Permalänk
Melding Plague

Lamborghinilaptops

<font style="font-size: 10pt"><b>Lamborghinilaptops</b></font> <small class="small">tisdag 18 oktober av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
Många vet nog redan att Acer tillverkar laptops åt Ferrari som biltillverkaren säljer under sitt namn. Några vet nog att General Motors och ett militärhårdvaruföretag gör samma sak och tillverkar <a href="http://forum.sweclockers.com/showthread.php?threadid=496548">Hummer-laptops</a>. Vad många inte vet är att Intel sammarbetar med Lamborghini för att skapa en Lamborghinidator. Datorn kommer att vara utrustad med en dual core Yonah vilket är nästa version av Pentium M. Datorn har förmodligen även ett chassi i kolfiber. Planerat lanseringsdatum är någon gång nästa år. Någonting för prestandaentusiaster som vill köra om svenssons med volvodatorer.
<br />
<br />Läs mer hos <a href="http://asia.cnet.com/reviews/hardware/notebooks/0,39001749,39..." target="_blank">CNet</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

När kommer vi se en Saab laptop?

Visa signatur

Thinkpad
Elitebook

Permalänk
Medlem

hmm.. Den borde ju inte vara dual core.
En Lamborghini ska vara typ en FX-57
medans en Hummer ska vara typ en AMD X2 4800+

Visa signatur

i7-8700k, 16GB, GTX 1070, Samsung 850 512 GB

Permalänk
Medlem

Bjorn, du glömde koenigsegg's laptop ;P iofs bara folk som köper bilen som får laptopen (f ö lackad med samma lack som bilen).

hett

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk
Medlem

ska vara en av dom första köparna i sverige, det är en sak som är klar!
Lamborghini är mitt favvo märke ju!
(får nöja mig med datorn, bilarna är i prisklass jag bara kan drömma om )

Visa signatur

"Allt du säger skall vara sant, men du behöver inte säga allt som är sant" - Göran Persson

Permalänk
Medlem

gött kommer att passa fint i min gallardo spyder som kommer sammtidigt till sommaren .. blir fint att åka i mellan vem matcherna i tyskland ... kanske jag kan pressa upp den i 300 km/H om det inte är för mycket köer på autobahn.....

längtar redan har drömt om en lamborhini länge nog nu

Permalänk
Medlem

"Någonting för prestandaentusiaster som vill köra om svenssons med volvodatorer."

Haha! Kul mening :). Lika kul att Lamborghini får ut sina bärbara :).

Permalänk
Medlem

yay... intel +lambo.. säkert billigt...
Fast den kommer säkert bli fet, och jag kommer säkert vilja ha en
Synd bara att det skulle kännas som att äga en VW-burk

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

Seriöst, jag vill ha en Volvo-laptop. Varumärket är starkt, man känner sig lite tuffare när man är utomlands och sitter och skriver på en Volvodator...

Gärna silverfärgad, precis som familjens sista Volvo... Innan dom svikarna gick över till Ford T.T

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Vet inte varifrån du har fått för dig att Volvo är ett starkt varumärke..
Enligt mig så är det , billig design iaf fram till dom senaste modellerna.
Billiga saker i bilen, trångt, samt det är volvo.
Nä för fan aldrig ta i en sådan för mig..

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)

Permalänk

Volvo är iofs nästan en lyxbil i USA. Inte lyx vad det gäller champangekylare och medföljande kristallglas men vad det gäller säkerhet. Väldigt vanligt i "snobb-kretsar" där ivf så som jag upfattat det. (De bryr sig inte så mycket om vad bilen kostar utan vill gärna ha en så säker bil som möjligt för att ta sig från A till B.)

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

En dualcore Yonah låter ju verkligen som en lambo V12:-D Dräggel... själv vill jag förståss oxå ha en riktig fast då en LM002... där kan man snacka om en riktig grym suv, samma motor som i Countach

För er som vill läsa mer om den... http://www.lamborghiniregistry.com/LM002/

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av symetric
Bjorn, du glömde koenigsegg's laptop ;P iofs bara folk som köper bilen som får laptopen (f ö lackad med samma lack som bilen).

hett

Det fanns väl en variant som vem som helst kunde köpa och en annan variant som, precis som du säger, enbart kunde köpas av de som äger en koenigsegg och då får man laptopen lackad i samma färg som bilen.

Permalänk
Medlem

Hur ser porsche laptoppen ut? Jag har bara sett koenigsegg's & Ferarris.

Visa signatur

Antec 182b | Intel Quad Q6600 @ 3 GHz| Thermalright Ultra 120 | Gigabyte P35 DS3 | Corsair PC6400 CL4 4x1024 MB | 8800 GTS 320 | Raptor 36 GB | Samsung SpinPoint 320 GB | Corsair Powersupply 520W | Eizo S2201W

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lady
Vet inte varifrån du har fått för dig att Volvo är ett starkt varumärke..
Enligt mig så är det , billig design iaf fram till dom senaste modellerna.
Billiga saker i bilen, trångt, samt det är volvo.
Nä för fan aldrig ta i en sådan för mig..

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Medlem

Hmm.. vill gärna se på specsen på denna. Skiter i vilket bilmärke den associeras med så länge den leverera prestanda...

Btw lady. Volvo inte ett starkt varumärkte? Säg det till Ford ledningen där Volvo har hjälpt upp företaget ekonomi hur många år som helst nu.

Permalänk
Medlem

Compaq = trabant?

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fenix
Compaq = trabant?

trabant, nej nej nej... inte dra en klassiker så som trabant i smutsen nu här va...
den må vara ful, allmänt kass och ha en topphastighet man kan räkna på ena handens fingrar men trbant e en klassiker, och att kalla det en compaq vore en förolämpning

compaq vore väl mer typ... en rostig, sönderkörd 740 från typ, 80 någonting...
Helst en sån där med olika delar i olika färger eftersom man inte brytt sig om att matcha när man bytt ut det redan trasiga... där har vi compaq... det går framåt, man knappast som det från början var tänkt, som den skall på papper eller ens som man vill....

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ballistic
Det fanns väl en variant som vem som helst kunde köpa och en annan variant som, precis som du säger, enbart kunde köpas av de som äger en koenigsegg och då får man laptopen lackad i samma färg som bilen.

Dessutom fick man sin bils chassinummer inristat i datorn!