Permalänk
Medlem

Webhallen sega?

Hejsan.

Fick hem mina mya mp3a och ett par hörlurar som jag beställt från webhallen häromdagen. Hörlurarna var hela och fina men hårddisken på mp3an var sönder. Aja tänkte jag och slängde iväg ett mail. Detta var i tisdags 11/10. Har fortfarande inte hört nåt ifrån dem. Nån som vet ungefär hur lång tid det brukar ta. Har varit i kontakt med andra datorbutiker förr som svarar samma dag vilket enligt mig nästan är ett måste. Har inget hänt på tisdag så får jag väl ringa.

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem

Jag har alltid fått svar inom ett par timmar. Testa skriv igen, mailet kanske försvann i systemet.

Permalänk
Medlem

Vilken adress använde du då? info@webhallen.se eller?

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk

De har rätt mycket att göra just nu tror jag. Det tog 4 dagar för mig att få svar sist.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Jepp, RetarDeD.
Har faktiskt mailat de idag, lär inte få svar innan måndag, men jag återkommer när jag fått svar.

Permalänk
Medlem

jag väntade åtta veckor på att få tillbaka en mp3-spelare som jag hade skickat tillbaka för att den gick sönder... så när jag fick tillbaka den i torsdags så visade det sig att det var fel även på den nya, och kundtjänst har stängt till på måndag så förvänta dig inte allt för mycket... tyvärr

Edit: kan ioförsig tipsa dig om att mejla direkt till en kille på rma-avdelningen, skicka ett mail/pm så ska du få adressen.

Permalänk
Medlem

Webhallen är mycket duktiga. Gillar deras service också. Vill man felsöka något så dyck bara upp tidigt på morgonen när det inte är mycket folk så får man vänta medans dem felsöker. Då slipper man fraktkostander .
Webhallen har också enormt fina priser.

Permalänk
Medlem

ring istället, så får man svar direkt. Förstår inte att folk är så rädda för att lyfta luren :S

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem

Jag försökte ringa en hel dag (en fredag) men kom aldrig fram.. Hamnade hela tiden i telefonkö och efter ca 30 min kopplade det ner.. Mailade istället och fick svar dagen efter... Så ringa kanske inte är så bra ide'.. Speciellt inte om man jobbar på de tider de har telefontid.

Visa signatur

96.0 ram minne systemresurser 9% ledigt filsystem 32 bitar virtuellt minne 32 bitar diskkompicerning inte installerad pccard (pcmia) det finns inga pcmica fack installerade systemet är konfugureat för optimal prestanda hårddisk c:/ 1837 mb ledigt hårddisk d:/ 688 mb ledigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KiRnEh
jag väntade åtta veckor på att få tillbaka en mp3-spelare som jag hade skickat tillbaka för att den gick sönder... så när jag fick tillbaka den i torsdags så visade det sig att det var fel även på den nya, och kundtjänst har stängt till på måndag så förvänta dig inte allt för mycket... tyvärr

Nu är det ju iofs inte webhallen som lagar din mp3spelare, utan serviceverkstaden som tillverkaren vill att försäljaren använder. Att det tog 8 veckor är då inte så konstigt eftersom den serviceverkstaden förmodligen har fler än ditt ärende att hantera, särskilt om det råkade vara en JoS som har ökänt dålig supportservice.

Permalänk
Medlem

Jag fick svar imorse vid 8.50 RetarDeD. Har du inte fått svar ännu så borde du maila igen.

Permalänk
Medlem

Jag beställde ett minneskort för ca 1 vecka sedan

De har fortfarande inte skickat iväg den.

USEL Service!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sOnicen
Jag beställde ett minneskort för ca 1 vecka sedan

De har fortfarande inte skickat iväg den.

USEL Service!

Var det möjligen så att det inte fanns i lager i butiken? Då får de vänta på SIN leverantör.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av metaphor
Var det möjligen så att det inte fanns i lager i butiken? Då får de vänta på SIN leverantör.

Självklart fanns den i lager.

Just därför jag beställde.

Riktigt sunkigt att det ska ta såpass lång tid för att få en produkt som man redan har betalt.

Kommer _aldrig_ att handla där igen.

Permalänk
Medlem

Säker på att den fanns i lager i postorder också?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plake
Säker på att den fanns i lager i postorder också?

ja

Permalänk
Medlem

Fått svar nu. Äntligen.. tog 4 arbets dagar. enligt mig är det USEL service

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem

Illa. Jag kan bara berätta att jag handlat via postordern över 20 ggr, samt varit i kontakt via mail över 10. Alla har fungerat smärtfritt. Och nej, jag jobbar inte där.

Permalänk

Jag har köpt ett Creative soundblaster x-fi pro elite den 18e, beställde av dom just för att dom sa sig ha den på lager. Nu försvinner lager saldot med stadiga steg, men dom har fortfarande inte skickat den till mig, kan ju bli så att dom tar slut. Pengarna drog dom dock sekundsnabbt från mitt konto. Skickade mail igår men inte fått svar.

