a mig.
Dock mot ett litet pristillägg.

Från: jagsaljerbilligt <jagsaljerbilligt@spray.se>
Skickat: den 18 oktober 2005 11:51:16
Till: "Christoffer" <sixten_jarnberg@hotmail.com>
Ämne: Re: Re: Re: 7800GTX

| | | Inkorgen

men erkänn, det var bra skrivet av mig

hehe han erkänner själv

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hammarslag
jag som var nere på kassa service nyss och de hade lunchstängt. Tänkte sätta in pengar ! Hehe hade vart 3e gången gilt annars jag blivit lurad på grafikkort.

EDIT:

Det var samma konto nr som jag fick av han som i annonsen!

Okej det är lureri! akta er...

FSB: 8420-2 973 383 422-1.

Guldros till han som gav länken till sidan.

---------

Såhär skrev han i mailet, när jag skrev att jag skulle gå ner och betala in pengarna.
Nån som har blivit blåst av denna kille och känner för att få tillbaka pengarna, ev en hämd ? PM:a mig.
Dock mot ett litet pristillägg.

Från: jagsaljerbilligt <jagsaljerbilligt@spray.se>
Skickat: den 18 oktober 2005 11:51:16
Till: "Christoffer" <sixten_jarnberg@hotmail.com>
Ämne: Re: Re: Re: 7800GTX

| | | Inkorgen

men erkänn, det var bra skrivet av mig

hehe han erkänner själv

Säg inte på allvar att du tänkte skänka bort pengar en tredje gång!?
Köp grafikkort i butik är mitt tips till dig.

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triss
Säg inte på allvar att du tänkte skänka bort pengar en tredje gång!?
Köp grafikkort i butik är mitt tips till dig.

Hehe jo seriöst ! när jag pratade med han svalde jag hans företags snack stenhårt.
Tyvärr.
Vet att det går att göra bra klipp på nätet, men de dyker inte upp så ofta.

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hammarslag
Hehe jo seriöst ! när jag pratade med han svalde jag hans företags snack stenhårt.
Tyvärr.
Vet att det går att göra bra klipp på nätet, men de dyker inte upp så ofta.

du bandade inte samtalet eller?

Visa signatur

Cooler Master HAF 832 | Corsair 650HX | ASUS P7P55D-E PRO | Intel core i5 750@3.71 | Noctua NH-D14 | Corsair XMS3 DDR3 4x2GB | Sapphire hd5870 Vapor-X | Intel X25-M G2 80GB | Nuforce µDAC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hammarslag
Hehe jo seriöst ! när jag pratade med han svalde jag hans företags snack stenhårt.
Tyvärr.
Vet att det går att göra bra klipp på nätet, men de dyker inte upp så ofta.

Ärligt talat..

Att bli blåst tre gånger är inte otur, det är att vara klantig och ouppmärksam

Visa signatur

"I read these books, any books, to develop my command and knowledge in the english language. I read to further my education, miss Kenton"

Permalänk
Geeks
Grundare

Vad tycker ni som handlar är det säkraste sättet att genomföra en affär på? Att betala i förskott skall man aldrig göra, men det händer att man gör det i alla fall.

Vi har fått som förslag att införa Paysafe garanti på SweClockers marknad(http://www.paysafe.se), någon som testat det förut?

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bjarte
Ärligt talat..

Att bli blåst tre gånger är inte otur, det är att vara klantig och ouppmärksam

Ja pappa.

Förövrigt funkar blockets köpgaranti riktigt bra, men lite surt för säljaren då det tar ett par dagar extra att få pengarna, men då får man det man betalar för ifs.

Har gjort många köp med förskotts betalning, tex Peltier/vattenkylningssytemet ja nyss köpet.
Ruskigt bra köpare, han hann inte skicka paketet som han lovade, så han åkte 6mil med det hem till dörren med mig + att han köpte 5m PVC slang och bjöd på det så ja kunde få igång skiten direkt.

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Medlem

Asså det enda säkra alternativet är ju om marknaden agerar mellanhand både för pengar och varan.

dubbla fraktavgifter (kan vara acceptabelt för dyrare saker) + någon/några dagars extra leveranstid. + avgift till marknadshållaren för tjänsten.

Kanske finns en liten marknad för det.

Visa signatur

optimisten påstår att vi lever i den bästa av världar, medan pessimisten fruktar att det är sant

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Edin
Vad tycker ni som handlar är det säkraste sättet att genomföra en affär på? Att betala i förskott skall man aldrig göra, men det händer att man gör det i alla fall.

