Dialect IT Service! Varning!!

Permalänk
Medlem

Dialect IT Service! Varning!!

http://www.itservice.se/

Varning säger jag....
jag beställde en mus härifrån och valde att betala förskott..
väntade och väntade.. inget mail kom osv, hur jag skulle gå tillväga för att betala förskottet..
mailade dem... inte fått någe svar (INTE ENS NU I SKRIVANDE STUND)..
..
Äsch skit samma, tänkte de tar väl bort den för de ej får några pengar...
idag några veckor efter min beställning får jag en AVI.. och vad är det jag får med posten..
jo musen..
men.. hur kan jag få det jag har ju ej betalade den....
och i paketet tänkte jag det kanske är en faktura/betalningslapp i kartongen iaf....

nejdå.. inget där inte..
så då tänkte jag vad i h.. inte kan jag få den helt fritt..
så går in på deras sida för att kolla FAQ och info och allt om hur detta ska gå till.. hittar inget..
men då kom jag på... går ju loga in... så skrev in mitt inlogg..
och kom in.. och där under orderhistorik kunde man hitta en FAKTURA.PDF man kunde klicka på..
javisst tänkte jag.. vad bra då har jag ju iaf hittat någe så jag kanske kan göra rätt för mig..
öpnnar fakturan.. och vad står det där..
jo att de överlämnat betalningen till INKASSO , och sedan namn på inkasso företaget.... vad i helvete!?!?!?

det har ju inte ens mailat mig om hur betalningen skulle gå till osv.. inte ens påminelse, och varför ens skicka MUSEN innan de fått in pengarna kan man undra!??!?!
och varför svara de inte på mailet jag skickade?

Oseriösa??

Ska det gå till såhär?

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Acme Associates är INTE ett inkasso företag, det är bara företaget som hanterar deras fakturor. Du fick försändelsen mot faktura istället för förskott, big deal.

Permalänk
Medlem

står att de hanterar inkasso, var det första jag läste...
de kunde även hantera fakturor ser jag nu..
men borde de inte ha mailat mig någon gång undertiden?
och inte ens svarar på mina mail.
har redan köpt samma mus på annat ställe så tänker ej betala denna iaf så.
de kan de äta upp!
gnäller de får de betala frakten tillbax..
jag valde FÖRBETALNING!

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

fakturan är nog svår att komma undan att betala

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av X00L
fakturan är nog svår att komma undan att betala

betala den först, sedan skicka tillbax få pengarna tillbax då.. om jag kan få tag i dem vill säga, de svarar ju inte på mail.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

låter bra, ta med en kille från hells angels och hälsa på dom

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _baRRy_
betala den först, sedan skicka tillbax få pengarna tillbax då.. om jag kan få tag i dem vill säga, de svarar ju inte på mail.

mail är ute.. testa det senaste: "Telefon" (personligen tror jag aldrig det kommer att slå igenom..)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av X00L
låter bra, ta med en kille från hells angels och hälsa på dom

Orka HA snubbar.
Kan slå vad om att jag ser farligare ut vid ett specielt humör än någon HA bulle.

Permalänk
Medlem

Ja, arga datornördar brukar vara väldigt skräckingivande...

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
Ja, arga datornördar brukar vara väldigt skräckingivande...

Och vem säger att jag är datornörd?
För det andra så hade jag sett likadan ut nörd eller inte nörd. Du tänker med ****?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p4zz
Och vem säger att jag är datornörd?
För det andra så hade jag sett likadan ut nörd eller inte nörd. Du tänker med ****?

1. Hänger du på det här forumet är du med ganska stor sannolikhet åtminstone en bit datornörd, även om det nödvändigtvis inte behöver betyda flaskbottnar och hängslen..

2. Är inte bara utseendet som är skrämmande, och med din attityd verkar du snarare ha aggressionsbesvär snarare än att vara stor och hemsk... Personligen vet jag då att jag inte blir rädd för nån småfjantig biff som tror han är stor och stark...

