www.duwaldt.se seriös affär på nätet?

Permalänk
Medlem

www.duwaldt.se seriös affär på nätet?

Jag undrar om någon har erfarenhet av http://duwaldt.se/index.php ? Är det en seriös affär? Hemsidan verkar okey, men aldrig hört talas om dem förr.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk

Det är säkert en seriös butik, men företaget verkar lite sådär.
Gjorde en företagssökning på duwaldt men det fanns inget företag som hette så i databasen.
gjorde sedan en whois sökning på duwaldt.se och såg att sidan var registrerad till MD Solutions. Som är en enskild firma?
Jag hade ialf lugnat mig med att beställa därifrån tills man hör omdömen.

Visa signatur

"Never cut what you can untie"

Permalänk
Medlem

okey..

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Jodå, duwaldt.se är en seriös affär. Webshopen ägs av MD Solutions, lika som Datorbutiken.com ägs av Shoppingsajterna Svenska AB. Så det är inget skumt med det. Jag har även hört rykten om att de tar in en ny distributör snart och kommer börja sälja en hel del nya produkter RIKTIGT billigt.

Permalänk

"hört rykten"

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Medlem

Jag har efarenhet av Duwaldt.se och jag kan säga att de erbjuder utmärkt service och man kan lita på dem!

Bra priser har de om man jämför med t.ex. Alina.

Visa signatur

// Per

Permalänk
Medlem

Jag jobbar i den branchen kan man säga. Deras nya idé går ut på att ta in varor billigt och sälja till inköpspris. Per order kommer dom ta ut en fast vinst på 100kr exkl som en avgift istället.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shaquile
Jag jobbar i den branchen kan man säga. Deras nya idé går ut på att ta in varor billigt och sälja till inköpspris. Per order kommer dom ta ut en fast vinst på 100kr exkl som en avgift istället.

Låter ju intressant. Sen måste man ju ha ett bra sortiment också. Just nu verkar det rätt smalt tycker jag.

Permalänk
Medlem

Jo, jag vet. Men dom jobbar på att få in mer saker nu, kommer ha ett väldigt brett sortiment inom en månad.

Permalänk
Medlem

okey, då vet man det toppen

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Minux
Jag har efarenhet av Duwaldt.se och jag kan säga att de erbjuder utmärkt service och man kan lita på dem!

Bra priser har de om man jämför med t.ex. Alina.

Jämför med t.ex. Alina????

En FX-53 för 8000:- låter inte så billigt t.ex.

http://buggy.no-ip.com/

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BadDevil
Jämför med t.ex. Alina????

En FX-53 för 8000:- låter inte så billigt t.ex.

http://buggy.no-ip.com/

Alina tar 8595 eller 8995 (fanns olika tydligen), Duwaldt tar 8097. Så vilken är billigast tycker du?
Den processorn finns inte med i buggy så länka dit hjälper inte så mycket...

http://www.alina.se/produktinfo.asp?id=ADAFX53ASBOX&kategori=...
http://www.alina.se/produktinfo.asp?id=ADAFX53BOX&kategori=Pr...

http://duwaldt.se/product_info.php?cPath=144_147_153&products...

Permalänk
Avstängd

hmm,själv håller jag mig till shg.biz även om deras RMA ärenden är lite väl sega asså

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem

Skulle inte tro att det är något fel på duwaldt.se

Visa signatur

//Falcon

Permalänk

duwaldt.se rockar! Det är allt jag kan säga.

Permalänk
Medlem

Jag litar fullt och fast på duwaldt.se!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BadDevil
[B]Jämför med t.ex. Alina????

En FX-53 för 8000:- låter inte så billigt t.ex.

Som sagt, lite gamla priser nu. Inom en månad ligger nya fräscha priser där
Dom kommer rocka. Maila killen som äger shoppen om ni vill ha nåt dagsaktuellt Trevlig lirare har jag hört Hehe

Permalänk
Medlem

duwalt.se är det inget fel på dom kan man lita på till 100%

Permalänk

Lite fundersam, inte sur ännu har tålamod som en gråsten.
Jag gjorde en beställning på kvällen den 21 Juli betalade in direkt efter, drygt 2 papp. Dagen efter (fredag) får jag ett mejl att de har problem att få fram de varor jag beställt, skulle höra av sig efter helgen.
Inte konstigt då de saker jag beställde är "antika" i dessa samanhang men jag trodde att om de finns i sortimenetet kan de få fram dem. Svarade och undrade vad som skulle hända då.
Hörde inget på ett par dagar, går in på deras sida och ser då detta:

"Förhandlingar pågår...
Butiken är för närvarande stängd

Order inkomna efter 2005-07-15 kommer ej att vidarebehandlas.

i n f o @ d u w a l d t . s e"

Har mailat adressen som står men får ej svar där heller.
Jag är inte i behov av pengarna just nu, då hade jag inte beställt, men är inte beredd att efterskänka några pengar då det är de som gjort fel.
Några idéer om vad man skall göra?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cheese_Man
Har mailat adressen som står men får ej svar där heller.
Jag är inte i behov av pengarna just nu, då hade jag inte beställt, men är inte beredd att efterskänka några pengar då det är de som gjort fel.
Några idéer om vad man skall göra?

Låter som att bolaget är på väg att gå omkull, eller? Försvinner inte dina pengar in i deras konkursbo då? Hmmm...jaja, vi får se...jag spekulerar bara vilt just nu.

Visa signatur

Probably the best Hkkathome© in the world...
*** Borde inte C++ heta ++C istället? ***

Permalänk
Medlem

någon som har koll hur det står till...?
är lite sugen på vissa grejor, men om någon flottig bank får mina pengar och jag blir utan prylar så står jag helst över...

edit: ah, shopen var tydligen stäng fn...

Visa signatur

bitte kein Hotlinking!

Permalänk
Medlem

enskild firma=nej tack.. visa mig ett aktiebolag så visar jag mina pengar.

Visa signatur

detta är min nya sign!

Permalänk
Medlem

Men, nu är ju butiken uppe igen?

Permalänk
Medlem

Står ju att den är stängd... Eller är den inte det?

Permalänk
Medlem

Hur i hela friden kan dem ara så billiga? Tex:
http://duwaldt.se/product_info.php?cPath=31_116&products_id=8...
Den kostar 8500 på gtek? *what*

Sen en 19":are för 1719kr!?

TwinMOS Dual Channel 1024MB : 532 kronor är ju lite lockande

Är det någon som beställt därifrån nyligen och vet om det funkar då? Vart ligger denna butik eller är det ingen fast butik?

Har ingen lust att slänga bort pengar direkt.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gavve
Hur i hela friden kan dem ara så billiga? Tex:
http://duwaldt.se/product_info.php?cPath=31_116&products_id=8...
Den kostar 8500 på gtek? *what*

Sen en 19":are för 1719kr!?

TwinMOS Dual Channel 1024MB : 532 kronor är ju lite lockande

Är det någon som beställt därifrån nyligen och vet om det funkar då? Vart ligger denna butik eller är det ingen fast butik?

Har ingen lust att slänga bort pengar direkt.

Då butiken är stängd skulle jag inte lita speciellt mycket på prissättningen som finns där, ta den funderaren när dom öppnat istället.

Personligen skulle jag inte underhålla priserna i min webbshopp om den vore stängd

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk

Lite lustigt tycker jag att ALLA priser verkar vara satta den 15:e oktober... Försökte skicka iväg ett mail igår, men deras mailform på hemsidan fungerade inte, och jag hade ingen ork att forska vidare i det.

Permalänk
Medlem

Men, är den stängd? Man kan lägga saker i kundvagnen och gå till kassan där man ska fylla i sina uppgifter. Orkar inte gå längre än så.

Permalänk

Den är stängd. Dessutom är Shaquile som skriver lite längre upp inblandad i företaget. Eljest är han Mattias Duwaldt själv eller så jobbar han där. Har sett hans "nick" dyka upp på olika forum i samband med duwaldt.se och det är alltid propaganda för sidan.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CLn
enskild firma=nej tack.. visa mig ett aktiebolag så visar jag mina pengar.

Nej nej en RIKTIG swecare söker gärna upp en webshop som INGEN annan känner till och sen betalar i förskott och sen gnäller över att de ville tjäna 100:- på en produkt.

eller

när produkten går sönder (som vi alla vet händer) så blir de förvånade när butiken inte finns längre *buhu*

Vad gör man inte för att tjäna små pengar ist för att handla hos seriösa butiker suck...

Visa signatur

Gammal är gubbe