Vi har fått som förslag att införa Paysafe garanti på SweClockers marknad(http://www.paysafe.se), någon som testat det förut?

Betala i förskott brukar jag göra fast bara till sådanna som har varit medlemmar längre och aktiva i dom ställena jag köper.
Men det fungerar inte här lika bra för här ser man bara om personen varit medlem länge men kanske skrivit 1 gång? och sedan skulle man få 10000 idioter som spammar bara och vill ha högre inläggrank....

Kanske ni borde göra så att man måste skriva personnummer,namn,adress att få sälja här?
Borde avskrämma vissa bluff-försäljare då.

Och kanske någotslags omdömmes sida av säljare skulle vara bra? kanske finns redan?

Visa signatur

Olen Jumala ja Rafaelin enkeli tulee hakemaan teiät!
Tackar Grillcliff för varningen och det kan du uppfatta hur du vill.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LordTTK
Betala i förskott brukar jag göra fast bara till sådanna som har varit medlemmar längre och aktiva i dom ställena jag köper.
Men det fungerar inte här lika bra för här ser man bara om personen varit medlem länge men kanske skrivit 1 gång? och sedan skulle man få 10000 idioter som spammar bara och vill ha högre inläggrank....

Kanske ni borde göra så att man måste skriva personnummer,namn,adress att få sälja här?
Borde avskrämma vissa bluff-försäljare då.

Och kanske någotslags omdömmes sida av säljare skulle vara bra? kanske finns redan?

I länken som fanns tidigare med personen som gjorde annonsen hade ju motparten spelat in samtalet och fått personnr osv men det skrämde tydligen inte honom.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Edin
Vad tycker ni som handlar är det säkraste sättet att genomföra en affär på? Att betala i förskott skall man aldrig göra, men det händer att man gör det i alla fall.

Vi har fått som förslag att införa Paysafe garanti på SweClockers marknad(http://www.paysafe.se), någon som testat det förut?

har inte prövat själv men det låter som en mycket bra idé!

Visa signatur

Cooler Master HAF 832 | Corsair 650HX | ASUS P7P55D-E PRO | Intel core i5 750@3.71 | Noctua NH-D14 | Corsair XMS3 DDR3 4x2GB | Sapphire hd5870 Vapor-X | Intel X25-M G2 80GB | Nuforce µDAC

Permalänk

Frågan är dock vad det kostar oss Sweclockare.
Det är ju endå en relativt liten markand om man jämför med t. ex. blocket.

Visa signatur

[MSI SpeedSter-FA4][Pentium M 770@160*16][X800GTO2 LE][A-Data PC4300 2GB][Maxtor 300GB S-ATA 16MB][NEC ND-3520A IDE][Thermaltake Xaser Tsunami Svart Aluminium][Hiper Type R 480W] //Betty (Kung Pow) [Outdated]

Permalänk

under 5000kr så vill dom ha 1.25% av beloppet och över 5000kr så vill dom ha 0.89%

Visa signatur

Cooler Master HAF 832 | Corsair 650HX | ASUS P7P55D-E PRO | Intel core i5 750@3.71 | Noctua NH-D14 | Corsair XMS3 DDR3 4x2GB | Sapphire hd5870 Vapor-X | Intel X25-M G2 80GB | Nuforce µDAC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Edin
Vad tycker ni som handlar är det säkraste sättet att genomföra en affär på? Att betala i förskott skall man aldrig göra, men det händer att man gör det i alla fall.

Vi har fått som förslag att införa Paysafe garanti på SweClockers marknad(http://www.paysafe.se), någon som testat det förut?

En "köpa begagnat-guide" skulle räcka, är man tillräckligt uppmärksam och undersökande inför en affär avslöjar man 80% av bedragarna direkt och förskottsbetalning är en möjlighet.

Man kan t.ex. be om
- Be om personuppgifter inför betalningen (ringa SKM och kontrollera folkbokföring och ev. skulder).

- Be om bilder på produkten, i dagens läge har alla en kamera, kanske någon enstaka men kan mycket troligt låna en och t.ex. MMS;a en bild. Be om en unik bild, t.ex. att dom lägger en lapp på bilden med nicket på swecklockers vid produkten.

- Be om produkt och serienummer (i serienumret kan sista 3-4 siffrorna utelämnas), sök på google och kontrollera att produkten som har det produktnumret överrensstämmer med produkten på bilden och att priser är skäligt.

