Single-core Opteron ej död, ännu...

Permalänk
Melding Plague

Single-core Opteron ej död, ännu...

<font style="font-size: 10pt"><b>Single-core Opteron ej död, ännu...</b></font> <small class="small">onsdag 19 oktober av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Kristian</a></small><br>
I bakvattnet av AMD:s lansering av Opteron till socket 939 och den billigare varianten av dual-core till 939 (x2 3800 ), kan man tro att företaget skulle få en lugn stund. Istället man nu lanserat en ny värsting-processor till socket 940, Opteron 254. Denna tuffar på i 2,8 GHz och lanseringspriset ligger på cirka 850 dollar. I Tech Reports test av processorn jämförs den med en Pentium XE 840, single och dual Xenons samt single och dual Opterons.
<br />
<br />Dessvärre blir det i stort sett uteslutande en strid mellan dualcore Opteron 275 och den nyare Opteron 254, där den senare får visa att om man ser till behov samt storlek på plånboken, att den har en plats i AMD:s produktlinje.
<br />
<br />Läs om processorn hos <a href="http://techreport.com/reviews/2005q4/opteron-254/index.x?pg=1" target="_blank" >Tech Report</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Den är ju snabb den där rackaren.

Permalänk
Medlem

me so want....... ge mej.. fyfan vilka monster...

Permalänk
Medlem

Ojsan! Där gick det undan! Blev lite förvånad över hur mycket bättre en single Opteron 254 var mot Xeon 3,6GHz i de flesta fall. Dual 254 skalade bra och hade ju således ännu större övertag. Imponerande!

Permalänk
Medlem

2st Operton 275 hade suttit fin.. mummsssss

Permalänk
Medlem

:D

Muhahahaha.....

Jag har den....och är MYCKE NÖJD.......
Dual äger.......FETT...

Xeon....sorry...den kommer inte ens i närheten av denna CPU...

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem

mrflash.. du vill inte bli av med den till en billig peng

Permalänk
Medlem

Re: :D

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrflash
Muhahahaha.....

Jag har den....och är MYCKE NÖJD.......
Dual äger.......FETT...

Xeon....sorry...den kommer inte ens i närheten av denna CPU...

Jag kan se att du har lagt ut en del kosing på datorer

Visa signatur

jag är lyckligare än du. Jag är bra på poker...

Permalänk
Medlem

Fan...de e den ända hobbyn jag har... :D....
Röker inte dricker inte....bara bygger... fan de ser ut som en internet cafe hemma hos mej idag... kanske borde jag söka hjälp :/

Och till MOrKiz ...kolla www.ebay.com om du skall ha billiga CPU från USA
halva priset... sök på "Opteron 254"

Visa signatur

:D