3. Jag, jag tänker nog betydligt mer än dig iallafall... Då jag inte sitter och skriver på forum om hur jag är häftigare än fjantiga HA medlemmar bara för att jag enligt egen utsago ser skitgrym ut när jag är arg.. Men som säkert ändå skulle kissa på sig om en HA "bulle" verkligen kom och tittade lite snett på en..

Så hemsk tror jag inte du ser ut, fast det förstås, mina 70Kg och 176cm har väl inte så mycket att säga emot dina 90kg+ med rena "muskler", inte för att jag vet hur du ser ut, men om du ska vara så hemsk ut så kan man väl räkna på att det är i dom viktklasserna..

Sen vet jag inte riktigt vilket ord som passar in i meningen "Du tänker med ****" om du menar att varje asterisk ska vara en bokstav... Men det är väl för att jag tänker med sagda **** antar jag...

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Dialect IT Service! Varning!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av _baRRy_
http://www.itservice.se/

Varning säger jag....
jag beställde en mus härifrån och valde att betala förskott..
väntade och väntade.. inget mail kom osv, hur jag skulle gå tillväga för att betala förskottet..
mailade dem... inte fått någe svar (INTE ENS NU I SKRIVANDE STUND)..
..
Äsch skit samma, tänkte de tar väl bort den för de ej får några pengar...
idag några veckor efter min beställning får jag en AVI.. och vad är det jag får med posten..
jo musen..
men.. hur kan jag få det jag har ju ej betalade den....
och i paketet tänkte jag det kanske är en faktura/betalningslapp i kartongen iaf....

nejdå.. inget där inte..
så då tänkte jag vad i h.. inte kan jag få den helt fritt..
så går in på deras sida för att kolla FAQ och info och allt om hur detta ska gå till.. hittar inget..
men då kom jag på... går ju loga in... så skrev in mitt inlogg..
och kom in.. och där under orderhistorik kunde man hitta en FAKTURA.PDF man kunde klicka på..
javisst tänkte jag.. vad bra då har jag ju iaf hittat någe så jag kanske kan göra rätt för mig..
öpnnar fakturan.. och vad står det där..
jo att de överlämnat betalningen till INKASSO , och sedan namn på inkasso företaget.... vad i helvete!?!?!?

http://hem.bredband.net/andthr/fakturait.jpg

det har ju inte ens mailat mig om hur betalningen skulle gå till osv.. inte ens påminelse, och varför ens skicka MUSEN innan de fått in pengarna kan man undra!??!?!
och varför svara de inte på mailet jag skickade?

Oseriösa??

Ska det gå till såhär?

Köpvillkor, säger det dig nått tro?
http://www.itservice.se/dialectit/index_new2.jsp?showSubsite=...

Förskottsbetalning
Vid förskottsbetalning mailar vi en faktura till Dig. Du betalar in beloppet (inkl moms och frakt) till vårt bankgirokonto som är 5562-9364. När Du betalar i förskott blir ordern aktiverad när vår bank meddelar oss att betalningen är genomförd. (cirka 2-3 dagar). Alla uppgifter som Du behöver för förskottsbetalning kan Du läsa på fakturan. Beställningen blir inte fullständig förrän betalning kommit oss tillhanda. Vi reserverar oss för slutförsäljning samt prishöjning. En förskottsbetalningsorder är aldrig aktiv mer än 7 dagar.

Det verkar skumt att företag skickar ut varor, trots att dom inte fått pengarna och man väljer förskottsbetalning som betalningssätt. Är summan högre än det som listas på hemsidan då?

Permalänk
Medlem

Handlade en skärm från It-service och det gick finfnt.

Beställde i helgen och hade skärmen på onsdagen i veckan efter. Lyckades till och med på svar på ett mail inom några timmar för att få ut kollinummer. Riktigt smidigt att de erbjuder faktura till privatpersoner. Frakten(inkl. fakturaavgiften) blev så låg som 60kr.

rekommenderas!

Visa signatur

//anno

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
Ja, arga datornördar brukar vara väldigt skräckingivande...