- Gör ett köpeavtal där ni båda förbinder er till era förpliktelser, den ena till att betala, den andre till att leverera.

- Se till att ni INTE gör affärer med personer under 18 då dessa inte får ingå avtal.

- PRATA med säljaren i telefon, lyssna, bedöm och försök förstå, skulle en person som verkligen hade en sådan produkt till salu agera som han gör i telefon?

- Dagens tips, om en säljare kommer med avancerade förklaringar, lägg på, det är 100% bluff.
En bedragare använder trollbindning, häftiga och avancerade sätt produkten kommit i hans händer, import, konkurs, utförsäljning, polare jobbar i butik o.s.v. Lita inte på dessa personer, allraminst om du inte kan få bild / produktnummer.
En person som säger "Köpte moderkortet förra veckan men kunde fasen inte överklocka så bra som jag ville" är mer trovärdig än "Köpte 150 moderkort från kina förra veckan, men min chefs fru som sköter ekonomin åt sven, som är pappaledig, skulle ha hand om importen men hon blev sjuk så nu säljer vi ut lagret" är med 110% säkerhet en bedragare, alternativt så är det något fuffens med produkten, en produkt säljer sig självt om priset är marknadsmässigt, det behövs ingen historia bakom

--
OBS!, detta är ingen guide, utan det är riktlinjer jag tar till mig om jag känner mig osäker på personen, jag brukar köra en personuppgiftsupplysning direkt på säljaren, om det minsta lilla är fel så letar jag en annan säljare.

Detta är något för Sweclockers att göra tycker jag, om man går in i en affär med väldigt paranoid inställning så kommer man i de flesta fall oskadd ur den, även om förskottsbetalning är ett alternativ.

Skippa paysafe och allt vad det heter, det är inte säkerheten runt en affär som måste förbättras, utan det är köparna som måste bli mer insatta och lära sig hur man avslöjar en bedragare och handlar säkert över internet, förskott eller inte, det är ovesäntligt.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk

Nåt annat effektivt skulle kunna vara en Rapportera knapp för annonser med?
Det verkar funka fint på forumet så

Visa signatur

[MSI SpeedSter-FA4][Pentium M 770@160*16][X800GTO2 LE][A-Data PC4300 2GB][Maxtor 300GB S-ATA 16MB][NEC ND-3520A IDE][Thermaltake Xaser Tsunami Svart Aluminium][Hiper Type R 480W] //Betty (Kung Pow) [Outdated]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LordTTK
Kanske ni borde göra så att man måste skriva personnummer,namn,adress att få sälja här?
Borde avskrämma vissa bluff-försäljare då.

Jaha och vilken spam firma / telemarketing bolag jobbar du för?
Eller du är en mindre känd bedragare som försöker få folk att gå på detta knepet så du kan beställa varor i andras namn?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Unit01
Jaha och vilken spam firma / telemarketing bolag jobbar du för?
Eller du är en mindre känd bedragare som försöker få folk att gå på detta knepet så du kan beställa varor i andras namn?

Namn och stad så kan du få fram ett person nr om personen nu inte heter Andreas Johansson och bor i STHLM där det bor 20000 till.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Decibel
En "köpa begagnat-guide" skulle räcka, är man tillräckligt uppmärksam och undersökande inför en affär avslöjar man 80% av bedragarna direkt och förskottsbetalning är en möjlighet.

Man kan t.ex. be om
- Be om personuppgifter inför betalningen (ringa SKM och kontrollera folkbokföring och ev. skulder).

- Be om bilder på produkten, i dagens läge har alla en kamera, kanske någon enstaka men kan mycket troligt låna en och t.ex. MMS;a en bild. Be om en unik bild, t.ex. att dom lägger en lapp på bilden med nicket på swecklockers vid produkten.

- Be om produkt och serienummer (i serienumret kan sista 3-4 siffrorna utelämnas), sök på google och kontrollera att produkten som har det produktnumret överrensstämmer med produkten på bilden och att priser är skäligt.

- Gör ett köpeavtal där ni båda förbinder er till era förpliktelser, den ena till att betala, den andre till att leverera.

- Se till att ni INTE gör affärer med personer under 18 då dessa inte får ingå avtal.

- PRATA med säljaren i telefon, lyssna, bedöm och försök förstå, skulle en person som verkligen hade en sådan produkt till salu agera som han gör i telefon?

