Radeon X1800 XT - 10195 3dMark05 med luft

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nallz0r
k0nsl > "I'm getting around 740/1680 clocks (artifact free for 3DMark05) with the default cooler". Inte direkt dålig klock det heller. Varför är du så mycket emot x1x000-serien? Bara sett dig klaga på den..

Har själv ett nvidiakort nu men det spelar ju ingen roll, det är ju ändå väldigt bra klockningar..

Nej, det är klart det inte är dåligt, men vad mer kan man förvänta sig med 90nm tillverkning samt snabba minnen? Bra resultat.
Jo, jag vet att jag är väldigt negativ på hela x1* serien (mest x1800XT/XL dock). Personligen tror jag många kommer bli väldigt missnöjda med korten. Det är bara min åsikt. Jag kan förklara mer ingående någon annan gång, men jag vittrar osanning om många saker ifrån ATi den här rundan...

PS.
En annan sak; jag hade gärna köpt ett kort ifrån ATi, eller vilken annan tillverkare somhelst, bara det är bra. Jag är dock inte ute efter ett benchmark-grafikkort denna rundan, utan ett som presterar superbt i dom flesta spel.

-k0nsl

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).

Permalänk
Medlem

snubben fick juh artifacter i 2d pga att minnena inte va kylda överhuvudtaget. Han skrev väl att han hade helt artifactfritt upp till 940 på minnena och ville ha en screen med 1ghz. Du ska nog se att han fixar finare clocks utan artifacter när han fixar ordentlig kylning till minnena.

Visa signatur

Glass är gott

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k0nsl
Nej, det är klart det inte är dåligt, men vad mer kan man förvänta sig med 90nm tillverkning samt snabba minnen? Bra resultat.
Jo, jag vet att jag är väldigt negativ på hela x1* serien (mest x1800XT/XL dock). Personligen tror jag många kommer bli väldigt missnöjda med korten. Det är bara min åsikt. Jag kan förklara mer ingående någon annan gång, men jag vittrar osanning om många saker ifrån ATi den här rundan...

PS.
En annan sak; jag hade gärna köpt ett kort ifrån ATi, eller vilken annan tillverkare somhelst, bara det är bra. Jag är dock inte ute efter ett benchmark-grafikkort denna rundan, utan ett som presterar superbt i dom flesta spel.

-k0nsl

konsol att säga attt x1x00xt presterar rent uselt i spel är ju fan som att skjuta dig själv i foten!
är för fasen snabbare änn 7800GTX i det flesta spelen tillochmed i doom3 nu med den nya minneshanteringen.
isånna fall måste GTX prestera utan gränser så dåligt.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem

Jag är nöjd med mitt 9800Pro ännu
Provade Quake4 igår på maskinen också och det funkade kalas på näst högsta i 1024x768 om jag stängde av skuggor o antialiasing

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk
Medlem

Mitt funkade också rätt bra på 3,4 NW med 6800Ultra o 1GB RAM. Men jag retar mig på att jag inte kan ha högre än 1200x1024. Med antiliasing aktiverat gick det skittrögt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragnarok
Skönt att man inte hoppade på nvidia tåget utan väntade på ati

Jaså, varför det?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TeebZ
Själva nyheten måste ju vara att nån faktiskt har ett 1800XT

:D:up:

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Asus RTX 4070 Ti Super TUF Gaming, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Acer Predator X34A 3440x1440 100Hz.