Zing

Permalänk
Medlem

Handlade ett chassi därifrån och valde postförskotts betalning. Men jag fick inte betala på posten. Hmmm tänkte jag.. Men idag 1v senare får jag en faktura och ska betala. Men förövrigt tycker jag att dom sköter sig fint. Varje gång jag har mailat dom har dom svarat inom ~15min.

Permalänk
Medlem

Jag köpte min LG L1740P därifrån betalade i förskott fick min skärm på utsatt tid. och hade bra kontakt med dem under tiden.

Även köpt nu på senare mot faktura då de går lite snabbare än förskottsbetalning.

Misstag kan alltid ske.
Men att de inte svarar på mail verkar jue däremot konstigt.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem

är det inte bara så enkelt att du kan åberopa distansavtalslagen. om du nu får tag på dem...

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

En person har lite problem med Dialect IT Service och då är det "Varning för dessa" Ahhhh, panik! De försöker blåsa mig på en datormus! Lugn i stormen, de fuckade till din beställning, men knappast så att det behöver vara någon "varning" att handla utav dessa. Klart att ett stort företag som Dialect fattar att om man håller på så får man inga kunder.
Tråkig historia för dig, men jag tror inte detta drabbar så särskillt stor % utav kunderna, eller tror du de kör en räd nu inför jul? Ska vi alla passa oss...?

Ps. Ska hämta min hårddisk därifrån idag, wish me luck :-S

Permalänk
Medlem

Problemet är ju att de inte svarar på hans mejl, alltså går det "lilla" problemet (som är helt och hållet deras fel) inte att lösa. Han riskerar nu att få betalningsanmärkning på sig eller betala för skiten han inte vill ha. Som jag ser det är det befogat med en varning tills IT Service löst detta problem.

Visa signatur

Opteron 146 CABYE 0540 FPMW@2740Mhz | NCP 2x1GB | Asrock Dual Sata II | 6800GT@Ultra | Big Tyhpoon | Antec Trueblue 480W | NEC 3520 | WD 180GB

Permalänk
Medlem

Håller med, de kan ju för fan vänta tills pengar har kommit in, inte skicka och sen ge han anmärkning.

Permalänk
Medlem

Ja det är defenitivt befogat med varning om det är som han uppger.
Han har BEGÄRT förskottsbetalning.
Dom skickar utan korrekt order eftersom DOM ändrat.
Sen INGEN faktura dessutom.
Andra får tydligen tag i dom när dom mailar/ringer/beställer, men INTE han.

Undras varför dom gör det bara ? Skumt.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Jag håller klart med om att en varning kan vara på sin plats eftersom dem skickat varann innan betalning inkommit och sen kräver honom på pengar. Sen dessutom inte svarat på mailen. Men sen finns det jue säkert även nöjda kunder... Jag är en av de nöjda kunderna men det är troligen för att jag inte haft något problem med dem. Men de svarade på mina mail jag skickade inom 1-2tim ibland typ 15-30min.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem

Men om man läser de köpvilkor som finns uppåt nånstans står det svart på vitt att genom att välja förskottsbetalning skickas det en faktura via e-mail och att det i det mailet står precis hur det ska göras.

Men visst. Företaget borde inte ha skickat ut varan till köparen då beställingen inte var slutgjord (krävs att den är betald)

Men en varning (som i köp inte här) tycker ajg känns obefogat. Man har även som kund vissa krav på sig, däribland att läsa köpvillkoren.

Permalänk
Medlem

Exakt Guru.

Varningen är inte befogad anser jag. Detta är antagligen inget som upprepar sig då det är en etablerad och välkänd kedja. Återigen, hade de hållt på såhär hela tiden så hade det varit massor med protester, anmälningar och inlägg mot företaget. DÅ, anser jag att det är dags att varna. Men jag tror inte vi kommer någon vart med detta, en del tycker si, andra så.

Hämta min hårddisk där idag. NEMAS problemas. Blev till och med bjuden på choklad