- Dagens tips, om en säljare kommer med avancerade förklaringar, lägg på, det är 100% bluff.
En bedragare använder trollbindning, häftiga och avancerade sätt produkten kommit i hans händer, import, konkurs, utförsäljning, polare jobbar i butik o.s.v. Lita inte på dessa personer, allraminst om du inte kan få bild / produktnummer.
En person som säger "Köpte moderkortet förra veckan men kunde fasen inte överklocka så bra som jag ville" är mer trovärdig än "Köpte 150 moderkort från kina förra veckan, men min chefs fru som sköter ekonomin åt sven, som är pappaledig, skulle ha hand om importen men hon blev sjuk så nu säljer vi ut lagret" är med 110% säkerhet en bedragare, alternativt så är det något fuffens med produkten, en produkt säljer sig självt om priset är marknadsmässigt, det behövs ingen historia bakom

--
OBS!, detta är ingen guide, utan det är riktlinjer jag tar till mig om jag känner mig osäker på personen, jag brukar köra en personuppgiftsupplysning direkt på säljaren, om det minsta lilla är fel så letar jag en annan säljare.

Detta är något för Sweclockers att göra tycker jag, om man går in i en affär med väldigt paranoid inställning så kommer man i de flesta fall oskadd ur den, även om förskottsbetalning är ett alternativ.

Skippa paysafe och allt vad det heter, det är inte säkerheten runt en affär som måste förbättras, utan det är köparna som måste bli mer insatta och lära sig hur man avslöjar en bedragare och handlar säkert över internet, förskott eller inte, det är ovesäntligt.

man får tacka så mycket för dessa tips och råd endå...
Guld Värt!

Visa signatur

Cooler Master HAF 832 | Corsair 650HX | ASUS P7P55D-E PRO | Intel core i5 750@3.71 | Noctua NH-D14 | Corsair XMS3 DDR3 4x2GB | Sapphire hd5870 Vapor-X | Intel X25-M G2 80GB | Nuforce µDAC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Unit01
Jaha och vilken spam firma / telemarketing bolag jobbar du för?
Eller du är en mindre känd bedragare som försöker få folk att gå på detta knepet så du kan beställa varor i andras namn?

ahaaa jasså jasså men om du tycker Volvo är en spamfirma eller telemarketing bolag så har jag fått lära mig något nytt!
ELLER vänta nu det kanske är DU som är en mindre känd bedragare som försöker få mig att se ut som en bedragare fast det är du som egentligen är det????

fyfan im so good ^^

EDIT: glömde nästan,, nästa gång du öppnar käftet tänk på vad du säger *skriver i detta fall*.

Visa signatur

Olen Jumala ja Rafaelin enkeli tulee hakemaan teiät!
Tackar Grillcliff för varningen och det kan du uppfatta hur du vill.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LordTTK
ahaaa jasså jasså men om du tycker Volvo är en spamfirma eller telemarketing bolag så har jag fått lära mig något nytt!
ELLER vänta nu det kanske är DU som är en mindre känd bedragare som försöker få mig att se ut som en bedragare fast det är du som egentligen är det????

fyfan im so good ^^

EDIT: glömde nästan,, nästa gång du öppnar käftet tänk på vad du säger *skriver i detta fall*.

Läs vad du skrev kanske? Du skrev att man borde lägga ut namn, adress, post nr och person nr. Om inte det är inbjudan till bedrägeri så har du nog mindre koll på vad ämnet handlar om och mer fokus på förolämpningar.
Att du inte inser riskerna med dina s k förslag visar på att du inte tänkt längre än så och att någon sedan ger dig kritik för det så drar du direkt till att förolämpa personen utan att ens ha i åtanke om den andre parten hade någon poäng.

Vad har din ovanstående kommentar ens med ämnet att göra?
"ahaaa jasså jasså men om du tycker Volvo är en spamfirma eller telemarketing bolag så har jag fått lära mig något nytt!"
Hur vettigt är det?

"ELLER vänta nu det kanske är DU som är en mindre känd bedragare som försöker få mig att se ut som en bedragare fast det är du som egentligen är det????"
Inte jag som försöker lura ur folk deras personuppgifter.

Edit: I och för sig var kommentarerna jag fällde direkt nog inte de mest lämpliga, sorry för det. Men mina åsikter kvarstår dock.

Permalänk
Medlem

Han skrev väl att man kunde skriva de uppgifterna när man lägger in en annons, inte för allmän beskådan utan för att sparas hos Sweclockers vilket inte alls är en dum idé.

snacka om sandlåda

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!