Verkligen uslelt, kommer aldrig handla av dom igen.

Permalänk
Medlem

Väntade två dagar på att 2st lagervaror skulle skickas. Eftersom det är för mig oacceptabelt så avbeställde jag och kommer tänka till flera gånger innan jag handlar på webhallen igen.

Beställde från Tbhmobil nu istället, tog 10min så hade de skickat ordern, skillnad!

Permalänk
Medlem

Har beställt en EJ lagervara förr. Efter 1 månad så avbeställde jag. Lite surt.

Permalänk

Sjukt... min flickvän ringde och frågade efter en DVD-samling och samma dag la de in den i sortimentet. Tog ett par dagar att skicka från USA.
Tycker webhallen är bra och snabba...

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Heh...
Jag returnerade ett defekt moderkort till min HTPC och hämtade ut det nya i går.
Det tog en dryg månad. Och till råga på allt har de gett mig fel kort!
Jag lämnade tillbaka ett Epia M10000 och fick ett MS10000-E.
Det är iofs bra att det inte har någon fläkt, men om jag ska använda det får jag koppla alla anslutningar (ljud, bild, etc) till en specialkontakt och dessutom införskaffa ett SODIMM-minne, vilket jag är måttligt sugen på.

Idag öppnar de kl. 12. De kan räkna med att få se mig igen.

Edit:
Så där! Nu är det rätt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har returnerat ett grafikkort för någon vecka sen men inte hört ett pip från webhallen.. Behöver man ringa/maila och kolla eller ska man bara vänta?

Visa signatur

96.0 ram minne systemresurser 9% ledigt filsystem 32 bitar virtuellt minne 32 bitar diskkompicerning inte installerad pccard (pcmia) det finns inga pcmica fack installerade systemet är konfugureat för optimal prestanda hårddisk c:/ 1837 mb ledigt hårddisk d:/ 688 mb ledigt

Permalänk
Medlem

beställde ram,gfx och moderkort den 19:e.. sakerna finns inne men har inte fått nått om att hämta ut det i butiken än.. och odern står fortfarande under behandling :P.

Visa signatur

"Jesus got away easy.....one day on the cross, a weekend in hell and all the hallelujahias for eternity"

Permalänk

Jag beställde 2005-10-03 En av delarna fanns ej i lager, men hos leverantör, då normalt ca 2-5 dagar. Mailade efter besked om leveranstid! Tog ca 4-5 dagar innan svar. Fick då tills vars att det var på gång inom några dagar. Det är över en vecka sedan. Mailade idag igen på morgonen och om dom inte svarade mig idag eller att delarna tar mer än 1 vecka till så vill jag omedelbart avbeställa! Fick inget svar idag så då får dom avbeställa.Tänker dom skicka något ändå så tänker jag inte hämta ut det.

Jag beställde därifrån pga av alla bra kommentarer från denna sida om Webhallen! MEN! Detta var första gången jag beställde därifrån och kommer aldrig mer att beställa ifrån dom mer. Har aldrig fått vänta så länge på saker jag beställt. Datordelar är ju färskvara när det gäller priser!

Samtidigt vill jag ge kritik till deras kundtjänst. Det går inte komma fram på telefon pga att det är inventeringar, långa köer i telefon mm. Har inte lyckats komma fram. När man får svar på mail efter fyra dagar kommer det bara något kortfattat att det kommer inom några dagar inget annat besked

Är det så jävla svårt att lägga upp statusen på min order på deras hemsida??? Alla andra kan som tex Komplett! Det går inte heller att avbeställa utan att mail som tar fyra dagar att få svar!

Det är här luktar som ett företag som står i konkursen brant! Jag skulle akta mig mycket noga att betala förskott eller kontokort då dom behåller pengarna vid ev konkurs!

Permalänk
Medlem

Jag har handlat massor med grejer hos dem. Bra priser och butiken har funkat perfekt. Tråkigt att det inte funkar med postorder men de går nog inte i konkurs än på ett tag. Det är väldigt mycket besökare i butiken.. och de har precis flyttat till större lokaler...

Permalänk
Medlem

Konstigt, beställde 2 spel i lördagskväll.
Fick hem dom i brevlådan idag(tisdag), helt ok leveranstid. (2 vardagar)
Kanske hade dom fullt upp för någon vecka sen?

Permalänk
Medlem

Beställde igår och någon timme senare stod det att det var skickat, får väl se i kväll

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

I vanliga fall brukar webhallen vara snabba (2-3 dagar), men beställde en AP tidigare och här har ni händelseförloppet:

18/10 - Beställs (Fanns i lager)
21/10 - Står den som skickad på webhallens sida
25/10 - Registrerar posten den som inlämnad hos dom
26/10 - Har den kommit fram